/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor lang tid alene hjemme?
Fra : Schou01
Vist : 1611 gange
40 point
Dato : 31-07-07 21:51

Hej Alle sammen

Jeg har brug for hjælp - mit hjerte og hjerne er uenige!

Vi vil MEGET gerne have en Labrador, men vi kan ikke blive enige om det er fair overfor hunden!

Vi vil komme til at lade den være alene hjemme i ca. 9 timer mandag - torsdag og 7,5 time fredag. Det synes vi selv er rigtig meget, men til vores forsvar for stadig at overveje at anskaffe hunden er: vi er en familie der er meget hjemme og altid laver ting sammen. Så hunden vil blive 100% del af resten af vores tid.
Vores øvrige familie er placeret mere end 200 km fra os, så vi tager ikke på familiebesøg hver weekend. Når vi vil tage på familiebesøg, vil hunden naturligvis skulle med.
Vi består at mor-far-pige på 5 år-dreng på 3 år, som alle er meget glade for hunde.

Hvad er jeres mening/holdning til hvor lang tid, man kan tillade at lade en hund at være hjemme? Har I selv nogen erfaringer vi kan bruge i denne stund?

Mange hilsner
Schou01

P.S er der nogen der kender til hundedagpleje/børnehave i området omkring, Værløse, Farum, Slangerup?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-07-07 22:02

du kunne jo også finde en skoleelev der vil tjene en skilling ved at lufte hunden en gang imellem, så den ikke skal være alene så længe.

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 31-07-07 22:09

Tak, ja det er da også en mulighed. Så det taler jo for at anskaffe hunden

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 31-07-07 22:20

hejsa
jeg har en pensionist her på vores villavej der kommer over til luna hverdag , og hygger sig det har de stor fornøjelse af. også mig for hun går rydder op i haven m.m det er næsten som at få en ekstra bedstemor og det er jo dejligt. der har været nogle enkelte gange hun ikke har kunnet og der har hun så været alene i de 8-9 timer vi er væk og det har hun overhovedet ikke taget skade af.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-08-07 06:49

Vent med og anskaffe hund, til i har en sikker løsning, som feks.chikapigen har.

Skal der komme nogle og lufte hunden midt på dagen, bør i tænke på at hunden bliver efterladt alene igen, altså bliver forladt 2 gange alene på samme dag.

Der kan også være andre ulemper ved og lade en skolepige lufte hunden. Måske sidder kæresten der hjemme og venter på hende, mens hun drøner sur rundt i regnen med en "irreterende køter" som hun skal lufte.

Med 2 småbørn der skal affodres når i kommer trætte hjem fra job, kan det være svært og afse tid til og stimulere hunden ordentligt og forsvarligt.

Jeg syntes i den grad, at ni timer er ca. 2 timer for meget HVER dag.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-08-07 07:50

Hej.
Når man skal have en hvalp så skal man også tænke på en ferie, for hvalpen skal lære at være allene hjemme og det lige fra første dag den er i sit nye hjem. Men bruger man 14 dage på at lære hunden at være allene så er man godt i gang med at få en god hund. En hvalp kan ikke holde sig i så mange timer før den er omkring 5 - 6 mdr. så der skal være en til at lufte den hvis i hurtigt vil have den renlig. Det med antal timer hunden er allene lærer den hurtigt, da den vil sove meget af tiden, men den skal have noget at beskæftige sig med ( legetøj og gnaveben ) for nu mere den har af beskæftigelse nu mindre går det ud over uønskede ødelæggelser. Man skal også huske aldrig skælde hunden ud for det den har lavet hvis man ikke har set den gøre det, for det skulle jo gerne være positivt for hvalpen i kommer hjem. Jeg vil også foreslå i går ind og søger på nogle hundesider om opdragelse og aktivering samt fodring, for på denne måde er er godt rustet til en hvalp. http://www.dansk-kennel-klub.dk/392
http://hunde.dyregalleri.dk/
http://www.hunde-forum.dk/
http://www.dyrenettet.dk/
Lige lidt forslag men der findes mange flere.

Rigtig god fornøjelse med køb af vovse, og godt benarbejde inden.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 01-08-07 07:57

Hejsa

Ja uden at kloge for vildt i det, så er det da ret sansynligt at den del med hund også har job.

