/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Router med printerserver
Fra : t_biele
Vist : 355 gange
200 point
Dato : 02-08-07 16:03

Hej Jeg har en Epson photo stylus RX520 printer og scanner

Nu vil jeg gerne have en trødløs router med printer-server Så jeg også kan få min printer trødløs!

Har dog fået at vide jeg skal være meget opmærksom på om routeren understøtter den printer man har!

Har selv haft lidt kik på denne ASUS WL-500W 125 Mbps Wireless Router

Spørgsmålet er nu bare om den understøtter min printer?? og vil scanneren også virke, ellers skal jeg sætte kabel i min pc hver gang jeg skal scanne??

Er Der nogen som kender en router hvor min printer kan køre på og gerne med scanner også?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 16:43

Jeg har og bruger D-Link 524UP : http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=234626&SamleMenuID=12&gruppe=5145&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems med den er der ikke noget med printer ikke understøttes, du bruger den samme driver når du instalerer, men omdirigere printning til en anden port end standard, jeg har HP 3 i en, men bruger den kun til kopi og printning, jeg kan ikke scanne med maskinen gennem routerens usb port, og heller ingen måling af restindhold i blækpatron, det gælder alle printere, kun printe gennem routerens usb port

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 16:48

Læg mærke til at det gælder D-Link, jeg kender ikke hvordan andre routere virker med usb porten, men jeg tror ikke du kan scanne fra denne port, men nu lader jeg eksperterne komme til orde

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-08-07 19:58

Alternativet til den almindelige trådløse forbindelse, er en blue-tooth.
Blue tooth er i prinsippet lige som en almindelig trådløs enhed og de arbejder da også i det samme frekvensområde. - Men det kræver så at du har BT på din PC!

Kommentar
Fra : t_biele

Dato : 03-08-07 00:37

Jeg er ikke interesseret i at køre med Blue-tooth!

Jeg vil bare gerne have at jeg kan køre med min printer over routeren. Det jeg synes der var smart ved denne model var at man også kan sætte en ekster HD til! og bruge den som FTP server!

Så er der slet ikke nogen som kender denne router???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-08-07 00:52

Hvis det er en USB port til printer i denne router, så skal du ikke være sikker på, at du også kan sætte en harddisk på den samme stik, eller for den sags skyld en scanner.
Iøvrigt ville jeg fortrække en harddisk med netværkstilslutning; især hvis der er flere maskiner der skulle kunne bruge den.
Der findes iøvrigt en trådløs printerserver, hvilket måske kunne være en god løsning, så kan printeren anbringes mere centralt.

Kommentar
Fra : t_biele

Dato : 03-08-07 01:04

Nu er det sådan at router og printer skal stå sammen så det er ikke placeringen som er et problem. Men vil gerne holde prisen nede! så jeg ikke både skal købe printerserver og router

Der er 2 USB porte på routeren og der stå på Asus hjemme side at jeg kan tilslutte en web-can eller en HD

http://www.asus.com/products.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&l4=0&model=1277&modelmenu=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-07 02:09

Jeg havde set at der er 2 usb stik på den nævnte router, men jeg kender kun D-Link, Zyxel og lidt NetGear, jeg tror dit valg er OK men du skal ikke regne med at kunne scanne fra usb på router, kun printe, men jeg ved det ikke

Annuller spørgsmålet
Fra : t_biele

Dato : 04-08-07 00:06

Da der ikke er nogen som har kunne fortælle mig noget om den router vælger jeg at annulere spørgsmålet