/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Trikes
Fra : sanne36
Vist : 7881 gange
100 point
Dato : 03-08-07 20:41

Halløj!

Der er mange delte meninger og påstande om det er blevet lovligt herhjemme og køre på dansk indregistrerede "trehjulede" ? Er der nogen der ved helt 100 hvordan reglerne er ? På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 20:59

Det har vel altid været lovligt......

Så da lige en forleden dag.......

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-08-07 21:38

Bilsyn....så kører du.

http://www.netfaqs.com/windows/mail/error550.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 21:40

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-07 21:42

Det er lidt indviklet, for det der egentlig defineres som en trehjulet motorcykel er faktik ikke en motorcykel, men en kabinescooter....og den må køres på MCkørekort og bilkørekort.

Men en trike derimod, som faktisk er en "rigtig" trehjulet motorcykel.....den skal indregistreres som en bil en Servicecar er den rigtige betegnelse.......den er dog fritaget for sikkerhedsseletvang, men styrthjelm skal benyttes.

mvh dova

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-08-07 22:54

Altså... Hvis den er dansk indregistreret så er den vel lovlig.

Jeg tvivler meget på at du kan få palder til et ulovligt køretøj

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 04-08-07 10:00

Hej sanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vedr dit spørgsmål om trikes!!! Har lige været til mc træf og der var et firma der hedder BoomBikes som udstillede nogle fede trikes .De er fuldt lovlige at køre på her i lille dk prøv at kigge deres hjemmeside .www.boombike.dk

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 04-08-07 10:05

Sanne !!!!!!!!!!!!!!!!!! SORRY side til Trikes hedder WWW.Boom trikes.dk

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-07 13:12

Nu forstår jeg Refi´s

Forkert link jeg sendte....her skulle det rigtige komme

http://www.kes-info.de/trikedk.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : sanne36

Dato : 04-08-07 15:44

Hej!

Så spørger jeg nok lige dumt, men hvornår er det så en trike og hvornår er det en "trehjulet"?

har f.eks set en goldwing på dk plade.....??

MVH Sanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 15:55

En trehjulet er en kabinescooter

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-07 21:15

Citat
Så spørger jeg nok lige dumt, men hvornår er det så en trike og hvornår er det en "trehjulet"?

har f.eks set en goldwing på dk plade.....??

En kabinescooter er faktisk en lille "bil" med tre hjl, sådan nogen som du kan se i linket her

http://images.google.dk/images?hl=da&q=kabinescooter&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2

Og den skal registreres som en trehjulet motorcykel

En trike er som du kan se her en motorcykel....

http://images.google.dk/images?hl=da&q=trike&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2

Og skal ganske ulogisk indregistreres som en bil.

Som jeg skrev tidligere det er ret underligt og indviklet, at noget der ligener en bil regnes for en motorcykel og en rigtig trhjulet motocykel bliver betegnet som en bil (Servicecar hedder det)

Men igen et lysende eksempel på, at de "kloge hoveder" der laver reglerne ikke aner en skid om, hvad de har med at gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-07 21:18

Forresten du spurgte eksakt om en Goldwing......det er en trike

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 04-08-07 23:10

Hej sanne!!!!!!!!!!!!!!! En gold wing er navnet på en Honda Goldwing som er en 2 hjulet japansk flyder, der kan og er somme tider monteret alt muligt skrammel på bla trailer(påhængs vogn )til bagage ligesom en trailer på en bil. En trike er en Motorcykel med påmonteret motor fra en bil feks wv motor og så er der plads til 3 personer . Ideen stammer fra usa hvor man fra ca 1950-60 havde de berømte service cars ,en Harley Davidson som blev brugt som is"bil" eller pølse vogn forde den kunne komme ind i de forskellige parker"feks cental park .Her i danmark er de svære at få fat i men der er nogle stykker efter hånden.... En service car er bygget som en almindelig motorcykel men med bag tøj lige som på en bil ................Prøv at gå ind på Harley Davidsons sider

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 04-08-07 23:14

en trike skal synes v statens bil inspektion men det er pisse besværligt med de love og paragrafer vi har her hjemme Du må gerne bygge din egen bil båd flyver uden problemmer men den egen cykel???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? kører selv Harley og det kan sku være besværligt nogle gange

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 04-08-07 23:20

Hejsa.
Man kan altid se på nummerpladen om den er indregistreretsom en bil eller en motorcykel.
En nummerplade kan f.eks. se såden ud AB 12 345.
Hvis de 2 første cifre (i mit eksemper "12") er fra 10 til 19 er den indregistreret som en motorcykel.
Disse cifre er forbeholdt motorcykler.
Jeg kender en som har en Boom. Den er indregistreret som en bil. Han er fritaget for at kørem med sikkerhedssele og han skal heller ikke bruge hjælm.
Mvh
Beezer

Godkendelse af svar
Fra : sanne36

Dato : 05-08-07 11:00

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : gw150091

Dato : 24-02-08 15:31

Halløj.
En Goldwing trik er for tung til at man kan få den på plader i Danmark, den har en vægt på ca 650-700 kg.
Mvh GW1500

Kommentar
Fra : galadrim

Dato : 02-07-09 21:54

Er der nogen der ved om det kan betale sig at købe en trikes i udlandet evt. sverige. Jeg kan ikke finde nogen her i danmark.