Så derfor er jeres hund nok ikke den eneste der kommer til at sidde nogle timer alene hjemme.
Vi har selv en hundegård udenfor, så det var da en mulighed hvis i har plads til det..
Og den med at hunden tager skade af at blive efterladt 2 gange om dagen pga en hundelufter, og det skulle være synd for den er jeg slet ikke enige i, Er sikker på at hunden er glad for den opmærksomhed den får hvis den bliver luftet midt på dagen. Bare man lader vær med at bekræfte hunden i at ihh hvor er det synd du skal være alene hjemme når man forlader den..

Og hvis i ikke skulle måtte få hund, ja hvem skulle så??? i

HIlsen Jørgen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-07 09:25

9 timers arbejde, 8 timers søvn = 17 timer i ro.

Så er der 7 timer til andre gøremål, herunder hunden, og en lab er jo en jagthund, der kræver en del aktivering og motion, hvis den skal have et godt hundeliv.

En af jer voksne skal sætte 2 timer af efter arbejdstid til træning, sporsøg, leg og motion. HVER DAG, også i silende regn og stiv kuling.

I skal finde en hvalp med en rolig psyke, det kan den seriøse opdrætter hjælpe jer med. Måske, hvis I kan finde en opdrætter tæt på, så kunne hvalpen i starten være i dagpleje der?

9 timer alene hjemme er jo hverdag for de fleste hunde, nogle klarer det fint, andre gør ikke, men giver I hunden opmærkssomhed og den rette træning, så skal det nok gå.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 01-08-07 13:18

Jeg syns absolut 9 timer er for meget... Hvis den altså er indenfor, kan den komme ud er det en anden sag. Men samtidg er det jo hverdag for mange hunde at være alene 8-9 timer om dagen, når ejeren er på arbejde. Men jeg vil også foreslå at i før i køber hunden finder en hundelufter, der kan gå en tur med den i løbet af dagen.
Mine hunde på 2 og 5 år er aldrig alene i mere end 6-7 timer. MAX MAX MAX.

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-08-07 14:45

jeg mener det er meget -at satse på at en lab skal være overladt til sig selv i 8-9 timer. Og med en hvalp eller en unghund er det næsten dømt til at mislykkes..

Retrieverne er ret afhængige af deres flok, så selv om der muligvis ER familier, der fungerer med en retriever der er alene hjemme i rigtig mange timer, så er det nok undtagelsen.

I har sikkert valgt en labrador retriever som foretrukne race netop FORDI det er en glimrende familiehund. Men det betyder jo også, at den ikke vil lave meget andet end at sørge og længes efter jer når I er væk. Jeg tror ikke at en labrador render rundt og leger med bolde og tyggeben mens familien er på arbejde.

MASSER af labber står og hyler når de er alene. Og her omkring sker det jævnligt, at ejerne må skille sig af med en lab eller en lab-blanding fordi den står og hyler.
Min egen Silke er en golden, som ikke er meget bedre. Men hun er ikke alene mere end max. 4-6 timer. Og ikke HVER dag.

Vent to år og anskaf så en mindre hund, som f.eks. en cavalier king charles spaniel. Eller endnu bedre en af de små terriere -f.eks. en "westie", en West Highland White Terrier. Til den tid kan jeres børn -især jeres datter deltage i hundeluftningen. Jeg synes, det lyder helt urealistisk med en labradorhvalp, -2 voksne i fuldtidsjob, -OG to små børn under skolealderen.
Den eneste måde, det ville kunne hænge sammen var, hvis den ene voksne kunne have hunden med på arbejde.........?
En hundedagpleje er rigtig dyr. Og I ved jo reelt ikke, hvad hunden oplever hele dagen? --Det gælder også ved diverse ordninger med fremmede hundesittere. Især i de første år er det meget vigtigt at have styr på, hvad hunden oplever.
Hvis I skal have det til at hænge sammen med pasning om dagen, så start med at finde en passer I kan have tillid til og god kontakt med før I begynder at kikke efter hvalp. En ordning som Chicapigens er jo ideel... ---Men en ældre pensionist kan have svært ved at styre en ganske ung og flabet labrador...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-07 15:32

