/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattepension
Fra : bublebee
Vist : 664 gange
200 point
Dato : 05-08-07 16:29

Vi skal en uge på ferie har fra d 11-18 august.

Vi har 2 katte, en voksen og en killing på 15 uger. De skulle jo gerne passes et sted, et godt sted.
Den voksne er dog vant til at kunne være alene hvor vores nabo så kommer ind og snakker med hende, men den lille er slet ikke.

Nogle der kender et godt sted ? Nogle der er bekendt med dyrehotellet i Ørbæk ???

Eller nogen der har andre gode ideer til noget vi kan gøre ?

Den lille er vaccinret, men da den store er en vi har overtaget har vi ikke papirer på hende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 16:31

Citat
- Ubesvarede 4
- Besvarede 78
- Annullerede 50
- Slettede 2
Ialt 134

Det ville være rart hvis du lukkede dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 16:37

kan du ikke bare svare på mit spørgsmål i stedet.
Jeg har lukket mine spørgsmål, men man giver da ikke point hvis man ikke sysom svarene

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 16:37

næh du fortjener ikke nogen hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-07 16:52
Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-08-07 16:52

jamen teil er altid uforskammet og blander sig i ting han skulle holde sig fra. han kan da være flintrende ligeglad med hvor mange spørgsmål man har på. han har negativitet på sit program og kan ikke svare seriøst på noget som helst, så forvent ikke noget derfra....
men til dit ?. jeg har prø'vet kattepension og hver gang er mine katte blevet syge af at være der... 1.gang for 5-6 år siden med min 1. kat sultestrejkede den i mange dage og måtte indlægges på dyrehospitalet. hende jeg har nu gik også i koma af at være der....hende der skulle hente hende fik ingen informationer eller noget som helst om hendes trivsel da hun hentede hedde siddende gemt bag en papkasse.
og det var endda på Inges kattehjem, hvor jeg ellers får mine katte fra.
hvis du har en der kan komme og fodre dem og blive lidt hos dem hver dag, så er det altså det allerbedste. det gør jeg med min prinsessemis.
hvor bor du henne? er det langt fra københavn? prøv at skriv et opslag eller spørg din dyrlæge.
iøvrigt får du ikke en kat i pension uden den er vaccineret.det skal de være og du skal ha bevis på det.
miauuuuuuuuuu min missers mor

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 16:55

uha lyder ikke godt - sys bare det er synd de skal være så meget alene, den store får lov at rende ind og ud, men det gør den lille jo ikke. Gør det noget, hvis vi evt kan lokke nogle til at komme og sludre lidt med hende ind imellem eller hvordan ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-07 16:58

herredumilde bobbel - når det kun er en uge kan en nabo-familie-et eller andet jo komme og fodre dem og være lidt sociale en til to gange om dagen - det skal såmænd nok gå - og kattene trives jo bedst med frisk mad og vand og kattebakke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-07 18:33

Kattene vil absolut trives bedst med at være i eget hjem i en uge.

Plus som nævnt, at der altid er risiko for smitte.

Kattene skal også være vaccinerede for at kunne komme i pension.

Det bedste vil absolut være en der dagligt fodrer og tilser dyrene og underholder dem lidt.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-07 18:38

Citat
Den voksne er dog vant til at kunne være alene hvor vores nabo så kommer ind og snakker med hende, men den lille er slet ikke.

Hvis din nabo vil, så vil det være den bedste løsning, at hun/han kommer for at give kattene mad, vand og tømme kattebakken.

Lad dog naboen lige komme for at kæle med killingen før du rejser (du har en uge)

Jeg vil mene det er bedre end at sende kattene i pension, der bliver de ofte lukket inde i et bur. Kattene er jo vant til at være sammen og tager ikke skade af at være "alene" hjemme i en uge.

Jeg har selv prøvet at være væk fra mine katte i 1 uge. Kattene blev hjemme, men jeg havde en "katteelsker" til at komme for at fodre,vande samt tømme hver dag.

