/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pixia _ gøre billede skarpere
Fra : disken
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 02-08-07 18:36

Plejer der ikke at være en funktion, hvor man kan gøre
billeder mere skarpe, tænker IKKE på hele billedet
Men kun visse dele af et billede, mener jeg har brugt_
en BRUSH eller lignende tidligere.
Men kan IKKE lige huske det , mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-07 18:40

har godt nok smidt det ud - men du kan da netop vælge sharpen med en "pensel" der passer og er lille nok

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 18:41

Hej disken.

Undskyld mit komplet langtvedsidenaftråden svar.

Pixia er KUN for absolutte begyndere. Hvis du har brugt en større eller mindre del af dine surt sammensparede, hårdt beskaddede, slanter på et kamera, der oven i købet er digitalt, burde du gå hele vejen og bruge LIDT mere og købe Adobe Photoshop Elemens 5. Det kan fås for 6-700 kroner og her kan du (næsten) alt.

Så vidt jeg ved kan ,man ikke forøge skarphed pertielt i Pixia.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 18:45

Har du så et godt råd TIL Adobe.

Mener funktionen var i et af disse, men et
par siden jeg har benyttet det.
Og det var SÅ simpelt at bruge, men kan IKKE HUSKE DET.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 18:47

Citat
men du kan da netop vælge sharpen med en "pensel" der passer og er lille

JO dak_ men hvor og hvordan.
Orker netop ikke sidde flere timer for at finde funktionen.
MEN den er der.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 18:48

Træk en ramme om, så den CIRKA passer, sæt feathet LAVT!!! og brug unsharp mask på det markerede.
Det er min måde, men der er tusind andre. Man kan xxx i Photoshop!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-07 18:50

klik klik klik klik - du finder det nok

ellers brug paintshop eller lign - for den sags skyld photofiltre osv - ved du ikke er helt ueffen i programmerne

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 18:53

Citat
klik klik klik klik - du finder det nok

TJA_h.
Kunne sikkert have fundet det NU_ men hyggeligere
at få det at vide.
Citat
Træk en ramme om, så den CIRKA passer, sæt feathet LAVT!!! og brug unsharp mask på det markerede.
Det er min måde, men der er tusind andre. Man kan xxx i Photoshop!

Hvad skal jeg NU til at LÆRE.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 18:54

Bruger NÆSTEN aldrig Fotoshop, så det er NÆSTEN nyt
for mig, alle disse udtryk.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 19:00

At du bruger ordet NÆSTEN på samme flebede måde som overtegnede, viser at du jo nok skulle have en chance...
Men når nogen vil bruge Pixia.....
JA. Det kan en del. JA. Det er gratis. Og ja. Det er pisseirriterende....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 20:55

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-08-07 21:07

Jeg anbefaler at hente det GRATIS program fra google.dk som hedder Picasa2. Det kan lave det meste man har brug for som amatør på en enkel måde.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-08-07 21:12

Citat
Jeg anbefaler at hente det GRATIS program fra google.dk som hedder Picasa2. Det kan lave det meste man har brug for som amatør på en enkel måde.

Prøver det lige, men mener der var LUS og andet i det program.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 21:13

Årh. For )/Y/)=&%&¤%.
Da jeg omtalte Pixia, mente jeg Picasa. Det kan og hvad så. Hvis man ikke gider bruge hele sin fritid på at få mærkelige gratisprogrammer til at virke, bare nogenlunde. Køb så den ægte vare!!!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-07 01:01

På de billedbehandlingsprogrammer jeg kender til, er ikonet for sharpenbrush, en lille trekant, og når der så er klikket på den, kan man vælge penseltykkelse.....ved ikke om det også gælder for det du bruger

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 04-08-07 18:12

Citat
Årh. For )/Y/)=&%&¤%.
Da jeg omtalte Pixia, mente jeg Picasa. Det kan og hvad så. Hvis man ikke gider bruge hele sin fritid på at få mærkelige gratisprogrammer til at virke, bare nogenlunde. Køb så den ægte vare!!!

Har skam Adobe, og fandt løsningen der...
Men for år siden, hentede jeg Picasa, og der fulgte både
det ene og andet med ned, som IKKE var velkomment.
Citat
På de billedbehandlingsprogrammer jeg kender til, er ikonet for sharpenbrush, en lille trekant, og når der så er klikket på den, kan man vælge penseltykkelse.....ved ikke om det også gælder for det du bruger

Lige med at HUSKE.
Men det var der___