/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Udskiftning af urrem ???
Fra : supertorsdag
Vist : 6262 gange
100 point
Dato : 02-08-07 18:14

Hej
Link søges til side med vejledning og tips af udskiftning af læder ur-rem.
evt også andre ur reprerationer
- eller kendes nogle special værktøjer som almindelige mennesker let kan få fat på for en rimelig pris ?? måske også andre tips ??
God aften ønskes

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-08-07 18:26

du skal bare trykke fjederstiften sammen... du kan gøre det med en skarb kniv..
Pinden remmen er sat på er bare en pind med fjeder inden i og 2 stifter i hver ende..
vh Benjamin

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 02-08-07 19:08

Som overstående, men har også stødt på nogle, hvor pinden er massiv, og skal derfor skubbes helt ud, med en meget tynd skruetrækker, dorn eller lign. Jeg har selv et billigt Casio ur (digital med plasthus) til arbejdsbrug, hvor det er denne metode, der anvendes.

MVH

Kommentar
Fra : supertorsdag

Dato : 02-08-07 21:25

Citat
hvor pinden er massiv, og skal derfor skubbes helt ud

Skal man skubbe med den tynde skruetrækker fra siden af ? kan man skubbe fra begge sider?
Kan se på begge sider at rem-pinden går igennem.

god aften

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-08-07 07:41

Hvis du prøver at skubbe pinden lidt ind i den ene side (1-2 mm), og pinden ikke kommer længere ud i den anden side, er det fjedertypen.
Hvis du til gengæld kan se at pinden kommer tilsvarende ud i den anden side, er den massiv.

Ja, du skal skubbe pinden fra udvendig side, hvis du kan se den. Nogle pinde kan skubbes begge veje, andre kun den ene vej.
Jeg plejer kun at skubbe pinden så langt ud, at jeg kan få fat i den med en lille tang, og så trække den resten af vejen. Det er nemere at trække den ud, end at skubbe den.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-08-07 07:02

Har du fået skiftet din urrem???

MVH

Godkendelse af svar
Fra : supertorsdag

Dato : 26-08-07 21:48

Tak for svaret viskinge.