Efter min mening er 9 timer for længe for en hund at være alene. Det er synd for hunden. Som det før er nævnt, så er det jo ikke bare at gå en lille tur med hunden, når i kommer hjem. En hund skal faktisk aktivers ca. tre timer om dagen - hver dag uanset vejret. Måske ville det kunne gå med en race som fx. New Foundlænder eller sådan noget, men labradorfamilien er alt for meget afhængig af sin flok. New Foundlændere behøver ikke lige så meget aktivering som de fleste andre. Det er en "doven" hund. (iflg. en hundetræner i DCH er den så doven, at den skal have en "pedal" i rumpen for at gide at gå hen og spise sin mad selv om han siger det i sjov)

Hvis i skal have en hund synes jeg, hundedagplejen lyder som en god løsning. Især hvis hunden bliver aktiveret en masse der. Jeg kan godt forstå jeres ønske om at få hund, for det er simpelthen et pragtfuldt dyr. Men det kræver en lang ferie at indlemme sådan en lille størrelse i hjemmet. Mange holder kun 14 dages ferie, men det synes jeg er for lidt. Det er jo en enorm omvæltning i sådan en lille hvalps liv. Først at miste sin mor og søskende og sin menneskeflok, så vænne sig til alt det nye og den nye flok. Og så er der alle de ting der skal læres.

Det er en rigtig god idé at starte på hvalphold til hundetræning, så snart hvalpen har fået sin første vaccination. Dels lærer den en masse hundesprog og at omgåes andre hunde fornuftigt, men også en masse andre ting. Og I lærer, hvordan man behandler/aktiverer hvalpen.

Hvis hunden skal være alene, kan det være en hjælp for den, hvis i også anskaffer en kat/killing. En hund og en kat har mere ud af hinandens selskab end fx. to hunde har. Hundene laver som regel det samme: sover eller splitter hjemmet ad. Men hund og kat kan finde ud af at lege sammen, når de vænnes til det fra små. Man kan jo anskaffe en kat fra et internat, der er vant til hund.

Der er vel ikke mulighed for, at i kan arbejde forskudt af hinanden, så en af jer møder nogle timer senere end den anden? Så hunden kunne nøjes med at være alene hjemme i fx. 6 timer??

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 01-08-07 16:42

Tusind tak alle sammen for jeres gode indslag og holdninger. Det giver os ekstra mange ting at snakke om.

Jeg kan tilføje, at vores plan også går på at anskaffe den næste år, hvor vi har sommerferien til at den vænner sig til os og omvendt. Vi begynder bare tankerne nu, da vi ikke vil gøre noget dumt.

Måske er det dumt at ønske sig en hund, når vi har fuld tids job begge.... Måske jeg skulle søge nedsat tid. Det vil jo være godt for hunden, men også for børnene. Økonomisk kan det godt hænge sammen.

Jeg er ikke indstillet på at skife hunderace, for det er rigtigt at vi ønsker en Labrador, da det skulle være en super familiehund, så ikke vil skade børnene på nogen måden. Det er selvfølgelig yderst vigtigt.

Med hensyn til en hundelufter, så kan det være en god ide - vi har en nabo der er pensionist, som tidligere selv har haft hund, så måske..... Men det er rigtigt at vi skal være sikre på at det er en holdbar løsning, det går ikke at det er en der melder fra efter 1 måned.

Vi har plads til at lave en hundegård - er det noget der kan anbefales? Jeg tænker på flere nævner at en Labrador gør - vil det så ikke være bedre den er inde, så larmer det vel ikke så meget for naboerne, som hvis den er ude?

Skriv endelig mere - jeg bliver kun klogere og mere klar på vores beslutning.

Mange hilsner
Kristina

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 01-08-07 16:51

Det jeg tror at har gjordt, at Sigurd ikke gør så meget er, at vi har lave huld i hegnet så han kan stikke hovedet ud og kigge på folk der går forbi.

Det gør også at alle naboer der har hund, kommer denne vej forbi og hilser på Sigurd. Børn er også vældig begrejstret over at kunne klappe ham på hovedet og Sigurd elsker det.