Hvis din nabo vil, så synes jeg, det er den løsning, du skal bruge.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-08-07 18:56

der sker nu heller ikke noget ved at den store ikke kommer ud i en uge.
jeg har ofte passet en venindes kat, der er vandt tilat rende ude hver dag, men når han har været her på ferie, så kommer han altså ikke ud og det har han ikke taget skade af og min misser synes det har været sjovt at ha' feriegæst.
har mange sjove foto af dem sammen på godt og ondt...
fines mor.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 19:45

vi havde også snakket om at lade den store være her og tage den lille med. Vi har lånt et stort hus hun kan lege i hele dagen ?

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-07 19:53

hvorfor ta r i dog ikke begge to med, hvis i ikke skal så langt væk.....troede i skulle til udlandet og alt muligt....
kattene tar ikke skade af at være væk hjemmefra når de er sammen med jer....det vil da være synd for den store at skulle undvære den lille og omvendt når de nu er ved at vænne sig til hinanden.de skal da bare ikke være ude et nyt sted.
min vens søsters katte er med dem i sommerhuset og den første uge var de lukket inde men fik så lidt efter lidt lov at komme ud og se sig om......de er normalt indekatte.
min kat skal snart ud på en 1800 km lang køretur....det blir besværdligt, for hun hyler meget når hun skal være i bur....og hun skal også ha seletøj på som hun hader....men desværre nødvendigt.
miauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu fra finea mor.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 20:02

vi skal køre i bil i ca 2 timer. Og så skal vi bo i min mormors hus - den store er lidt en nervøs kat, så ved ikke om hun kunne klare det? Og så skal hun være indendørs hele tiden i hele ugen ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-07 20:15

Hvis du vil tænke på dine katte, så opholder de sig det samme sted, mens du er i din mormors hus.

Som jeg ser det, er killingen den lille nuttede, som bare skal forkæles.

Tror du ikke den store kat kan mærke det. Den store skal nu være "alene" hjemme, mens der bliver pusset og nusset om den lille.

Tænk også på, når du komme hjem igen med den lille søde, så er det ikke sikkert at den store igen vil acceptere den lille "prins "prinsesse"

Tænk dig godt om, hvis du ønsker at beholde begge katte.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 20:21

problemet er, at når vi ikke er hjemme er den store i en del af huset og den lille i en anden fordi den store skal kunne løbe ind og ud, de er stadig ikke så gode til at være sammen i hele huset hvis vi ikke er hjemme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-07 20:25

Så bliver problemet da ikke bedre, når den lille skal med på ferie og den store blive hjemme.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-08-07 20:31

nej men om den lille er hjemme eller ej, så er de jo adskilt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-07 20:38

Ja, men den store kan mærke at der er blevet gjort forskel.

Hvorfor blive ved med at holde kattene adskilt, de skal da møde hinanden, når de bor i samme hus.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-08-07 21:42

jeg ville nu også ta dem begge med, når det nu bare drejer sig om 2 timer i bil og i et hus. de kender jo dig og hinanden og den store tar altså overhovedet ikke skade af at være indendørs i en uge.tænk på, at hvis du flyttede, så ville den helelr ikke komme ud lige med det samme det nye sted...
som jeg fortalte tidligere, så har jeg ofte passet en venindes kat der er vant til at rende ud og ind som det passer ham og de gange han har været her, kommer han ikke ud...og han er da levende endnu og trives i bedste velgående.....tag dem begge med....det er skidesynd for den store atkun den lille skal med på ferie.....og den vil hævne sig når i kommer hjem, katte er ikke spor dumme.
og de kan nemt blive jaloux.de skal jo lære hinanden at kende og adskillelse i bare 1 uge er nok til at der kan opstå konfligter igen når de er sammen efter ferien....
min misser er MEGET nervøs for alt og alle og hun skal på en 1800km lang biltur over 2 dage med overnatninger og indespærring i transportbox og oven ikøbet med sele på.....hun blir rasende på mig, men jeg vil få beroligende medicin hos dyrlægen til turen.
2 timer er altså kke så lang tid.....
missers mor her......miauuuuuuuuu!!!!!1

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-08-07 22:48

Jeg nægter altså at tro at den store kat overhovedet lægger mærke til at den lille er væk! Og hvis den gør, så vil den sikkert finde en dejlig plet i solen og ligge der og spinde og tænke...
'GODT det ikke er mig der skal finde mig til rette i et andet hus og når jeg så, MÅSKE, lige er begyndt at synes at det vel er ok, så skal vi hjem igen. Her kan jeg gå og have det som jeg vil, jeg får maden serveret af min naboven og jeg får mad og mit toilet bliver renset - godt at de ikke tvang mig til noget som jeg helst er fri for!'.

