/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sømpistol til listelofter!
Fra : ulrik1976
Vist : 5589 gange
300 point
Dato : 31-07-07 20:25

Hej står lige og skal købe sådan en ....

har haft 2-3 stykker fra jem og fix til 150 kr, som alle er gået døde... de "jammer" alle sømmene skide træls.... så har jeg set at de har en til 399 som hedder "tru" ... er der nogen der har erfaringer med denne..

Har også kigget lidt på paslode/tjep og har faktisk fået lov fra chefen(konen) til at købe sådan en....men den koster næsten 10 gange så meget som den dyre fra jem og fix...

Nogen der har gode erfaringer med paslode....?

håber på nogen gode inputs

mvh ulrik

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-07 20:55

har selv 3 forskellige pastlode , nok noget af det bedste på markedet , sammen med semko olig
der er livstidsgaranti på den , det eneste der ikke er fuld garanti på er slagstiften , men selv til prof brug , holder den i mange år

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-07-07 21:19

Jeg har 3 stk. Tru, både til søm, stifter og klammer og alle fungerer fint, men jeg bruger også olieforstøver og smører ind i mellem slagstifterne som så lige skal køres rene før man fortsætter med loftet .
Hvis man skal bruge værktøjet meget vil jeg også foreslå noget af bedre kvalitet, men det der kun skal bruges til få/små opgaver kan godt være noget af det billige.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-07-07 22:00

hvis du kun skal bruge den til alm. hobbyarbejde derhjemme, er det tåbeligt at købe paslode eller tilsvarende. det er alt for dyrt. du kan få mange billigere der er udmærkede til hobbybrug.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-07-07 23:37

Tru har holdt til mig i mange år nu, Pris og kvalitet hænger selvfølgelig sammen, mn hvor meget bruger du den?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 01-08-07 09:01

Hvis man vil spare penge både på pistol og på søm/stifter - så må man nok påregne noget vedligehold eller udskiftning
Hvis man der imod køber virkelig proff kvalitet (f.eks Paslode) så skyder ( ha ha ) man måske over målet....
Hvis du sikrer at dit trykluft er TØR luft, - der er vand-udskiller og oliesmøring på din kompressor - , så er du sansynligvis godt kørende med en af de billigere sømpistoler.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 150 point
Dato : 01-08-07 23:17

Jeg har selv "kun" en af de billige søm pistoler, søm/stifter sætter sig meget nemt fast, helt enig.. Men lever med det, jeg bruger den sjældent

Paslode er det bedste, bare de bliver passet med olie, som meget andet luft værktøj også skal. Jeg reparerer proff værktøj til hverdag, kender derfor mange håndværkere, Paslode er det foretrukne mærke inden for søm pistoler. Pris? Kig evt her..

http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/el-vaerktoejogtilbehoer/trykluftvaerktoej/soempistoler/?nav=crumbs&gclid=CKeNs4We1Y0CFQoWEAodYXB-aQ

Du kan evt købe en brugt, blot du må prøve den først. Kan kun sige en ting, alle håndværkere taler godt om den, jeg har ikke hørt noget negativt om paslode.

- Anden

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 02-08-07 13:40

tak for jeres indslag...
det endte med at jeg købte en TJEP 16/50 idet lokale byggemarked. de havde den til 690 kr + moms...

TJEP er det samme som paslode(samme firma i DK) så helt skidt kan det ikke være...

og den er nem og åbne for "klemmere", det er et snapsystem...

Har prøve skudt lidt med den... det kører bare...

mvh ulrik

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-08-07 18:48

Super, den vil jeg lige huske

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-08-07 01:17

Har du travlt med loftet eller glemt at lukke tråden

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 05-08-07 09:15

Tak for svaret taunusanden.