/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Billigste pakkevægt?
Fra : ivanovic1
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 04-08-07 17:29

Hej Alle,

Jeg skal bruge en pakkevægt, som er billig og som kan tage min. 30 kg.

Ivanovic1

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 17:39

Den finder fagbogen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 17:46

Var det ikke bedre at begynde at lukke nogle af alle de spørgsmål om ting du skal bruge....

Du køber det jo ikke alligevel......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 17:47

Citat
- Ubesvarede 9
- Besvarede 201
- Annullerede 31
- Slettede 0
Ialt 241

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 17:54

En pakkevægt til min 30 kg er overflødig. Da pakker over 30 kg skal være på palle.
Der bruger man så en pallestabler med vægtmåler.
Pallegods måles på flere måder volumevægt hvis omfanget er større. Eks.vis flamenco
plader som jo fylder en del.
1 palle kan veje en hel del uden at fragtprisen ændres.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-08-07 09:13

Citat:
Da pakker over 30 kg skal være på palle.

Teil, det er ikke helt sandt.
Som erhvervskunde hos PostDK, kan man sende pakker helt op til 50kg, uden nogen særlige hensyn. Bare ned i en papkasse med det, eller klask en pakkelable på, og så afsted med den.

Mvh.
d.Buus
Pakkepost i PostDK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 12:13

Citat
Pakker i Danmark
Postpakker kan købes og sendes på 1.100 posthuse over hele Danmark eller hos landpostbudet.

Dag- til dag levering
Pakker, der er indleveret ved et posthus inden normal lukketid (dog senest kl. 17.30), er ude hos modtageren hverdagen (mandag-fredag) efter. Pakker til Bornholm og til og fra de helt små øer har dog op til 2 dages befordringstid. Om lørdagen er der kun omdeling af pakker, der er sendt lørdagsekspres.

På dit lokale posthus, kan du få yderligere oplysninger om befordringstiden.

Maksimum vægt
20 kg.

Format
Min.: 14x9 cm
Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm

Rulle eller stang
Min.: Længde 10 cm og Længde+2xHøjde 17 cm
Maks.: Længde 150 cm

Det kræver en forklaring.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-08-07 12:57

Forklaringen ligger i ordet "erhvervskunde", som erhvervskunde kan man få lov til alt det privatkunder ikke kan.
Derfor kørte jeg i fredags med en pakke på 43kg.
Jeg køre tit med gearkasser pakket i en papkasse, samt så store "pakker" bildør og kølerhjelm.
Ja, som privatkunde er der grænser for hvad du kan sende, men de grænser forsvinder med ordet erhvervskunde.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-08-07 13:58

Hej Alle,

Tak for de svarende, dog ingen link til en billig pakkevægt :)

Refi, de 9 åbne spørgsmål er stadig åbne fordi jeg ikke synes de er besvaret endnu.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-08-07 15:58

Det er jo ikke nemt...du skriver jo ikke hvad DU mener er billig

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-08-07 16:04

Nej det er fordi jeg ikke selv ved hvad priserne er, derfor håbede jeg at nogen som havde lidt forstand på dette kunne anbefale en :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-07 16:15

Fagbogen eller google finder forhandlere.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 05-08-07 16:26

Yep fagbogen og google finder forhandlere, men de finder ikke erfaring fra brugere :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-08-07 19:54
Annuller spørgsmålet
Fra : ivanovic1

Dato : 26-08-07 16:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål