/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Anbefal en overdådig dessert
Fra : ChristinaE
Vist : 1640 gange
100 point
Dato : 31-07-07 12:30

Ja har du nogle gode forslag ??

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-07-07 12:54

Du bør nok skrive lidt om hvilke ingredienser du gerne ser i desserten

Overdådighed er et vidt begreb, for mig er bare sybtes af en Banasplit, nok, tænk engang, jeg kan næsten tage mig selv i at synes den er SMUK

MEN - jeg må ærligt erkende - at når vi når til desserten, går mine tanker ikke i retning af det 'overdådige' (i hvert fald ikke hvis forret og hovedret har været veltilberedte og velsmagende) - så kan det faktisk være kvalmende at blive præsenteret for en 'overdådig' dessert - og muligvis er dette grunden til at jeg faktisk aldrig har smagt en bananasplit? Til gengæld har jeg mængder af fotografier af sådan en
'Min' dessert, til en god middag, vil være en 'Ostetallerken' med tre forskellige slags oste i meget små portioner, dertil et par kiks og en dampende varm kop mocca. Måske ligger der en bid af en god kage på tallerkenen ved sidne af ostene men det er muligt den bliver liggende dér.

Men ja - mit svar på dit spørgsmål må blive en rigtig veltillavet BananaSplit med 'hele svineriet'
Og, tro mig, hvis vi en dag kommer på den gode ide at servere desserten først i menuen,. så er en BananaSplit, det første jeg skal nyde
Bon appetit

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-07-07 12:57
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-07-07 13:00

Bag et overflødigshorn. Det er ret nemt og kan gøres på et par dage.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-07 14:30

Herhjemme er hittet:

En marengsbund, fyldt op med iskugler, garneret med frugter og naturligvis flødeskum. Og så lige de gode vafler........måske lidt chokoladesovs, men ikke til hverdag

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-07 14:51

Skal den være overdådig smagsmæssigt, udseende-mæssigt, portionsmæssigt eller mængdmæssigt?

Vaxen

Kommentar
Fra : ChristinaE

Dato : 31-07-07 14:53

Ja skulle måske lige have nævnt lidt mere i mit spørgsmål.

Det skal være en dessert som er flot og velsmagende uden at falde tungt til maven som feks chokolademousse, men en dessert som man ikke laver til hverdag såsom citronfromage, æbletærte, islagkage ect...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-07-07 15:07

Whauuu Jeg elsker æbletærte. Her en nem opskrift.

http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/1791/

Og husk endelig kanel, selvom det ikke står i opskriften. Server den lun med creme fraice.

Kommentar
Fra : ChristinaE

Dato : 31-07-07 15:12

nej nej det skal IKKE være sådan en "alm" dessert så som citronfromage....

Altså ALT andet END citronfromage...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-07-07 15:13

Nåååååå Æuwwwww

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-07-07 15:16

Altså Christina.... du skrev da:

Citat
Det skal være en dessert .............men en dessert som man ikke laver til hverdag såsom citronfromage, æbletærte, islagkage ect

Hvis ikke æbletærte er en af dem du ønsker, så kan jeg da ikke læse

Kommentar
Fra : ChristinaE

Dato : 31-07-07 15:25

eller så kan jeg ikke skriver haha, men det skal altså ikke være en traditionel dessert ala æblekage griner - bedre ??

Annuller spørgsmålet
Fra : ChristinaE

Dato : 31-07-07 16:22

Opretter mere specifikt spørgsmål. Beklager

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 16:31

Skal det være nemt, så banker du lidt frugt på spyd og smider dem på grillen.

Et forslag til 4 spyd:

¼ honningmelon
1 nektarin
2 bananer
8 jordbær
Tilbehør: vanilleis eller flødeskum

Du skærer hele dynen i grove stykker og propper det på træspyd.
Grill dem et par minutter på hver side - og server straks med is eller flødeskum til.

Det er pisse let, det er yummmi, og tilmed ikke særlig fedende. Nok ikke ligefrem overdådigt, men det er der ikke noget af dét mad, som JEG kender opskriften på, der er!