/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Pudsning af Skærm
Fra : executor
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 03-08-07 10:42

Hvordan pudser jeg min skærm på min bærebare?? IUden at ødelægge den af

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-07 10:56

Sådan en må der slet ikke pudses på, den må højst tørres over med en blød klud , hårdt opvredet med sulfovand (opvaskemiddel)

Og så kan man købe en speciel rensefidus til den....det er sådan en "beholder" med rensemiddel og med en svamp på den ene side, som så kan gnides let henover skærmen.

Alt andet vil på sigt ødelægge skærmen.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 03-08-07 10:57

Tør skærmen af med en hårdt opvredet klud med alm. lunkent vand og opvaskemiddel. Tør efter med et stykke køkkenrulle.

Skal evt. gentages et par gange.

Min erfaring siger mig, at de fleste 'proffessionelle' rensemidler efterlader en film på skærmen. Det gør vand og opvaskemiddel ikke (..spar lidt på opvaskemidlet!)

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : executor

Dato : 03-08-07 11:00

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-08-07 11:16

Køkkenrulle var dog det sidste jeg ville bruge til skærmen. Det er lavet af genbrugspapir/træ m.m. og kan i yderste tilfælde lave ridser
Brug en blød bomuldsklud - ikke syntetisk.