/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
gulerødder/skralden?
Fra : jobestar
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 02-08-07 18:23

Hejsa

nogen der ved om man får flere vitaminer hvis man lader vær med at skralde guleroden?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 18:28

Ja selvfølgelig gør du det. Da du ved at skrabe guleroden formindsker dens vægt og dermed fjerner noget af det hele...

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-07 18:31

Spøg til side. Ja og nej. Det ydre af guleroden er "bare" en hård skal, MEN som med alle andre rodfrugter, har vitaminerne det med at søge ud mod yderkanten.
Men, for helxxxx, når du bare spiser grønt nok af forskellig slags, og lader være med at koge det ihjel, får du masser af vitaminer og andre gode ting.
SLAP AF. Og spis det af de gode ting du kan lide!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-07 18:52

som med kartofler,æbler osv - det er skrællen der har flest vitaminer

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 02-08-07 19:35

he jeg okay.. mhh så må jeg ha fat i en børste for det jord smager sku ikke så godt :P

tak for svar :)

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 02-08-07 19:35

Tak for svaret fotowig.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-08-07 19:50

jeg bruger en alm skuresvamp. den tar jord og snavs

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 02-08-07 21:02

Og jeg bruger en tøs. Hun tager også jord og snavs. Og skulle der være lidt tilbage, får hun nogle høvl! Dårlig køkkenhygiejne straffes hårdt!!!!