/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Smeden fra Vester Vamdrup
Fra : thoustrup
Vist : 816 gange
100 point
Dato : 01-08-07 21:57

Henrik Ludvigsen
Smeden fra Vester Vamdrup.
Han var gift med Andrea Kjerstine født Holm, senere gift med en Peter Meier Paulsen, da han dør, bliver hun gift med Henrik Ludvigsen.
Henrik er født 15.december 1887, jeg ved ikke hvor.
Han døde i 1961, begravet 15. juni 61.
Han var kendt for at være grov, og han passede også sygekassen på et tidspunkt.
Andrea fik 5 børn med Peter Meier Paulsen. Og 2 med Henrik Ludvigsen.
En dreng ved navn Niels Peter der døde 5 mdr. gammel i 1917 i Vamdrup.
Datteren hed Kirstine Ludvigsen, kaldet søster. Hun rejste til København og var gift med en Thorvald (eller lign.) Kirstine fik en datter ved navn Vera i ca. 1937.
Hun har boet (eller bor) i Los Angeles.
Kirstine boede på sindssygehospital i København, da hun døde.
Mit håb er nu, om der er nogen der kan komme med yderligere oplysninger om de nævnte personer. Særligt hvis jeg kan komme i kontakt med Vera eller hendes børn.
Jeg har en del om Andrea Kjerstine, mangler kun hendes dødsdato, jeg ved at hun blev begravet den 28.jan.1969. Vamdrup.
Men oplysninger om: Henrik Ludvigsen, Kirstine Ludvigsen, Thorvald (Kirstines mand) og Vera, det ville være dejligt.
I FT fra 1916 har jeg fundet Henrik og Andrea og hendes 5 børn.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-08-07 22:17

Tilfældigvis bor min niece i LA...

Hvad ved du mere om Vera:

Hendes (Thorvalds) efternavn?
Hendes emigration??
Hvem evt. hun giftede sig med i USA???

Vera, 70 år i Los Angeles, er jo lidt sparsom information at gå videre med...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-08-07 09:20

Til Svend
ja, jeg ved det, men selv om jeg har kryds forhørt alle mulige i familien, men ingen ved mere. Thorvalds navn har jeg hørt både: Thorvald, Thorkild, Tormud, + nogle flere med T, men ingen kender hans efternavn.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 02-08-07 12:54

thoustrup:
Citat
I FT fra 1916 har jeg fundet Henrik og Andrea og hendes 5 børn.

Et måske dumt spørgsmål fra min side: Men, fremgår det ikke af FT 1916 hvor Henrik blev født ?

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 02-08-07 19:01

Denne her er muligvis langt ude, men i 1916 bor der en Peder Ludvigsen i Vamdrup. Jeg ved ikke om han måske kan være i familie med Henrik Ludvigsen, men iflg. folketællingen er han født 31/1-1888.

Den 31 januar 1888 blev der født en Peder Jokum Henrik Ludvigsen i Vester Bølle alias Vesterbølle i Rinds Herred i Viborg Amt. Hans forældre var Karl Niels Kristian Ludvigsen og Else Marie Andersen.

Forældrene blev gift i Øster Bølle d. 16 Nov 1886

Jeg ved ikke om den er værd at grave i?