/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Dykpumpe
Fra : Claus-Fynbo
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 05-08-07 19:20

Jeg har en grundfos dykpumpe i mit rensningsanlæg
den er holdt op med at virke og der for har jeg søgt efter en service manual til den

findes de nogen steder på nettet ?

jeg har instalations og bruger manual fra grundfoss hjemmeside men service

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 19:24

Hvis ikke grundfos så findes de ikke.

Kommentar
Fra : Claus-Fynbo

Dato : 05-08-07 19:29

jeg kan godt se at de findes når jeg googler efter dem,jeg kan bare ikke se hvor

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 19:35

du klikker da bare på et passende link

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 19:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 19:37

Pumperne kan serviceres på et GRUNDFOS serviceværksted.
Ønskes en forurenet pumpe serviceret af GRUNDFOS, skal
GRUNDFOS kontaktes med oplysninger om pumpemediet m.m.,
før pumpen returneres for service. I modsat fald kan GRUNDFOS
nægte at modtage og servicere pumpen.
Eventuelle omkostninger forbundet med returneringen af pumpen
afholdes af kunden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 19:42
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 19:42
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-08-07 22:26

det er sikkert bare den microswitch der starter og stopper pumpen der er gået. den koster et par hundrede og er nem at skifte selv.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-07 22:43

Det er jo ikke nemt at vide hvad du vil, og til et rensningsanlæg?
Der er jo kloarkpumper, som skærende pumper, og rensningsanlæg til rentvandsforbrug.
Desuden angiver du jo ikke pumpetype og nummer?
Men Grundfoss har da service folk der kører ud og laver pumper på stedet, men den skal da hives frem først.
Havde da besøg på mit arbejde, hvor servicemanden skiftede pakdåser og lejer på en stor pumpe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Claus-Fynbo

Dato : 06-08-07 14:52

>Palle
Problemet er når skidet strejker søndag morgen,så vil det være rart med en service manual
så jeg har en mulighed for at finde fejlen med det samme.

Når jeg køber en ny vil jeg nok vælge et fabrikat hvor man kan købe reservedel og en tilgængelig
service manual.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-07 16:00

Ja, ok