/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dåb 28. aug 1791 i Hagested
Fra : 2601
Vist : 472 gange
400 point
Dato : 03-08-07 09:56

jeg har en dåb i hagested Kirke i 1791 som jeg ikke helt kan tyde. det drejer sig om Hagested Sogn i Tuse Herred i Holbæk Amt 1744- 1814 opslag 177 1. spalte nr. 4. Side 206.

Jeg får det til:

10 søndag efter Trin. d. 28 august blev husmand i Hagested Jørgen Andersens hjemmedøbte søn Hendrik frembåret i Kirken til dåb, ? af pigen Bodil Adams Datter ? i ?gaarden, Fadder var: Gårdmand Ole Nielsen, Lars ?øren, Jens Andersens hustru og Jeppe Andersens hustru alle af Hagested.
"
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 03-08-07 10:51

Hej med dig
Du har jo det første.
Frembaaren til sin daabs bekræftelse af pigen Bodild Adams Datter, tiendende i Præstegaarden.
og sidst alle af Hagested Bye.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 03-08-07 11:23

Hej jyttemor.

Tak for dit svar, men Fadder var: Gårdmand Ole Nielsen, LARS ?ØREN, Jens Andersens hustru og Jeppe Andersens hustru alle af Hagested.

Jeg kan stadig ikke læse hvad LARS og så efternavnet er???.
Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 400 point
Dato : 03-08-07 11:40

Hej igen.
Der må stå Lars Søren...
For prøv at gå ind på side 172 nederst i venstre side, se der står der en Lars Sørens, og dengang var det mange gange de samme personer der gik igen, ved andre dåbsindskrivninger, når man så kigger på andre sider, kan det måske være lidt nemmere at læse.
Hilsen Jytte

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 03-08-07 11:52

Tak for svaret jyttemor.

Så må jeg til at finde ud af hvad tilknytning en Lars SørenSEN har. Men det bliver min sag.

Mange tak for hjælpen. Jeg kom da vidre.

Med venlig hilsen