Når man ser ham udefra, ligner det et jagttrofæ der hænger på væggen og alle syntes det er hyggeligt, han kan ikke komme hen til folk, så det er folks eget valg om de vil klappe ham på hovedet, selv posten elsker ham.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-07 17:08

Altså, Kristina, du må ikke vælge labben, fordi du tror, den aldrig vil gøre børn noget........

"Jeg er ikke indstillet på at skife hunderace, for det er rigtigt at vi ønsker en Labrador, da det skulle være en super familiehund, så ikke vil skade børnene på nogen måden. Det er selvfølgelig yderst vigtigt. "

Labben har intet garantibevis hængende i halen, hvorpå der står: Bider aldrig børn.

Dernæst, DKK har kurser: http://www.dansk-kennel-klub.dk/496

Det ville måske slet ikke være tosset at deltage der?

Det er ikke dumt at ønske sig hund og have fuldtidsjob, det har vel ca. 85 % af alle danske hundefamilier.

Spørgsmålet er bare om I har overskuddet til at tage den tid, en hund nu engang tager, alt efter race.

Jeg har whippets ( går godt nok hjemme), men de 3 tøser er tilfredse med en luftetur morgen, en 10 min. spurt løse eftermiddag og en luftetur aften.

Det er slet slet ikke nok til min shetland sheepdog, hun vil lære, hun vil arbejde og hun har en god energi.

Og labben kan være et energibundt.

Men tag med ved DKK og få gode råd, måske findes der en race, I slet ikke kender, som I falder for.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-07 17:10

Og lige en kommentar til det hul i hækken:

Det lavede en her i byen til sin dalmatiner, en dag kom der en løs hund, den hakkede dallen ret voldsomt i hovedet. Så blev det hul lukket.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-08-07 21:27

0 hund, hvornår har du tænkt dig at sætte tid af til hunden. Du har ganske enkelt ikke tid til at tage vare på et individ, som ikke bare kan afleveres i en institution.

Vent til børnene er store, og du/I ikke arbejder så meget.

mvh

qfha

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 01-08-07 21:33

En anden ting vi har overvejet er at kontakte nogle kennler og så købe en hund på ca. 1 år derfra. Det vil så være en hund, som de har valgt at beholde, men måske har den ikke levet op til deres krav om konkurrence mål m.v.

Dermed vil vi så overtage en hund der er velstimuleret og hvor den er renlig m.v. ulempen er vel at den nok ikke er vant til at være alene hjemme.

Er der nogen der har erfaring med at overtage en hund fra andre?
Kan hunden knytte sig til os?
Tror det vil være den bedste løsning for os? (se tidligere beskrivelse af os og vores hverdag)

Mange hilsner
Kristina

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-07 21:56

Jeg har overtaget en del genbrugshunde i mit liv, det er altid gået fint.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-07 22:21

Jeg er ved at læse: "Forstår du din hund" af Anders Hallgren. Sjovt nok er der et kapitel om alene hjemme. Han skriver (ordret citeret): Hvis man ved, at hunden skal være meget alene, allerede inden man anskaffer den, skal man naturligvis lade være med at købe den - for hundens skyld. (citat slut)

Dette skriver han efter at have skrevet, at en hund ikke bør være alene hjemme mere end 4 - 6 timer (max.) Han skriver også, at en hvalp slet ikke bør være alene hjemme.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-07 22:45

Så er der godt nok ikke mange, der kan have hund.

Hvis man ikke bor på landet, går hjemme og aktiverer sin hund 37 timer om ugen + køber det allerdyreste foder ved dyrlægen, så kan man ikke have hund.

Det er sådan cirka den nye trend. Og det er noget ævl.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-08-07 05:58

Det hedder ikke ævl, men udvikling og forståelse for en andet indiveds trivsel og behov.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-08-07 07:43

Og en hunds behov er IKKE 18-19 timers selskab og opmærksomhed, medmindre man drømmer om at stå øverst som VM i IPO.

Så Kristina kan sagtens købe hund, blot være opmærksom på at der er raceforskelle, nogle er mere aktive end andre.

KNH15, jeg sidder jo ikke og holder mine hunde i poten, når de snorker dagen væk.

