/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program til håndtering af ikonerne på sk~
Fra : Rellom
Vist : 936 gange
150 point
Dato : 28-01-03 21:01

Jeg ved, at der findes et program, som virker sådan, at man med et enkelt klik kan fjerne og genindsætte ikonerne på skrivebordet.
Men hvad hedder programmet - og hvor kan jeg hente det?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 28-01-03 21:55

Er det Icon restore du tænker på? Det er et lille program der gemmer dine iconers placering og hvis/når du starter op efter en fejlsikret tilstand så kan du med et enkelt klik få dine iconer tilbage på plads. Hvis det er det du tænker på kan du hente det på download.com

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-01-03 22:03

Tak for kommentaren, wacher, men det er ikke det. Mine ikoner fejler ikke noget. Jeg ville blot gerne kunne fjerne og genindsætte dem efter forgodtbefindende, og til det formål ved jeg, at der findes et lille, fikst program - men desværre kan jeg ikke huske, hvad det hedder.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-01-03 23:20

Hejsa

det skulle vel ikke være dette her

http://www.icondoit.com/

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 16:26

Hej igen Rellom!

Du kan jo fjerne / vise igen samtlige ikoner på skrivebord ved at højreklikke og dernæst aranger ikoner efter og så fjerne flueben ved vis ikoner.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-03 18:47

Hej dk

Desværre nej. Det program, jeg søger, er et ganske simpelt et, som kun kan bruges til at fjerne/genindsætte ikonerne - ikke til animation o.lign.

Hej Bjarne

Den løsning, du foreslår kan vist kun bruges i WinXP. I hvert fald duer den ikke i WinME, som jeg kører.

Tak for kommentaren til jer begge.
Rellom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 29-01-03 19:09

Hej igen Rellom!

OK - Jeg har ellers også stødt på det program du eftersøger; men jeg har desværre ikke fundet det endnu; men dukker det op hører du fra mig igen!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-01-03 20:30

Hej Bjarne

Tak skal du ha´.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 150 point
Dato : 30-01-03 03:32

Hej igen Rellom!

Ja - så har jeg lidt nyt; men jeg er ikke sikker på, om jeg ikke også har prøvet andre; men her er et der virker ved få klik og hvor du kan opstille / ændre mange andre ting i Windows 98 og ME.

Du kan læse og downloade prøveversion via: http://www.windows-help.net/ttw/ og
http://store5.esellerate.net/store/Layout8/Catalog.asp?StoreIDC=STR430344496&pc=&AffIDC=&CategoryID=&CurPage=&SKUIDC=

Programmet hedder "Tweaking Toolbox for Windows" og koster til Windows XP ca. dkr. 220 til øvrige Windows sytemer koster det ca. 180 dkr.

Jeg brugte det selv en del da jeg benyttede Windows ME og jeg har det vistnok også liggende på en anden PC hvor jeg har Windows 98 SE på.

Men hvis man har Windows XP fås den funktion som du efterspørger ved at højreklikke på skrivebordet.

Jeg vender tilbage hvis jeg støder på andre programmer der også kan fjerne ikoner på skrivebordet midlertidigt. Men ellers var jeg for overblikkets skyld selv begyndt at samle skrivebordsikoner i mapper på skrivenbordet - så var det noget mere overskueligt, pænere og nemmere at gå til. Så måske en idé!

Men hvis du ikke kender programmet, så synes jeg du skulle prøve det!

Men hvis du beslutter dig for køb, så prøv at undersøg om du kan opgradere til Windows XP vers. hvis du senere beslutter dig for at skifte styresystem.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 30-01-03 21:20

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-01-03 21:30

Hej igen Bjarne

Underligt. inden jeg godkendte svaret, skrev jeg en kommentar, som er pist forsvundet. Muligvis glemte jeg at sende den. Men den lød ca. sådan her:

Tak for din ihærdighed. Desværre må jeg igen skuffe dig; jeg har ikke brug for flere utilities.
Hvad jeg mangler, er blot den funktion, som gør det muligt at fjerne og genindsætte ikonerne på skrivebordet med et enkelt klik.
Jeg synes nemlig, mit skrivebordstapet er så flot, at jeg godt ville kunne nyde synet af det uden at blive forstyrret af ikonernes tilstedeværelse.
Men jeg indrømmer, at det er et lille problem.
Derfor lukker jeg også spørgsmålet nu. Og hvem ved, måske bliver den nævnte funktion en dag så vigtig for mig, at jeg investerer 180 kr, i det program, du linker til.
I første omgang vil jeg dog se tiden an. For jeg er sikker på, at der findes et program, som det jeg efterlyser.
Men mange tak for din interesse for sagen.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 31-01-03 00:47

Hej igen Rellom!

Selv tak - ja der forsvinder også nogle kommentarer ind imellem for mig, Kandu er noget ustabil p.t.

M.h.t. det ønskede program - så prøv lige det jeg anbefalede (virker oså under Windows XP med XP udgaven) - men jeg mener bestemt at have stødt på et program mere for ikke ret lang tid siden efter at jeg havde skiftet fra Windows ME til Windows XP; men i XP, er funktionen jo indbygget så jeg tænkte det har jeg ikke brug for.

Kan jeg finde ud af hvor jeg har et det skal jeg nok vende tilbage.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 31-01-03 03:13

Hej igen Rellom!

Så lykkedes det! måtte lige sende det igen, da Kandu lige pludselig var nede; men havde det helvis i en notesblok!

Programmet hedder Iconoid og er freeware kan downloades via:

http://www.tucows.com/system/preview/234354.html

Her er hvad der stod om det:
[citat]
Hide and show desktop icons dynamically, change text colors, remove the text backgrounds, save and restore icon positions, and quickly hide windows.
[/code]

Jeg har afprøvet det i Windows XP og det virker fint, meld lige tilbage om det virker i Windows ME hvad jeg mener det gør, da Windows ME også var nævnt.

God fornøjelse!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-01-03 19:26

Hej Bjarne

Det var lige præcis det program, jeg søgte.
Tusind tak skal du ha´!
Det kører perfekt i Windows ME.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 31-01-03 21:39

Hej igen Rellom!

Selv tak - det var dejligt at det også virker med Windows Me - prøv også lige at gå ind på programmørens side og se nogle af de Zilly- billeder og programmer.

Mvh
Bjarne