/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Briggs og stratton knas
Fra : Tomtop
Vist : 670 gange
40 point
Dato : 05-08-07 17:30

Jeg kørte lige og nød den forsinkede sommersol på min havetraktor. men ak.. pludselig en lyd som om jeg var kørt over et glas eller lign. det var jeg ikke men til gengæld vil den ikke strate igen. den drejer rundt alt for ubesværet når jeg drejer nøglen. det er en 12,5 hk. hjælp er den kaput eller hvad .. min have bliver jo en jungle..

på forhånd tak

natasja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 17:35

Citat
min have bliver jo en jungle..
der går vel et par dage før det går så galt vi skal have flere oplysninger, før vi gætter på hvad der er galt, er det selvstarteren som drejer, uden at tage motoren med

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-07 17:41

Kørt tør for olie?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 18:11

Velkommen på Kandu Toptom det forventes at spørgeren deltager

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 18:20

Tørner motoren?
Kan det være startmotoren der ikke går i indgreb.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 40 point
Dato : 05-08-07 22:29

prøv at tage svinghjulet af. der sidder en not til at holde det på plads. de har det med at knække og så løber svinghjulet bare rundt uden at tage krumtappen med. det er en ret nem operation og en ny not koster kun ganske få kroner.

Kommentar
Fra : Tomtop

Dato : 06-08-07 07:38

Tak for kommentarene indtilvidere.. ja jeg tror det bare er svinhjulet der drejer rundt.. hvis det er den runde dims med et skjold over med en masse huller i.. hihi.. tekniker er jeg vist ikke.. når jeg drejer den med hånden drejer den også uhindret. det plejer jeg ikke at kunne..
hvis jeg drejer den baglæns, er det det samme, men ind i mellem møder den noget og giver et hårdt klonk. så kan man dreje lidt itl den anden side og tilbage så er det væk.. altså kun hvis man manuelt drejer baglæns..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-07 10:40

Lyder som om du skal lytte til trimare46, hvis du ikke er tekniker, så er der måske en handymann i vennekredsen

Godkendelse af svar
Fra : Tomtop

Dato : 08-08-07 08:07

Tak for svaret trimare46.