/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Andelsforening mangler vedlige
Fra : jomfruane
Vist : 389 gange
300 point
Dato : 31-07-07 16:35

Hej hvad gør man når der i foreningens vedtægter står meget om hvad der påhviler andelshaveren om vedligehold, mens alt det ydre som bestyrelsen varetager ansvaret for, på vejne af foreningen, er i kraftig forfald?

Jeg er i en grotesk situation hvor dørtelefonen ikke har virket i et år og det regner ind i isoleringen, fordi flere tagsten er knust. Bestyrelsen er enten umulig at træffe, eller reagerer med modkritik.

Skal det sendes anbefalet, skal jeg kontakte en advokat, eller har nogen gode råd som kan hjælpe mig på vej?

Pft...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 16:41

Citat
Bestyrelsen er enten umulig at træffe, eller reagerer med modkritik.

Vælg en ny bestyrelse.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 31-07-07 16:43

ja tak - gerne, men jeg har kun boet her et år og de er yderst sammenspiste, så jeg skal svine dem grundigt til for at få det igennem, tage dem på forkerte ben, lave konspirationer osv - det har jeg faktisk hverken lyst til eller energi til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 16:48

Det forstår jeg da godt - men den slags kunne du nok have opdaget INDEN du købte......

Der er jo ingen her der kan vide HVAD grunden er til de ikke overholder forpligtigelserne - men sandsynligvis PENGE.....

Så i sidste ende skal I jo selv betale.....

Hovedparten må jo være tilfredse....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-07-07 17:16

Hvad siger vedtægterne om at indkalde til ekstraordinær genralforsamling? Altså, hvem kan/hvor mange evt. underskrifter skal der til...? I sidste ende bestemmer flertallet jo den slags.

Og du opnår nok ikke det, du gerne vil, ved at være aggressiv...

Prøv at tale dine naboer "til fornuft" i stedet.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 31-07-07 17:39

Det er ikke en mulighed - vi er 60 andelshavere. Det jeg mangler er den korrekte komandovej til at få tingene gjort. Formanden er næsten aldrig i huset, da han bor i sommerhus halvdelen af året.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 18:04

Citat
Det jeg mangler er den korrekte komandovej til at få tingene gjort.

Det er at skrive et brev til bestyrelsen med det punkt du ønsker taget op på næste generalforsamling som er det eneste sted den slags kan besluttes....

De generelle vedtægter kan du læse her.....

http://www.boligassistancen.dk/Andelsboliger.htm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-07-07 18:11

Har du prøve at spørge hos administratoren..?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 31-07-07 19:13

Ja måske skal jeg havde fat i administratoren.

Det virker ikke somom REFI er helt med på hvad det går ud på, men til andres oplysning kan jeg fortælle at der er regler for hvad der hører under andelsboligforeningens ansvar at vedligeholde, men at dette ikke bliver gjort trods opfordring igennem 12 måneder. I vedtægterne står ikke "hvad så" og jeg mangler så den korrekte handling fra min side.

Så skulle den vist være skåret helt ud i pap

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-07-07 21:39

Det eneste "hvad så" er at udskifte bestyrelsen, hvis det er dem, som skal affære.

Og så virker gode argumenter bedre end skæld-ud: Forestil dig, hvordan du selv ville reagere, hvis du skulle lytte til "dig selv"...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-08-07 08:41

hmmm... jeg har tænkt i mere diplomatiske baner, som fx at lave et udkast til en vedligeholdelsesplan, foreslå en vicevært osv. Mit problem er mere her og nu, hvor det regner ind osv.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-08-07 09:43

Kontakt administrator. Vedkommende får jo lbetaling for at varetage foreningens ve og vel - og udbedring af den slags defekter kan jo ikke vente "ustraffet" i årevis.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-08-07 16:39

Ja så gik det helt galt. bestyrelsen har ikke søgt om tilladelse til at ændre på den bevaringsværdige bygning, så nu tror jeg bare jeg flytter....

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 27-08-07 17:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål