/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
active virus shield
Fra : chicapigen
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 03-08-07 12:03

ja nu kan det godt være jeg spørger dumt men da jeg læste nedenstående betyder det så at jeg ikke længere kan bruge avs eller opdatere det med den jeg har nu ??, jeg er lidt forvirret her ....hjælp mig med et svar kære kandusser

[B] antivirus programmet active virus shield tilbydes ikke længere af aol - der i stedet nu tilbyder McAfee

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp
[/B]

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 12:06

Det må undersøges - for den bruger jeg på alle mine comp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 12:09

Tja det se da sådan ud.....................
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 12:13

Trods de ikke længere tilbyder det - tror jeg stadid det bliver opdateret til dem der allerede har det.....

Foreløbig i hvert fald.....

http://help.aol.com/aimhelp/dynamickc.do?externalId=http--helpchannelsaolcom-kjumpadparticleId221605&sliceId=&command=show&forward=nonthreadedKC&kcId=http--helpchannelsaolcom-kjumpadparticleId221605

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 12:16

Men her står noget andet:
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/get_started.adp
jeg meldte mig til og så kom denne:
https://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/congrats.adp
Og den er hentet - nu mangler jeg bare registrerings nøglen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-08-07 12:17

ja er spørgsmålet om man så skal afinstallere den man har eller hvad..... der må være en der ved det

hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-07 12:21

Lad du den bare være et par dage til de får det hele op at stå.....

Uandset hvad er du jo beskyttet.....

Personligt gik jeg over til PrevX for et stykke tid siden da der var gratis 1 år abo (ellers er det kun 3 mdr.)

Det skulle være et at de bedste der overhovedet findes, men jo desværre ikke gratis i det lange løb...

www.prevx.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 12:23

Du kan evt. prøve at køre en manuel opdatering og se hvad der sker....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-08-07 12:26

ja det vil jeg da prøve

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 03-08-07 12:33

ja så prøvede jeg at opdatere den og det kunne den sagtens, så jeg venter et par dage og ser hvad der sker

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 12:37

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 13:30

Du burde kunne opdatere også fremover, når så du ikke kan opdatere mere, så skal der findes et andet produkt, jeg orienterer dem jeg har lagt AVS ind for, så de er opmærksomme også, i mellem tiden kan vi så læse om alternativerne så vi er klar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 15:14

Endnu kan du sagtens bruge avs og den opdaterer fint nok

jeg hentede lige installationsfilen og en ny nøgle for at se om jeg kunne bruge den senere ved en ny installation så det vil jeg da melde ud hvis nødvendigt ( tænkte på hvis en recovery ville blive nødvendig eller lign) - fik filen ned og fik en ny nøgle - det er så bare et spørgsmål om hvorlænge man kan lave det nummer (ps den kan brændes ud - husk at kopiere nøglen)

Så indtil videre - brug den endelig

ps den ligger stadig til download på softpedia.com og på download.com

surt - men kaspersky har nok fået spredt budskabet som de ville og har ikke brug for aol mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 15:27

Citat
men kaspersky har nok fået spredt budskabet som de ville og har ikke brug for aol mere

Næppe der hunden ligger begravet - så ville de jo have den selv - og det har de ikke.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 16:37

Citat
Næppe der hunden ligger begravet - så ville de jo have den selv - og det har de ikke.....

jo refi jeg tror fuldt og fast det nemlig lige var fordi kaspersky skulle have introduceret sig via aol - bliver noget taget for gode varer i usa gør det også i resten af verden hvad lige det her angår - og det var jo slet ingen ringe måde at gøre det på - undtagen for os stakkels brugere. Trods alt var tilbuddet jo et års fri licens

HVAD ville de selv have - og hvad har de ikke ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 16:48

AVS.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 18:39

Jeg tror Miridk har lidt ret desværre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 20:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 20:32

Jo - mirit.....

Det var ikke der jeg tvivlede - det jeg mente var at de SELV havde programmet så......

Og det har de ikke....

Men hvis aol har betalt for udviklingen så er det vel også deres.......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 20:37

Ok Miritdk..................en lille smule ret.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-08-07 21:30

Når AOL giver en gratis licens i et år, så skal de lige som hvis det var betalt, leve op til deres forpligtelse, og det vil jeg tro at de gør. Ellers vil brugerne da tabe alt for dem (igen).

AVS er helt igennem Kaspersky. Det er et Kaspersky 6.0 antivirus, som er strippet for nogle funktioner, så det "kun" fungerer som ethvert andet almindeligt antivirus. Men med alle Kasperskys kvaliteter, mht detektion og rensning af vira. Selv AOL brugerfladen er lavet af Kaspersky.

Jeg tror, at AOL og Kaspersky, har lavet en rigtig god aftale med hinanden. AOL, som har haft meget negativ omtale (vist nok med rette), får noget god omtale, og "goodwill" hos brugerne. Kaspersky får ved samme lejlighed, mulighed for at profilere sig på det amerikanske marked.

Nu har de så begge opnået hvad de ville. AOL får måske nogle flere kunder igen, og Kaspersky får sikkert solgt nogle antivirus, til tilfredse AVS brugere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 21:34

got it refi ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-08-07 21:38

Meen, vi behøver nu ikke at savne AVS så meget. Vi har jo stadigvæk Avast, som bare bliver bedre og bedre. Det er afgjort en god erstatning for AVS

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 03-08-07 21:39

Jeg kan ikke få AVS til at update nu

Ved ikke, måske er det bare e fejl.. -Den stopper bare efter nogen procent og siger at det ikke er updateret...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 21:41

går udemærket her - den kan jo heller ikke opdatere hvis der ikke er noget at opdatere

avast er ikke kun en god erstatning - det er indtil videre den eneste erstatning for avs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 21:41

Prøv igen senere

"standardmelding"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 21:43

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 03-08-07 21:44

Der er skam noget at updater, og den finder og noget, men så komer den ikke videre..

Men, du har ret refi "prøv igen senere" -Ingen grund til panik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 21:50

Citat
og den finder og noget
jeg kan ikke fordrage når et antivirus program finder noget

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 21:51

Jeg har lige updated

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 21:54

Citat
Jeg har lige updated
.... hvem - hvad - hvor e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-08-07 22:02

Citat
Jeg kan ikke få AVS til at update nu

men det kan jeg...........

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 03-08-07 22:04

SÅÅÅ

Nu lykkedes det

Ved ikke hvad der var galt før. Tænkte bare med det samme på det her indlæg, da jeg lige pludselig ikke kunne updatere..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 03-08-07 22:05

Citat
men det kan jeg...........

Og nu kan jeg bare også ÆHBÆH

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-08-07 22:27

Man kan få opdateringer både fra AOL, og direkte fra Kaspersky. Kommer de fra AOL, går der ged i den, en gang imellem. Tidligere kun man blokere AOL opdateringerne i sin hostsfil, så man kun fik fra Kaspersky, men den går ikke mere

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 04-08-07 10:41

Tak for svaret refi. og alle jer andre jeg vil følge skarpt med i hvad der sker med avs herinde på kandu og på male warecheck , så jeg kan få det skiftet hvis det blir nødvendigt, jeg kan stadig opdatere så jeg går stærkt ud fra at det også stadig beskytter min maskine

ha en god weekend til jer allesammen

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-07 11:22

Selv tak .....