/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ny opvaskemaskine
Fra : LoneG
Vist : 2536 gange
100 point
Dato : 03-08-07 13:03

Vi skal have en ny opvaskemaskine. Valget står mellem en whirlpool og en hoover. De koster ca. det samme og har ca. samme specifikationer. Er der nogen, der kan anbefale det ene mærke frem for det andet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 13:09

Det er der sikkert mange der kan.....

Sågar for begge......

Så det står og falder på servicen der hvor DU køber.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 13:16

Mærkevarer er som så mange andre ting et spørgsmål om øjnene der ser...

Er specifikationerne de samme er der jo ingen forskel.....

Så bliver det lige pludselig et spørgsmål om hvad det passer bedst i dit køkken, hvor tit du bruger den (holdbarhed) osv....

Da begge er kendte mærker er der ikke den store risiko for at de lukker i morgen - så reservedele skulle været til at skaffe....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-08-07 13:30
Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-08-07 13:57

og det var jo ikke vaskemaskiner som jeg henviser til ovenfor, men opvaskemaskiner - her er nyt link:

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/haardehvidevarer0/opvask/ - kan dog ikke lige finde de mærker du henviser til, men der kan stadig hentes lidt inspiration.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-08-07 18:14

hejsa''

jeg har en hoover opvaskemaskine, klasse AAA . den er rigtig god, meget brugervenlig, og den gør arbejdet fint, kan klart anbefales

venlig hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-07 13:23

Nu vil jeg jo ikke brokke mig over chicapigens opvesker, den fungerer jo sikkert fint

Men jeg vil helt klart vælge whirlpool af de to.. Mine erfaringer siger at de kører længe uden reparationer.

- Anden

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-08-07 15:42

ja det kan du tro den gør vi har aldrig haft problemer med den, den kører som den dag vi fik den

venlig hilsen chicapigen

ps det er jo ligesom at skulle vælge mellem to biler nogen har gode erfaringer med den ene model og andre med den anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 15:52

Den bedste opvaskemaskine du kan få er "gemalen/gemalinden"

Vedkommende skal blot fodres et par gange om dagen
Går aldrig i stykker
Holder mindst 50 år ved rigtig behandling
Brugsanvisning kan erhverves hos svigermor (i god tid inden ibrugtagning)
Rensning klarer den selv
Service er blot "kærlig pleje"
Den er klasse AAA++++++++++ (bruger ingen strøm)
Og så kan den samtidig være underholdende.....

Jeg har aldrig helt forstået de spørgsmål om valg af den eller den maskine/bil

ALT nyt virker - ellers kan det byttes.... (og du får "generelt" hvad du betaler for)

Konkrete fejl ved de enkelte produkter er så noget andet.....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-08-07 22:30

Jeg bruger også selv kun BBC

BBC = Det gamle blomberg

eller..

BBC = Balje, Børste & Citronopvaskemiddel

Gammel hvidevare joke, sikkert ikke alle der finder den lige underholdende

- Anden

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 04-08-07 23:46

Hej Lone

Sjovt nok, så stod vores opvaskemaskine af i går (efter 12 upåklagelige år) og vi har her i dag været en tur i Punkt1. Vi fortalte at vi ikke ville betale kr. 10.000 for en opvaskemaskine og var på udkig efter en god men også billig maskine.

Vi har kigget på en HOOVER HND515A kr. 2.699,- ( http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=21358&categoryid={7EDA3CB7-DED4-47B2-B828-556EA2384A10}&nodeid= ) men butikken kunne ikke vise denne, da de ikke havde taget maskinen hjem (selvom de reklamerer med denne i deres tilbudsavis). Sælger begrundte det, at man helst ikke solgte denne, da det er en ren discount maskine

Han anbefalede i stedet BOSCH SGU55E42SK kr. 4.699,- ( http://www.punkt1.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2319&productid=23485&categoryid={7EDA3CB7-DED4-47B2-B828-556EA2384A10}&nodeid= ) som han sagde var absolut noget af det bedste til prisen.

I den tid vi var der, stod vi også og talte om AEG (ikke huske modellen) men her ville han så hellere anbefale BOSCH pga. holdbarheden. I al denne snak nævnte vi også WHIRLPOOL og her oplyste sælgeren at dette mærke var dårligere end HOOVER.

Så vi gik igen - UDEN opvaskemaskine. Ikke en sk.. klogere da vi altid er lidt mistroiske overfor de smarte sælgere. Jeg ved godt at Audi er bedre end Wartburg og det ville være rart at kunne vælge en maskine midt imellem.

Det ville derfor være dejligt, hvis der var nogle flere brugererfaringer og ikke disse supersmarte sælgererfaringer. Man burde oprette en ren hjemmeside med brugererfaringer opdelt i kategorier

Så vi leder lidt videre for leve uden, det kan vi bare ikke

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-08-07 01:11

Bosch er heller ikke en skidt maskine

Men hold jer langt væk fra AEG maskiner, de lever stadig videre på deres gode gamle rygte.. De gamle maskiner var skide gode, men de nye er virkelig noget bras!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 10:23

Kan kun gentage

Citat
(og du får "generelt" hvad du betaler for)

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 05-08-07 11:48

Citat
Men hold jer langt væk fra AEG maskiner, de lever stadig videre på deres gode gamle rygte.. De gamle maskiner var skide gode, men de nye er virkelig noget bras!!

Vores den gamle hedder Bauknecht og stort set samme besked fik vi om denne. Gamle dage var tider. Efter at mange maskiner/biler mv. ikke længere bliver produceret i Tyskland er kvaliteten faldet enormt.

Vi fik anbefalet Miele som måske holder 8-10 år. Men vi kan jo købe 2 maskiner for denne ene maskines pris. Jeg tror, at det er vigtigt, at man køber efter behov. Vi (2V og 2B) har ikke behov for 5-7 programmer. Højst 2 programmer. Vores krav er, at den skal kunne vaske/tørre på højt niveau og den skal kunne tåle at blive brugt hver dag. Og så er jeg IKKE dus med denne bestikbakke, som Miele er så glad for.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-08-07 12:59

Miele er samme kvalitet som dengang

Eneste problem med dem er, at der er kommet meget elektronik i dem, ligesom med meget andet.. Det gør dem noget mere komplicerede at arbejde med, når de er i stykker, at fejlsøgning kan tage længere tid og at elektronik er overdrevent dyrt til de fleste hvidevarer, gør tit at gode maskiner bliver kasseret i for tidlig en alder.
For ellers kan Miele sgu stadig holde 20 år

Men ja, ville da selv vælge en billigere maskine.. Muligvis fordi jeg bor alene og min opvask hurtigt kan overstås ved hjælp af håndkraft

- Anden

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-08-07 22:01

Som en afslutning på mine indlæg kan jeg oplyse, at vores valg er faldet på denne 3xA Hoover. Prisen er steget til kr. 3.999,00 men var heldig at få maskinen til tilbudsprisen kr. 2.699,00.

Maskinen bliver leveret i morgen. Kan derfor endnu ikke svare på hvordan den virker. Men holdes tråden åben weekenden over, giver jeg gerne min korte erfaring videre mht. betjening

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 08-08-07 12:57

Har købt en whirlpool - står den af hurtigt, må du punge op taunusanden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-08-07 20:40

Uha, så håber jeg ikke du har fået en "mandags maskine"