/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flydende gulv knækker i sml.
Fra : Ishøy
Vist : 1897 gange
20 point
Dato : 05-08-07 14:30

Jeg har et gammelt 9mm flydende fyrretræsgulv der ligger på beton og filt/dampspærre.
Et enkelt sted har yunderlaget sat sig så gulvet gynger og er ved at brække fra i fjer/not.

Jeg har tænkt mig at forsøge at give det nogle få års levetidsforlængelse ved at bore et mindre hul og sprøjte et eller andet ind under det. fx. PU skum. og så lukke det med en træ-prop.

Hvad kan man gøre? Hvordan?

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 30 point
Dato : 05-08-07 14:52

det kan man sagtens - men det er vigtigt at du bruger rigtigt meget skum. Det er kun rygter at det udvider sig ret meget - men hvis du fylder godt med skum under gulvet, så vil det blive til et rigtigt godt solift underlag. Men sørg for alt i verden for at fylde HELT op med skum. Hvis du er rigtig heldig vil du i samme arbejdsgang få et rigtigt flot fyrtræsloft.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 05-08-07 14:59

Lev med det i et par år mere, og skift det så. Det er jo din plan.
Skum ......nej det tror jeg ikke du kan styre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 15:29

det med skum er jeg også modstander af. Der findes jo forskellige typer der udvidder sig fra 2 - 29 gange og jeg tror simpelthen ikke du kan styre det. Tænk på hvad du vil gøre når gulvet skal skiftes. Så hænger det måske uhjælpeligt fast.

Er det ikke muligt at tage fodlisten af og komme til at putte et ekstra lag dæmperpap ind hvor det svupper.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-08-07 16:39

Flash77... jeg kan godt li' din humor
Hvis Ishøy absolut skal "hælde" noget under, så vil jeg foreslå 2-komponent glasfiber resin, men det bliver sgu' noget af en plade at brække op, når gulvet skal skiftes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 17:31

Citat
det kan man sagtens - men det er vigtigt at du bruger rigtigt meget skum. Det er kun rygter at det udvider sig ret meget

Der bliver lavt til loftet

Godkendelse af svar
Fra : Ishøy

Dato : 05-08-07 21:09

Tak for svaret Flash77.
Jeg prøver med skum. Jeg borer ned til plasten( men ikke igennem, så skulle det ikke blive noget problem at fjerne det senere. Og så lægger jeg vægt på, så det ikke løfter gulvet med expanderer til siderne. Jeg kan ikke komme til fra siden med pap.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 06-08-07 21:17

Flash 77s svar er en morsomhed. "Hvis du er rigtig heldig vil du i samme arbejdsgang få et rigtigt flot fyrtræsloft."

PU- skum skal bruges med forsigtighed. Skummer man f.eks en dør for hårdt bøjer karmen.

Kommentar
Fra : refi