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 02-08-07 08:03

HOlder klart med Mai_britt

Er lige kommet hjem fra en md på Grønland, hvor jeg havde en del med slædehundene at gøre. Slædehundene deroppe står tøjret hele sommeren uden at kunne flytte sig mere end 10 m. og dem er der godt nok ingen der kommer og lufter Den eneste opmærksomhed de får i løbet af dagen er de 5 min det tager at fodre dem, Og ærligt så ser de ikke specielt kede ud af det.

Så derfor kan jeg kun sige, at nu har jeg slet ikke så dårlig samvittighed over at skulle forlade hunden herhjemme nogle timer. Tror danskernes hunde generalt er nogle af dem i verden der har det bedst.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 02-08-07 08:30

En hund er godt nok en del af familien, men det er altser ikke et menneske, jeg tror alt for mange gør deres hunde til noget de slet ikke er. En hund skal ikke menneskeliggøres, for det er ikke noget den kan bruge til noget.

Hilsen Karen.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 40 point
Dato : 02-08-07 14:44

Nu ER det jo altså ikke en slædehund, som Kristina planlægger at anskaffe.....
Slædehunde er spidshunde, der ikke er NÆR så førerfixerede som labber.
Og slædehunde har en funktion og et job, som i sig selv giver dem et vist livsindhold. OG de HAR jo en flok, som de er en del af hele tiden!
Om de bliver behandlet hensynsfuldt og forsvarligt, det er der jo diskussioner om...
Det er ikke DEM denne tråd drejer sig om.

Mai_britt, der er da INGEN!! der siger, at Kristinas hund skal have "..18-19 timers selskab og opmærksomhed..."??
Men i en familie med to børn under skolealderen og to voksne i fuldtidsjob, så ER der altså ikke ret meget tid til en ekstra lille sjæl... Opmærksomheden bliver meget nemt til masser av høje "NEJ, NEJ"'er og andre negative former for opdragelse.......
Det er altså ikke kun på træningspladsen at træningen helst skal foregå ved hjælp af positiv forstærkning...

HVIS vi tænker os situationen at hvalpen flytter ind i familien. Og vi siger, at ---imod al forventning--- så går de 3 første måneder godt, -hvalpen bliver renlig og lærer at være alene hjemme. Jeg går ud fra, at de voksne er hjemme på skift i ca 3 måneder ved anskaffelsen af hvalpen.

Og så kommer hverdagen, hvor den bliver luftet mellem kl. 6 og 7 om morgenen, mens den anden forælder sørger for alt hvad der hedder vække unger, vaske, fodre og klæde på og følge dem i diverse institutioner... Og derfra på arbejde..
Så går jeg ud fra, at "første mand" er hjemme kl. 16 og kan lukke hunden ud i haven og fjerne eventuelle "uheld", mens den anden henter børn og køber ind..
Vel hjemme igen er der altså to små børn, der skal snakkes med, -der skal laves mad, spises, vaskes tøj, bades børn, puttes.... --og så skal hunden have den der udelte opmærksomhed som den bare har drømt om og længtes efter hele dagen. Så NUL TV. Næ, gummistøvlerne på og ud og gå i regnvejret og lave noget sjov og engageret træning med den unge hund. HVER dag.
Week-enderne vil være præget af at den ene af dagene ryger til hundetræning. Normalt vil man nok foretrække at gå til træning om søndagen, så lørdagen er fri til indkøb, nyt tøj til unger eller forældre.. Heldigvis kan hele familien jo godt tage med til træning... Hvornår skulle ungerne ellers have glæde af hunden??
Og i beskrivelsen har jeg slet ikke taget højde for, om nogen i familien dyrker sport eller andre interesser, som der også fortsat skal være plads til?

Jeg vil tippe, at hunden får en forhastet morgentur... I værste fald en cykeltur... Og så en kort luftning kl 16. Og så vil aftenturen være det tidspunkt, hvor AL det meningsfulde samvær skal foregå... -Familien vil have konstant dårlig samvittighed...
--Den går altså ikke med en labrador...
HVIS familien skal have hund og to fuldtidsjobs samtidig med to små børn, så ville det passe meget bedre med en westie, som ikke er så førerfixeret. Og som ikke har behov for lige så meget motion og stimulation.
Samtidig er en westie så lille og nuttet en hund, så man måske kunne finde en kærlig pensionist i omegnen som kunne træde til og passe hund hvis der blev behov for det...

