Michael.. mjae, den tester disken - og kan fikse noget, men den redder ikke data - & den er begrænset til Seagate, quantum og maxtor harddiske.
Seagate har jo fået egen datarecovery-division.. prislejet er i øvrigt på linie med Ontrack og IBAS
1800€ (13.000DKK) for en medium til svær type recovery for en privatperson
---
Jeg lavede en test sag hos dem.. via deres hjemmeside - for en engelsk partner.. se nedenfor - sjov læsning - man kan lære noget om hvordan man ikke skal håndtere en chat service funktion:
---
Here a Seagate competition research - presented as private
consumer:
Justin:Thank you for contacting Seagate Recovery Services. This is Justin,
how may I help you today?
You: Hi Justin - a quote
Justin: Hi Jens.
Justin: We can definitely help you with that.
You: consumer - economy - Seagate Barr 7200.10 ST3320620A - 9QF1FVY6 -
almost new...
You: Not recognized by the bios - goes gently click.clack
You: almost filled with photoes and stuff
You: was in external usb box, but will not work as slave in PC either
You: motor does spin
Justin: I suppose the drive is making unusual noise? (tilføjet - ja det står jo 4 linier oppe)
You: gently click clack
You: IMO not reading the drive params/on platter part of firmware
Justin: Okay, that basically indicates an underlying physical failure.
Justin: That is why it will not be recognised any more.
You: yes
Justin: May I know your geographical location, contact number and full name? (Tilføjet det var allerede indtastet ved opkaldet til chat service)
You: Denmark, +4520810857 - Jens Tingleff
Justin: Thank you for the information. I suppose your OS is WIN XP. (Tilføjet Igen dumt spørgsmål - det står få linier oppe at det er en datadisk fra en ekstern box)
You: Was in External USB - may be either FAT32 or NTFS - but running under
Windows yes
Justin: Okay.
Justin: How urgently do you need your data back? (Tilføjet - IGEN det står i noget af det allerførste - man har jo gennemlæst deres service niveauer, og valgt economy)
You: As in first line: consumer - economy
Justin: In that case the recovery would cost you around 1800 EURO.
Justin: However we get back to you with a free evaluation.
You: Thank you - unfortunately not within possible range - please delete ON
LINE request# T086385
Justin: Only after a technical evaluation, you will be getting an exact
quote.
Justin: You can deny or accept the quote then.
Justin: Only if you find the quote feasible, we will go ahead with the
recovery.
Justin: Or else there is no cost involved. (Tilføjet .. mjae det koster dog noget at få sendt en pakke sikkert til Holland - Derfor må man jo lige huske ham på transporten)
You: Transportation - and some 1000 euro above my limit
Justin: Our data recovery lab is at Amsterdam.
Justin: Is that close to you? (Tilføjet.. efter 2 gange at have skrevet at jeg er fra Danmark, spørger han om Amsterdam er tæt ved mig ???? - mjae hvis man skynder sig, kan man vel køre derned på syv otte timer
)
You: Nope Denmark
You: Otto from Seagate just called - case closed (Tilføjet: En fra Seagate ringede samtidigt på baggrund af min indtastede service tilbuds forespørgsel, han bekræftede de ca 1800€, og jeg bad ham lukke sagen)
You: Thank you for your time
Justin: My Pleasure. (Tilføjet: jow - hans fornøjelse
)
-----------------------------------------------------------
Lidt rystende at chat-servicen åbenbart ikke rigtigt læser hvad kundeemnet skriver - Meget rystende at de tager de priser for recovery hjælp til egne (Seagate) næsten nye diske - disken var 3 mdr gammel - De behøver ikke at søge med lys og lygte efter dele - de har dem selv.
Associalt efter min mening