Tag den lille med - IKKE for at være ekstra sød ved den men fordi den er for ny at lade være alene hjemme, endnu! Når den bliver lidt ældre, så kan i lade dem begge to blive hjemme og få den søde nabo til at passe dem lidt.
Hvis den store kunne tale og i kunne forstå den, så er jeg næsten sikker på at i ville høre den sige det samme som jeg. Den ville mærke at der bliver gjort forskel? MÅSKE men kun til dens egen fordel - vis mig den kat der ville tage med til et nyt sted - hvis den kunne blive fri?? Jeg kender ingen og vi har haft kat i en menneskealder.

Hvis i tager den store med, så ville jeg faktisk være bange for at den, hvis den slipper ud, vil søge hjemad - det vil katte gerne når de er et andet sted.

I hvert fald skal i have ønsker om en god ferie herfra!

Køb en rigtig lækker transportkasse og tag lillemissen med - og lov den så at det er sidste gang i tvinger den hjemmefra dens trygge omgivelser - næste gang vil den gerne udbede sig at få lov at blive hjemme og rive lidt i den anden misser

Venlig hilsen Dorthe
mor til Pjevs og Milka

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-07 07:09

Hvis det er August i år er du meget sent ude, den slags bookes måneder forud.
Hvis de ikke kender feriestedet ville jeg ikke tage nogen af dem med medmindre de bliver holdt inde døre eller i sele og linie. Rigtig mange katte er forsvundet fordi kommer til et fremmed sted og bliver lukket ud der.
Jeg ville selv om der var plads på et pensionat langt foretrække at de begge blev hjemme med en time eller to besøg af en nabo eller ven , hver dag, der har jeres TELEFONNUMMER, hvis der er skulle ske noget, eller hvis der er noget passeren ikke kan finde ud af.
Det ville nok også være smart at give en gave eller lignende for servicen, det er jo ikke bare lige sådan at afsætte et par timer hver dag i en uge.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-08-07 07:15

Ups
Jeg så lige at killingen kun er 15 uger, så ville jeg tage den med og lade den anden blive hjemme, men holde den inde og kun have den med ude i sele.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-08-07 10:55

ja vi er slet ikke begyndt at lukke den lille udenfor endnu, men vi går rundt i haven med hende i sele, så hun kan lære alle lugtene og lydenede at kende. Også så hun ikke pludselig skulle blive bange og løbe uden egentlig at vide hvordan hun finder hjem.

Så det hus vi har lånt, ja der vil det jo så ikke genere hende at være indendørs. Vi ville bare tage hende med, fordi vi ikke kan holde øje med hende og den store mens vi ikke er hjemme. De er lukket sammen og har været det længe men når vi er væk længe er de i hver sin del af huset, for den lille er ret strid ved den store til tider.

Og vi ville tage hende med fordi hun er så lille og ikke er vant til at være så meget alene. Når hun er begyndt at være ude og kan løbe ind og ud af kattelemmen er det noget andet.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 27-08-07 16:02

Tak for svaret missjosephine.
Vi endte med at tage den lille med og den store fik lov at boltre sig herhjemme.

Det nød hun og hun nød vores nabos selskab mens den lille hyggede sig i min mormors hus mens vi var rundt omkring og var glad når vi kom hjem om aftenen.

Da vi kom hjem var de dog glade for at se hinanden.

Så det hele gik fint - nu flytter vores dejlige nabo desværre bare :(

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 05-09-07 19:43

tak.....er lige kommet hjem fra italien med en ny lejlighed til følge, så nu skal min misser på en lang køretur.....
ciao miss.j.