/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skift installations sti
Fra : Nick10
Vist : 643 gange
30 point
Dato : 05-08-07 12:34

Er der mulighed for at ændre den standard sti der er når man installere programmer?
Fx. C:\programmer\.... til D:\

Nick10

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 12:37

Du kan jo blot taste en anden sti ind manuelt. Men der er mange programmer der virker bedst ved at ligge på samme disk som styresystemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 12:51

Citat
Er der mulighed for at ændre den standard sti der er når man installere programmer?

Ja....

Dog ikke for Windows + enkelte programmer der selv bestemmer.....

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 40 point
Dato : 05-08-07 12:59

Brug TweakUI: http://www.infopackets.com/cgi-bin/click.cgi?id=216
Jeg pakkede filerne ud og højreklikkede på tweakui.inf og valgte installer.
Herefter ligger den så i kontrol panel.

Åbn TweakUI via kontrol panel og vælg fanen "my computer"
Find "Program Files" (Der referer til Programmer) og vælg "Change location"
Vælg ja, når den kommer med en advarsel om at ændre stien...
Lav det så om til hvad du ønsker.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 13:01
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 14:24

Jeg tilslutter mig Fijalas svar

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 14:33

Nu var det jo ikke et svar på spørgsmålet som blev stillet...
- Svaret gav Refi...
- Fremgangsmåden (en af dem) kom jeg med!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 14:38

Det er vel værd at vide, at man skal være forsigtig med at gøre det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 14:56

jeg tror faktisk at det der bliver spurgt om er om man STANDARD (uden at man selv skal taste den ind) kan ændre stien. Ligesom du kan med fx. Dokumentmappen, om hvor den skal ligge hente.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 15:10

Min erfaring siger, at det virker bedst ved ny instaltion, afinstaler programmet og instaler det igen, der ændres så hvilken drev programmet skal instaleres på, jeg oplever en engang imellem blå skærm, på grund af at jeg har instaleret et program, på en anden harddisk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 15:15

o.v.n jeg er fuldstændig enig med dig akkurat som jeg startede med at sige. Det bedste er altid at holde programmer o.lign på C drevet og alt andet inkl. backup på et andet drev. Så er det også altid let og minimalt hvad men mister ved et evt nedbrud. Jeg har fx. altid en kopi af adressekartoteket gemt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 18:47

Nu spurgte spørgen jo ikke om det var farligt, eller om i ville anbefale at gøre det...
Men om det kunne lade sig gøre at ændre det...

Og JA, det kan det...

Man ændrer jo blot referencen, som allerede er ændret fra "Program Files" til "Programmer"
Det kan da højst være programmet, som forårsager "blå skærm"... Og så er det da bare at installere det igen hvis det er. Det er der såmænd intet farligt i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 19:15

Citat
Og JA, det kan det...

Korrekt....

Men stadig IKKE med alt.....

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 19:33

For de ting, der normalt giver en mulighed for at vælge sti... og som normalt skriver c:/programmer - Jo! (Ellers er programmet ikke noget værd)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 19:33

Hver gang et program kommer og viser hvor det installeres kan det ændres ved at ombytte bogstavet C med D dog er det bedst at slette stien og så bare skrive eks. D:\

Når selve fyldet af programmet ligger på eks. D: vil det være hurtigere at lave backup af C:

Ps. Der vil altid lægge sig en lille del af programmet i C:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 19:46

Citat
og som normalt skriver c:/programmer - Jo! (Ellers er programmet ikke noget værd)

Det er der da ingen der i tvivl om.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 20:22

Man kan faktisk godt have det hele (incl. XP) på på et andet drev, så længe det installeres fra C: så de små filer og registreringsdatabasen ligger på C:
Jeg ville nu ikke gøre det med styresystemet da det kan give kludder.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 20:40

Med ganske simple programmer, kan man godt slippe afsted med, at lægge programmappen på et andet drev. Men prøv lige, at gøre det med et antivirus eller en firewall. Bare for sjov

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 20:43

hvad er det der gør at du gerne vil skifte sti om man må spørge.

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 05-08-07 20:44

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 20:45

Næ - jeg har det hele på C: og laver backup fra et andet drev/styresystem så går det hurtigt.
Jeg har prøvet at have 3 styresystemer på een harddisk med bootmanager og programmer / filer liggende i mapper på D: .....................det endte med totalforvirring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 20:52

Mon ikke der kommer flere spørgsmål fra Nick10, nu når der går kage i programmerne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-07 20:56

jo sikkert nok så det er jo bare med at kigge ind hver dag efter mere

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 21:03

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 21:29

Ellers havde i jo ikke noget at lave...

I svarer jo alligevel ikke på det, der bliver spurgt om...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 21:31

Men snakke...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-08-07 21:43

Hvorfor blander du dig i hvad andre svarer ? Du kan da bare svare som du selv vil, og så skal vi andre nok svare, som vi selv syntes der skal svares.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 21:43

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-07 21:44

Citat
Men snakke...
det er vi til gengæld gode til og vi svarede på spørgsmålet, men ikke det vilde svar som du gav

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 21:44

Citat
Brug TweakUI: http://www.infopackets.com/cgi-bin/click.cgi?id=216
Jeg pakkede filerne ud og højreklikkede på tweakui.inf og valgte installer.
Herefter ligger den så i kontrol panel.

Åbn TweakUI via kontrol panel og vælg fanen "my computer"
Find "Program Files" (Der referer til Programmer) og vælg "Change location"
Vælg ja, når den kommer med en advarsel om at ændre stien...
Lav det så om til hvad du ønsker.

Hvorfor i himlens navn installere noget.....

Det klarer win da selv

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 22:10

stl_s: Du svarede da ikke på noget, gjorde du?
Synes kun du var medløber...

men selvfede mennesker... vorherrebevares!
Det er da godt i kan stå sammen.

Jeg behøver heldigvis ikke slikke nogen i røven.
Jeg er da såmænd også ligeglad med om i kan bruge mit svar til noget.
Men om ikke andet så fik spørgeren da svar på sit spørgsmål.

Hvis jeg spørger om opskriften på jorbærtærte... Så har jeg sgu da ikke brug for at vide at jordbærsæsonen er slut... Det er blot jeres latterlige forsøg på at suge point ud af allerede besvarede spørgsmål. Som om i fik betaling for at sidde herinde og spille idioter (Som i i øvrigt klarer udemærket)

Jeg prøvede faktisk på at hjælpe - Og får hån til tak...
Så F*U*C*K JER POINT-SPASSERE! - Ta' en cola mere!
I er sgu for dumme til andet end at sutte røv på hinanden!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 22:13

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-08-07 22:20

Citat
:-D

Ja, jeg forstår da godt, du griner...
Du er jo den største