/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Textfield <-> Combobox afhængighed
Fra : jdjespersen
Vist : 590 gange
248 point
Dato : 10-09-01 09:01

Jeg har to felter på en HTML form.

Det første er et tekstfelt, det andet er en combobox. Valgmulighederne i
comboboxen skal variere, alt efter hvad man taster i det første felt.

Kan man det, uden at skulle refreshe siden?

Det totale "sæt" valgmulighederne i Comboboxen hentes fra en database
med ca. 11.000 poster. (av!)

/jdj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-09-01 12:33

On Mon, 10 Sep 2001 07:01:10 GMT, "jdjespersen"
<jdjespersen.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har to felter på en HTML form.
>
>Det første er et tekstfelt, det andet er en combobox. Valgmulighederne i
>
>comboboxen skal variere, alt efter hvad man taster i det første felt.
>
>Kan man det, uden at skulle refreshe siden?
>
>Det totale "sæt" valgmulighederne i Comboboxen hentes fra en database
>med ca. 11.000 poster. (av!)
>
>/jdj

Ja. Lav en onchange event på tekstfeltet og en funktion, som derefter
opdatere comboboxen.

Nils

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 28-10-01 23:23

Når der er så mange som 11000 valgmuligheder, så er det nok for tungt at skulle slæbe alle 11000 poster med. Dels giver det en del data, selv i disse adsl-tider er der jo folk, der kører 28800, dels tror jeg et javascript vil tage lang tid for at lave udvalget.

Så jeg vil hellere lade onchange kalde en submit, så siden blev reloadet med valgmulighederne bestemt af databasen; jeg tror det er hurtigere.

Alternativt skulle det laves i java, der kan lave et "usynligt" kald til et cgi-script og få værdier, der kan præsenteres i comboboxen.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan laves i javascript, men som sagt, jeg vil ikke anbefale det med så mange værdier. (Men det er faktisk kun en fornemmelse, jeg har ikke prøvet det i praksis)

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-11-01 00:40

Hej
teoretisk kan man god opdatere comboboksen uden refresh
men hvis den skal kunne opdates med op til 11.000 forskellige værdier vil det i praksis betyde at alle 11.000 værdier skal indlæses sammen med siden.

Så her er det nok bedre at opdatere comboboksen serverside udaf den DB der ligger der.

MH
Basses