/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvad betyder denne fejl!!!
Fra : dr_scooter
Vist : 395 gange
45 point
Dato : 29-01-03 13:24

Min maskine går lige pludselig død. Dette er hvad den gemmer i log-filen compmgmt.msc (Computer Management)!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x10000050 (0xa081a006, 0x00000000, 0x81a006a0, 0x00000000). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini012903-01.dmp.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siger det noget om hvad det går galt???

Mvh. dr_scooter

ps. jeg har stillet et spg. her om samme problem http://www.kandu.dk/dk/spg/10703

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-01-03 13:29

Hvilket styresystem er det ???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-01-03 13:38

det tyder på en ram fejl

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 55 point
Dato : 29-01-03 14:02

Hvis det er 2000/xp så gå ind i start --> indstillinger --> kontrolpanel --> administration --> logbog -->
Kig under system event log, hvis der er noget så skriv fejlkoden så har jeg en database med fejlmeddelelser
Hvis der ikke er noget så kig under Application event log

Hvis der ikke står noget, og du bruger windows XP kan du prøve at aktivere logføring ved afslutning

1.Vælg Start --> Kør --> skriv regedit --> Tryk ok

2. Find følgende nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Reliability

3. Højreklik og lav en ny DWORD værdi eller evt. ændre den eksisterende:

"ShutdownReasonUI"

4. Giv denne Værdien "1"

5. Afslut Regedit og genstart.
Oplysningerne om afslutning/genstart kan nu evt. læses i event viewer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-01-03 14:37

Der er også mulighed for at køre system-file checker http://www.kandu.dk/dk/tip/2817
kør kommandoen:
sfc /scannow

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 29-01-03 16:32

Det er win XP pro...

Jeg går også ud fra at det er en ram-fejl... men jeg er sku ikke vildt klog på det punkt!!!

Jeg tror at jeg hopper op og klager

ps. det er Samsung pc3200 512mb

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-01-03 16:44

Har du kun 1 blok i, hvis du har flere kan du jo fjerne 1 af gangen, og se om det kører ordentligt

Kommentar
Fra : sander25

Dato : 30-01-03 06:09

jeg mener at pc3200 Ram skal køre Par vis det kunne måske være det

Kommentar
Fra : Noltus

Dato : 09-02-03 13:59

sander25,nej pc3200 ram skal ikke nødvendigvis køre parvis,men det er et ram problem du har,chek dam med et benchmark prg. eks SISoft Sandra

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 18-02-03 12:03

Tak for svaret Uffe29.