/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Henvisning til kiropraktor
Fra : Satellit
Vist : 1374 gange
100 point
Dato : 03-08-07 08:57

Jeg mener at det er således, at man selv kan henvende sig til en kiropraktor uden henvisning, hvis man vil, men at man får mere tilskud, hvis man får en henvisning fra sin læge. Er det korrekt?
Jeg er medlem af Danmark, men mener at tilskudet fra Danmark er det sammme, uanset om man får henvisning eller ej.
Det er dyrt at gå til kiropraktor, så jeg vil gerne vide, om jeg skal forbi min læge og have en henvisning først, eller om det koster det samme, hvis jeg henvender mig direkte til kiropraktoren?

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 03-08-07 09:00

Du behøver ingen henvisning til en kiropraktor, og derfor er der kun en pris.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-08-07 09:01

Citat
Skal man have en henvisning fra egen læge?
Nej. Det er ikke et krav, at man skal have en henvisning for at konsultere en kiropraktor. Men i flere tilfælde foregår der et tæt samarbejde med den respektive læge m.h.t. patientens forhistorie, rekvirering af røntgenbilleder, evaluering af det pågældende problem, evt. videre henvisning o.s.v.

Har en henvisning betydning for prisen?
Nej. Hvad enten man har en henvisning eller ej er prisen den samme for alle. Kiropraktorerne er godkendt af den offentlige sygesikring, som yder tilskud til alle patienters behandling efter et fastlagt enhedssystem.

når du er forsikret gennem DANMARK har du jo en ekstra fordel fremfor den alm sygesikring

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 09:03

lige et ps - det kan være en absolut fordel at få henvisningen fra lægen i og med der så er samspil på den måde at sygdomsbilledet - og bla røngten osv - indgår

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 03-08-07 09:04

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-07 09:11

velbekomme

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 03-08-07 14:20

Hej

Tilskudet fra Danmark er det sammme, uanset om du får henvisning eller ej.
Og der ingen ingen ekstra gevinst.

Og du skal ikke forbi din læge først og have en henvisning.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 03-08-07 22:34

hvad er FORSKELLEN på mit og så mirrits svar ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????