/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
OBD2 stik i Mitsubishi Carisma
Fra : frp8
Vist : 2780 gange
200 point
Dato : 03-08-07 13:46

Er der nogle der ved, om der findes et OBD2 stik (16 bens stik) i en Mitsubishi Carisma 1,9 DI-D?, hvis ja, hvor er det så lokaliseret?, og er det til at komme til?

http://www.obdii.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 14:27

http://www.muleit-elektronik.de/pi1176580475.htm?categoryId=42

Det findes tilsyneladende - men spørg forhandleren hvor det sidder hvis ikke det står i instruktionsbogen....

På flere sidder det under rattet....

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 03-08-07 17:18

Det jeg leder efter er OBD2 stikket i kabinen, har set under rattet kan ikke finde det der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 17:42

Har du set i bogen ?????

Ellers prøv at høre hos forhandleren.....

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 03-08-07 18:52

Har set i bogen, har ikke talt med forhandleren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:09

The connector must be located within three feet of the driver and must not require any tools to be revealed. Look under the dash and behind ashtrays.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 19:17

Præcis din bil er IKKE nævnt....

Men alle andre mitzu sidder det BAG sikringsboksen

http://www.cleanairforce.com/docs/EPA_DLC_LocatorGuide.pdf

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-08-07 19:58

Tag ud askebegeret og se om det sidder der. Hvis din bil er gammel så kan det være en anden type stik.
alimak

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 03-08-07 20:34

Har haft askebægret ude, har set ved sikringsboksen, har set alle mulige steder i kabinen, det burde være der, da det er en diesel bil fra 2003 og der er EU påbud at det skal være der, på diesel biler fra 2003, men jeg kan ikke finde det, så jeg det jeg vil viden er hvor det sidder, og ikke hvor det måske sidder.

Ja jeg kunne bare spørge mit Mitsubishi værksted, men så var der jo ingen grund til at stille spørgsmålet her.

Mvh.
Frp8

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 20:43

Jo - for nu ved hvor det "burde" sidde

Så kunne det jo være spændende at vide HVOR mitzubishi faktisk finder det hende - så er alle blevet lidt klogere

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 03-08-07 21:28

Jeg ved at stikket bør være der, har set at de (Mitsubishi værksted), sad med en computer inden i min bil, som jeg ved, var tilsluttet bilens computer formodentlig via OBD stikket, det var da, de var 17 dage om at lave mit speedometer, det var en løse forbindelse (defekt ledning rørte stel) mellem min gearboks og bilens computer, så mit speedometer kunne finde på at vise 240 km/t, mens jeg holdte for rødt.
Ufattelig at de skulle være 17 dage om det, de hade skiftet kontakt i gearkassen så der var kun ledningen tilbage mellem kontakten og bil computeren, hvor fejl kunne værer, da bilcomputeren og deres egen computer viste den samme speedometer fejl, jeg hade ligesom fortalt dem at fejlen nok var i bilcomputeren eller ledningen, så når de hade skiftet kontakten, og da begge computer viste det samme, så var der jo kun ledning tilbage, men det tog dem også kun 17 dage at finde. Fejlen var at enkel kobbertråd stak ud af isoleringen på ledningen og rørte stel ind imellem.
De kunne have bruge 10 min på at trække en ny ledning mellem kontakten og bilscomputer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 21:35

Jamen så er det da spændende hvor det vitterligt sidder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 21:36

Det skal jo sidde så man kan komme til det UDEN værktøj....

Annuller spørgsmålet
Fra : frp8

Dato : 23-09-07 23:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål