/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor ligger Rye Kasteløse i Sv
Fra : krizz20
Vist : 942 gange
175 point
Dato : 04-08-07 14:44

Hvor ligger Rye Kasteløse i Sverige??? jeg har lede uden held

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 14:54

Tror det hedder
Rise Katslösa, det ligger i Skåne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 14:57

Citat
Katslösa finns på 2 orter. Välj i listan.

Katslösa, HELSINGBORG
Katslösa, RYDSGÅRD

http://kartor.eniro.se/

Kommentar
Fra : else2007

Dato : 04-08-07 14:59

Der ligger en lille by Kastløsa på den sydlige del af Øland, ifølge svensk atlas. Måske det er den .
Hilsen Else

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 15:01

Else har fat i noget.
Citat
Kastlösa, 38062 MÖRBYLÅNGA

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 15:16

Ryckelösa ved Linköping kan være et godt forslag.

http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-07 15:30

Jeg tror nu det ligger ved Rydebäck

Læs denne side http://www.galleribruket.se/Kulturslingan04/Rydebaeck_affischstationen_kopia.pdf

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-07 15:39
Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-07 15:53

Det er så i nærheden af Helsingborg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 15:55

Rya og Rise Katslösa er ikke samme sted.
Men i nærheden af Helsingborg.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 16:02

2 byer på hver sin side af motorvej E6, Rya og Katslösa, i nærheden af Rydebäck nord for Landskrona.....det må være vejen frem til svaret ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 16:04

Nu venter vi bare på krizzer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-07 16:07

Men hører det ikke til Helsingborg Kommune

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 16:08

Ja, la krizzer se på ruten.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 16:18
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 16:26
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 16:29

Ved du hvilket herred - härad det ligger i?

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-08-07 16:36

Mon der menes Rya-Kastlösa, se her
http://mis.historiska.se/mis/sok/fyndlokal.asp?lokalid=25080

og her
http://www2.sofi.se/SOFIU/topo1951/_cdweb/_s1mx001/115116b1.htm

Så kan det måske stykkes sammen til noget fornuftigt.

og ellers er her en mere generel søgning på Google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Rya+Kastl%C3%B6sa&meta=

hvor du blandt andet kan finde følgende link
http://www.kyrkan.orkelljunga.se/predikstolen/Kyrkoaret%2098_99/98-sond_e_jul.htm

Hilsen
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 04-08-07 16:41

Jeg glemmer helt. Der er kun et tilfælde med:

Kastlösa, , Kalmar län, Sweden

men Rya er der mange bud på, så som:

Rya, , Hallands län, Sweden
Rya, , Jönköpings län, Sweden
Rya, , Kronobergs län, Sweden
Rya, , Örebro län, Sweden
Rya, , Skåne län, Sweden
Rya, , Västra Götaland, Sweden

Så må du selv finde om der er sammenhæng - geografisk eller på anden vis.
mvh
Ejvind

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 175 point
Dato : 04-08-07 16:45

Her lidt supplerende hjælp fra Landbohistorisk Selskab, Adkomstregistrering 1513-50

http://www.hum.ku.dk/navneforskning/adkomst/b/b003/b180.htm

Rye Kastløsse i Quistofft s i Rønbjerg h se Rya og Katslösa

og måske lidt yderligere hjælp (forvirring)

http://www.hum.ku.dk/navneforskning/adkomst/b/b003/b178.htm

http://www.hum.ku.dk/navneforskning/adkomst/b/b002/b051.htm

mvh

Ejvind

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 04-08-07 16:51

Samtlige personer i husstanden
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Blovstrød, Blovstrød By, Et Hus, 1 F. 1, FT-1890, C5945

Niels Wienberg 36 Gift Husfader Teglværksarbejder Riseberge? Sverige
Anna Marie Wienberg 35 Gift Husmoder Rye Kasteløse Sverige
Sigfred Oscar Wienberg 13 Ugift Barn Rye Kasteløse Sverige
Al??? Wienberg 12 Ugift Barn Rye Kasteløse Sverige
Hjalmer Oscar Wienberg 9 Ugift Barn Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Hulda Axeline Wienberg 7 Ugift Barn Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Carl Alfred Wienberg 5 Ugift Barn Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Niels Georg Wienberg 2 Ugift Barn Blovstrød Sogn Frederiksborg Amt
Villiam Wienberg 1 Ugift Barn

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 04-08-07 17:06

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Blovstrød, Blovstrød By, Et Hus, 20, FT-1880, C6201
dem som yngre

Niels Wienberg 26 Gift Husfader, Arbejder i Teglværksbrug Sverige
Anna Marie Wienberg F. Person 25 Gift Hans Kone Sverige
Siegfred Oskar Wienberg 3 Ugift Deres Søn Sverige
Severine Albertine Wienberg 2 Ugift Deres Datter Sverige

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 17:26

Riseberge = Riseberga

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-08-07 17:27
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 22:46

Rya Katslösa har som mange andre stednavne forandret sig igennem tiderne.
I 1613 hed det Rÿe Kadsløsesogenn beliggende i Luggude härad, Kvistofta socken.

