/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Interaktive tavler
Fra : peterpyt
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 01-08-07 13:07

Hej .
Håber det er det rigtige sted at stille dette spørgsmål...

Hvordan virker de ny moderne interaktive tavler som er ved at finde udbredelse på skoler landet over. De systemer jeg har set består af en projektor, en skærm og nogle tusser. Har set at nogle af tavlerne fungerer som alm. whiteboards når systemet er slukket.
pft.
venlig hilsen

Peter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-08-07 13:24

Du må for guds skyld ikke bruge dem som whiteboards.

Det er i bund og grund nogle trykfølsomme skærme, og tuschpennene der benyttes er lyspenne, som registreres i systemet når du løfter dem fra den bakke de ligger i.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 01-08-07 13:30

"Interaktivt og Almindeligt whiteboard
Den interaktive tavle er holdbar og let at bruge. Brug tavlen interaktivt sammen med computer og projektor. Mødedeltagere, lærere og elever kan frit tegne, skrive og navigere i alle slags programmer med den elektroniske pen. Når tavlen ikke anvendes interaktivt, kan den bruges som almindeligt whiteboard med en almindelig whiteboard pen. Tavlen tørres ren med en fugtig klud.
Tavlen er lavet af et slagfast materiale, som gør den enormt holdbar i klasselokalet."

Ovenstående er sakset fra avcenter.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-08-07 13:38

De hedder SMART boards forresten, så kan du google dig til mere

Annuller spørgsmålet
Fra : peterpyt

Dato : 21-10-07 20:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål