/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Beagle???
Fra : Schou01
Vist : 1428 gange
50 point
Dato : 03-08-07 18:43

Hej

Ja, så er jeg her igen.

Efter jeres mange gode indslag omkring "alene hvor mange timer", må vi erkende at arbejdet med en Labrador nok ikke er lige det vi kan overskue lige pt.

Men kunne det tænkes at en Beagle ville passe bedre til os? (se mit tidligere indslag)

Er der nogen der har erfaringer med Beaglen - kræver den sindsyg meget opdragelse for at blive en ordentlig hund? Kan den være alene hjemme uden at larme hele dagen?

Glæder mig til at høre jeres mening.

Hvilken hund vil I anbefale til os?
- Det skal være en familie hund, da vi har to små børn
- Den skal være kort håret
- Han hund (vist ikke relevant i forhold til spørgsmålet )
- Rolig
- Kunne være alene hjemme i en del timer

Mange hilsner
Kristina

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 03-08-07 18:59

en beagle er en meget livlig og meget selvstændig hund. den er mindst ligeså slem som en labrador. men jeg kan anbefale en berner sennen. det er en stor og robust hund der er ligeså god som dagen er lang, og så er den ret doven anlagt, hvis ikke man da ansporer den til aktivitet. den vil helt sikkert passe meget bedre til jer. og så er den særdeles godmodig og god til børn. og så er det jo en bedårende hund.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-08-07 19:03

Nej Absolut ikke en Beagle, det er den værste stress hund til at være alene hjemme hvis du har fulgt lidt med i diverse udsendelser har du kunne se hvordan en Beagle absolut ikke kan lide at være alene hjemme, det kræver sin mand at have en Beagle og den er ikke så let at få til at gøre hvad man vil, der kan gå over et år før den bare er nogenlunde på plads og den vil have sine mennesker hos sig det meste af tiden.

Du skal nok finde en doven race som en bokser eller en mindre ikke så aktiv race her tænker jeg på den med lange hængeører, lang i kroppen ligner en Beagle i pelsen, men lidt mere kraftig og lang som Basset hound. læs om den her http://www.kivas.dk/00DDbeskrbas.htm
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-07 19:20

Citat
Efter jeres mange gode indslag omkring "alene hvor mange timer", må vi erkende at arbejdet med en Labrador nok ikke er lige det vi kan overskue lige pt.

Ja min mening er så, at hvis ikke man kan overskue at have arbejdet med en labrador, så kan man slet ikke overskue at have hund overhovedet, da det er en af de nemmeste og mest tilpasningsdygtige hunde der findes.....ud over en Schäfer

Ingen hunde trives dog med at være alene hjemme i mange timer hver dag, der er bare forskel på hvordan de reagerer....om de resignerer og ligger og keder sig halvt ihjel og muligvis er "komplet ustyrlige" når I kommer hjem fordi de så skal afreagere, om de raserer huset, eller om de står og hyler og gør hele dagen........og det er ikke racebestemt.

Alle hunde kræver meget opdragelse for at blive "ordentlige hunde", der er bare forskel på hunderacerne hvordan de skal tackles m.h.t. opdragelse, da deres temperament er forskelligt.

Og det er ikke gjort bare med opdragelse, en hund skal underholdes og aktiveres, uanset race, og kræver nogen timer hver dag.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-08-07 19:26

Boxer doven? Det er så ikke mit indtryk.

Kristina, jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men der er hundeudstilling i Brøndby hallen 15-16 sep.

Der kan du se alle racer, spørge opdrættere og ejere om de racer, du finder interesante.

Jeg har whippet, en mellemstor, korthåret, slank mynde, dovenskaben selv, mine er ganske gode børnehunde ( har 4 børn) og en whippet kræver ikke meget motion, de er såmænd glade, bare de får en god løbetur et par gange om ugen.

Du kan læse mere om racen her: http://www.mynder.dk/whippet.htm

En anden god race er mops, den er så ikke mellemstor, men ganske rolig og stabil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 19:41

Hvis i mangler et overhoved i familien..............så køb en Beagle.
Dem jeg kender og som har en beagle - har et værre hyr med den.

En schæferhund er rimelig nem at opdrage. (men intet kommer af sig selv)
Der skal arbejdes med både hundeejer og hunden for at alle kan få et godt liv.

Godkendelse af svar
Fra : Schou01

Dato : 04-08-07 09:16

Tak for svaret trimare46.

Pga dit foreslag er jeg mere overbevist om at du har ret. <Berner sennen er mere os - tak for tippet.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-08-07 09:42

Vogt dig for arvelige skavanker ved Berner Sennenhunde.

Find en god og anerkendt DK opdrætter.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 04-08-07 10:15

En Beagle kan sagtens være alene hjemme i så mange timer, den finder nemlig på og underholde sig selv, med og splitte alt, springe op alle steder, stjæle alt spiseligt og uspiseligt.

En Beagle er en udpræget flokhund, tåler dårligt og være alene, men det kan da lade sig gøre.

Jeg har selv haft 2 stk. Det var altid med bange anelser jeg åbnede entredøren, når de havde været alene hjemme. Alt og jeg siger og skriver ALT var splittet når jeg kom hjem, selv efter kort tid.

Vente man ryggen til dem, når der var mad på bordet, gik der ikke 2 sekunder før al mad var udryddet.

Bortset fra alle unoderne, hvis man kan kalde dem det, det er deres natur, er det en pragtfuld, sjov, stærk og robust hund.

Den er altid med på noderne..... thjaaaaaa om man kan opdrage en Beagle. Ja det kan man sagtens, men kun så længe den er inde for kontrolcirklen af dig. Så snart den ser sit snit, er den pist væk borte og kommer førest tilbage når det passer den.

Beaglen er utrolig selvstændig, hvad den også skal være iflg. det den er lavet til, nemmelig selvstændig jagt. Men det er en hengiven og kærlig hund