Her er information om navnets udvikling gennem tiderne.

http://130.235.143.140/beb/sokharad.aspx

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 22:50
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 22:53

Starten til det hele er her

http://www.sofi.se/2258

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 23:16
Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 12-08-07 00:01

Tak for svaret Varla.
du får de 175 for den hjælp du har givet mig igennem tiderne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-07 00:09

Sådan det er vidensdeling

Citat
Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 12-08-07 00:01

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret Varla.
du får de 175 for den hjælp du har givet mig igennem tiderne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-08-07 00:23

Hvad er svaret på det stillede spørgsmål ???

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-07 00:37

jakjoe

Det ville jeg også gerne vide, men krizz20 får jo ikke mails , når spørgsmålet er lukket

Måske man skulle spørge om det i det "nye" spørgsmål http://www.kandu.dk/spg108169.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-07 00:40

Det er ikke point det kommer an på, men de brugere der tror, at de kan finde et svar i et lukket spørgsmål

Citat
Tak for svaret Varla.
du får de 175 for den hjælp du har givet mig igennem tiderne

Det kan bruges til hat og briller

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-08-07 01:30

Jeg mener da at man får mails på "egne" lukkede spørgsmål !

Krizz20 kigger sikkert ind, og kommer med det rigtige svar.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 12-08-07 08:41

Jeg vil da svare alligevel hvis jeg tror måske at kan bidrage med hjælp eller svar, og det eneste der afholder mig er skrækken for at få point. Jeg kan ikke bruge point til noget som helst, og behøver dem ikke.

Det kan derfor også ske at jeg har skrevet "privat", men skal det nu også få nogen til at give point, så må jeg jo også ophøre med den form.

Måske jeg først som sidst skal melde mig helt ud.

Mange hilsener

Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 12-08-07 08:47

For øvrigt en mere generel kommentar til deltagerne i diskussionen. Hvem er I. Når jeg kigger på profilerne, så får jeg silhouetter og intetsigende beskrivelser (CV), eller billeder som helt bestemt ikke kan være indlæggets skriver. Med andre ord vil man nødit stå ved hvem man er.

Jeg ved ikke hvor meget af mit CV andre kan læse, men billedet er da godt nok mig selv, og ikke en eller anden komiker.

Med venlig hilsen
Ejvind

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-08-07 13:46

Varla, tag det nu roligt.

Jeg kan ikke i nogen af de kommentarer der er kommet her i spørgsmålet, se at du er blevet angrebet for noget som helst.

Du har svaret, og du har fået dit svar godkendt af spørgeren...fint fint.

Det jeg kommenterer er, at spørgeren godkender dit svar på spørgsmålet med begrundelsen:
Citat
Tak for svaret Varla.
du får de 175 for den hjælp du har givet mig igennem tiderne
......og det kan man vel ikke kalde for særligt oplysende over for andre deltagere i spørgsmålet, eller over for andre "købere" af
dette spørgsmål ?

Hvad du læser i min profil, og hvad du ser....tja, det afslører helt klart ikke hvem jeg er, og det gør vel ikke noget ?

Citat
og ikke en eller anden komiker
..... der findes også gode komikere.

Jeg ser ingen grund til, at du i de kommentarer der er kommet her, skal føle dig stødt på manchetterne.

Med venlig hilsen
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-07 15:54

Varla du skal da ikke føle dig stødt, det er jo ikke dig, der har accepteret et svar med begrundelsen

Citat
Tak for svaret Varla.
du får de 175 for den hjælp du har givet mig igennem tiderne

Den begrundelse er jo ikke et svar på spørgsmålet.

Citat
Det kan derfor også ske at jeg har skrevet "privat", men skal det nu også få nogen til at give point, så må jeg jo også ophøre med den form.

Du har da ret til at skrive privat, men hvis det "private" har noget med en tråd/spørgsmål at gøre, så synes jeg, det skal skrives i tråden.

Citat
Når jeg kigger på profilerne, så får jeg silhouetter og intetsigende beskrivelser (CV), eller billeder som helt bestemt ikke kan være indlæggets skriver. Med andre ord vil man nødit stå ved hvem man er.

Det er et af goderne ved at være bruger på kandu, man kan være anonym.

Men fald nu med på jorden igen, det er jo ikke dig, der er blevet "kritiseret"

jakjoe

Spørgeren får ikke mails til et lukket spørgsmål. Uanset om fluebenet er der eller ej. Jeg tror, det er en fejl hos kandu.