/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Internet og tv???
Fra : casperS
Vist : 700 gange
145 point
Dato : 01-08-07 14:10

Hej, mig og damen er lige flyttet i hus sammen. Vi har boet i lejlighed 4 år sammen, der havde vi TV og internet, som vi havde købt af de forrige lejere. Nu flytter min lillebror ned hvor vi før boede, og han vil gerne beholde tv. Så er det at vi skal have bestilt nyt. Har været nede og snakke med Skanderborg antenneforening, og de skal have 5200,- for at komme og instalere TV og Internet, 2500,- om året for pakken. (Dansk Kabel Tv) (de forrige ejere i huset havde parabol)
Jeg syntes det lyder fuldstændig vandvittigt med de priser, bare for at kunne se tv og have 4mbit internet.
Så er det jeg vil høre alle jer kloge hoveder, eller bare nogle har har gjort det samme...
Hvordan kan vi få internet og tv billigst, nogle forslag, eller nogle der har købt noget billigere..?
På forhånd tak for hjælpen, Mvh. Casper S

(det skal lige siges, at vi kan flytte vores nuværende internet og tv, fra lejligheden til huset for 2400,-, men så skal min lillebror ud og bestille nyt, som koster de der sindsyge 5200,- !!!)

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 145 point
Dato : 01-08-07 15:38

For mange år siden gav vi 7000 kr. for at få installeret kabeltv/internet. Og den månedlige ydelse er vist det samme.

Den eneste måde i kan slipe helt billigt er med gammeldags antenne og modem. Og sidstnævnte er ikke så billigt i længden endda.

Til gengæld får i jo en masse programmer og kan bruge internettet så tosset i vil uden at betale ekstra, hvis i tager antenneforeningen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 15:52

Citat
For mange år siden gav vi 7000 kr. for at få installeret kabeltv/internet. Og den månedlige ydelse er vist det samme

Du milde kabeltv, 7000 hver måned, og det betaler du gladeligt?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-07 16:00

Nej, ikke hver måned Jeg gav 7000 kr. for at få det installeret. Og så skulle vi endda selv grave 20 m. kabel ned

Næh, vi giver vist omkring 1600 kr. pr. mdr. til antenneforeningen. Men SÅ har vi til gengæld også en masse tyske programmer, vi aldrig ser, da vi ikke fatter en brik af, hvad de siger.

Da jeg skrev, den månedlige ydelse vist var den samme, mente jeg som casperS skal give.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-07 16:33

Du sætter en lille antenne op .
Køber en digital tuner til dit TV. Nogle kalder det en box. eller dekoder.
så ser du de 3 danske programmer i pragtfuld kvalitet. Sikkert bedre end med antenneforeningen.
Internet får du via ADSL over telefonledning. Der er masser af udbydere- men pas på at læse betingelserne nøje. Nogle tilsyneladende billigtilbud er bondefangeri. Nogle sdeder kan man få godt og billigt internet fra elleverandøren.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-08-07 19:58

Kig evt. på TDC TV via telefonstikket. Jeg ved godt det ikke er den bedste løsning lige pt. mht. kvalitet, men det bliver bedre og bedre...

Se mere her: http://privat.tdc.dk/tv/telefon/

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 02-08-07 10:38

Okay, tak for alle svarene, tror bare jeg tager ned til Antenneforeningen idag, og bestiller Dansk Kabel Tv. og så må jeg gi det, det koster... :(

Vi sås!

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 02-08-07 10:40

Tak for svaret Jernladyen.

Det er sgu dyrt at leve...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-08-07 13:49

Ja, det har du ret i. Håber du bliver glad for det.

Hilsen Jette