/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fliser på vandfast masonit.
Fra : nosus
Vist : 3387 gange
97 point
Dato : 31-07-07 22:02

Vi skal til at have lavet badværelse i vores overetage, og har fået lagt et gulv af vandfast masonit.
(men med nogle samlinger). Er det mon O.K. at lægge fliser oven på dette-eller er det klogere at få lagt vinyl eller linoleum??

Venlig hilsen Nosus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 22:04

Medmindre du fuger med silicone vil fugerne revne

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-07-07 22:05

det er aldrig godt at lægge fliser på et trægulv. det vil revne fordi det ikke er stabilt nok. desuden er vinyl meget skønnere at gå på. og så bliver det ikke utæt. hvis du laver det med fliser kan det give problemer med forsikringen. der stilles meget store krav fra forsikringsselskaberne til den slags for at du får dækket en evt. skade.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-07 23:12

Uanset hvilken løsning du vælger, skal pladerne have noget specielt primer (vådrumsmembran) inden gulvbelægningen kommer på...jeg er for øvrigt slet ikke sikker på, at masoniteplader er godkendte som underlag i vådrum, selv om det er de vandfaste plader.

http://www.boligtorvet.dk/Boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/XE508579770CBE4E4C1256B26003A488A

M.h.t. fliser, kan det være et problem, som allerede nævnt, at de vil revne da gulvet sikkert kan give sig noget medmindre det er støbt betondække.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pømske

Modtaget 97 point
Dato : 01-08-07 00:23

Der findes metalplader med svalehaleprofil, i metervis ,skal lægges ovenpå trægulvet og smør cementblanding på pladerne ,lade tør ......Bagefter limes eller lægges fliser på.det er den beste måde at gøre på et trægulvet.

pømske

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 01-08-07 00:38

\_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/ \_/
Sådan se pladene ud i gennem snit det er lukket mellem V-erne ovenpå tegning
pømske

Godkendelse af svar
Fra : nosus

Dato : 01-08-07 23:04

Tak for svaret pømske.

Venlig hilsen Nosus