Kristina, det KAN gå godt at overtage en hund fra andre... Men du skal alligevel regne med en "barselsorlov" hvor I lærer hinanden at kende, og hvor hunden lærer hvordan rutinerne er i dens nye hjem.. Bl.a. -som du selv er inde på-- det med at være alene hjemme. Det er IKKE nemmere at lære for en hund på 1 år som aldrig har været alene før. Det MÅ bare give problemer med en ulykkelig og tudende hund. ISÆR en labrador.
Og de der næsten perfekte kennelhunde, som kennelen alligevel ikke vil beholde på grund af at der viser sig nogle fejl.. de er altså ret eftertragtede, så de vil være sværere at få fat i, end en helt almindelig lille hvalp med helt almindelige fejl og mangler.
--Tænk på, at hvis en kennel får 4 lab-kuld med hver 6 hvalpe i løbet af et år, -det giver 24 hvalpe.. Deraf udser de sig måske én eller to tæver til avl... Og den ene af dem vil de måske skille sig af med igen?
Og det er altså ikke engang alle kenneler, der får hvalpe hvert år...
Ville du være interesseret i at overtage en hvalp med HD?? Eller begyndende blindhed?? DET kunne være fejl, som gjorde, at de ikke kunne bruge hunden til avl...

En løsning kunne være at få et barn til? Så ville der dels være en dejlig lang barselsorlov, og dels ville I sikkert få brug for at en eller begge forældre fik permanent nedsat arbejdstid.
Jeg kan ikke rigtig lide, at du skriver: "Måske jeg skulle søge nedsat tid. Det vil jo være godt for hunden, men også for børnene."

---Det lyder som om I i forvejen har for lidt tid til børnene??

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-08-07 16:15

Hørt Birgitta, jeg er helt enig.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 02-08-07 18:08

Jeg mener hvis alle skal have hund på den måde Birgitta beskriver med tid, så findes der ikke mange hunde som har det som hun mener de skal have det.
Jeg tror heller ikke der er ret mange kenneler som har så meget tid, og hvis de kun skal sælge deres hvalpe til folk med så meget tid vil de godt nok få det svært.
Jeg syntes nu nok du advarer langt over grænsen.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-07 19:22

jeg ved godt at jeg er meget priviligeret med hensyn til luna, men jeg har det også sådan at en hund må hellere have et godt , kærligt og blivende hjem hvor den så skal være alene hjemme om dagen end at have et liv i enten på et internat eller et trist hjem hvor den ikke bliver behandlet ordentligt. der er mange meninger om hvordan man har hund, nogen behandler dem nærmest som et menneske og andre behandler dem som dyr ( hvad de jo også er ) , men en ting kan vi da blive enige om og det er at dyrene skal behandles ordentligt . , hvor længe en hund skal alene hjemme om dagen har jeg nu ikke et bud på men hvis de kun må være alene hjemme i max 4-6 timer så er der mange der ikke burde have hund ! jeg har da kendskab til en del familier med både store og små børn der er væk i 7-9 timer om dagen og deres hunde ser da bestemt ud til at trives fint. så en facitliste på dette spørgsmål er der ikke, men sund fornuft og respekt til hunden bør måske besvare det.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 02-08-07 21:05

Tusind tak alle sammen !

Birgitta, du har mange gode og rammende pointer. I forhold til mine børn, synes jeg nok ikke jeg nogen sinde får tid nok, men liver er jo sådan at man skal på arbejde...

Vores hunde-tanker fortsætter nu herfra og alle jeres input har givet stof til eftertanke!

Så tak for jeres tid.

Mange hilsner
Kristina (hunde ejer engang i fremtiden)

Godkendelse af svar
Fra : Schou01

Dato : 02-08-07 21:07

Tak for svaret Birgitta - du har virkelig brugt meget tid på at hjælpe os med dine meninger. Det er jeg virkelig glad for!