/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
John Erik Rosenkrans Petersen
Fra : spimmer
Vist : 1225 gange
500 point
Dato : 31-07-07 11:30

Hej.
Jeg vil høre, om der er nogen, der har kendskab til
John Erik Rosenkrans Petersen, som ved hans fars død i 1958 var blikkenslager i Glostrup.
Jeg har oplysningerne fra kirkegårdskontoret på Assistentkirkegården i Odense, som fortæller, at man fik brevet retur, da man ville høre om gravstedet skulle fornyes i 1979. De havde ikke flere oplysninger.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 31-07-07 11:33

Hej igen.

Hans forældre var Svend Aage Petersen og Charlotte Victoria Rosenkrans, f. Andersen.
John Erik Rosenkrans Petersen er 65 år gammel nu, hvis han da er i live.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 11:48

Hvis du søger på oplysningen Rosenkrans Petersen, så er der 4 personer, der har det efternavn.

Det kunne jo være familie, så prøv at ringe til dem, du kan være heldig, at de kan give dig oplysninger.

http://dgs.tdconline.dk/oplysningen3/dgs/front

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-07-07 19:58

Her har du din familie:
http://whatreallyhappened.com/pearl/www.geocities.com/Pentagon/6315/family/rosenkra.html

Dog næppe frem til vor tid?
Hilsen Svend, der er en Rosen-ørn ikke en Rosen-krans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 20:47

spimmer er det også dig, der søger her

http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=1467

Citat
Tømmersvend Svend Aage Petersen og hustru Charlotte Victoria Rosenkrans, f. Andersen Vestergade 44a, Svendborg får i 1941 en søn. Er der en venlig sjæl, der vil prøve at finde ham for mig?

På daværende tidspunkt boede de i Svendborg.

Når du søger på oplysningen, så bor der en Rosenkrans Petersen i Svendborg.

Prøv dog at kontakte personen, måske du kan få nogle oplysninger

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 01-08-07 10:36

Hej Svend.
Der er 2 grene af familien Rosenkrans - den du nævner er den anden gren.

Hej Ans.
Ja det er også min efterlysning. Det er desværre heller ikke den rigtige familie.

Jeg har prøvet at skrive Rosenkrans Petersen i Google, her kommer der mange op, men det er deltagere fra løb m.m. Dem, der har været en kontaktmulighed ved, har jeg kontaktet.

Jeg har skrevet til det lokale arkiv i Glostrup, men endnu ikke hørt fra dem.

Jeg har skrevet til Rør og Blik - den fagforening, der dækker blikkenslagerne, men her får jeg mailene retur - jeg har prøvet med 2 forskellige adresser.

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-08-07 10:45

Har du prøvet folkeregistret ?

Du har jo hans navn, fødeår og den daværende adresse.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-08-07 10:29

Hej.
Nej jeg har ikke prøvet Folkeregistret, for hans fødeår har jeg regnet mig til: I hans brors faderskabssag er han 7 år ældre end hans halvbror, d.v.s. han er født omkring 1941!
Jeg har kun adressen: Glostrup - ingen gadenavn elle nummer. Det får jeg simpelthen ikke kommunen til at lede efter.
mvh
spimmer.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 02-08-07 11:03

Det skal du ikke være sikker på.

De kan søge på hans navn, der kan ikke være mange med det navn født ca. 1941.

Så jeg ville da ofre de ca. 60 kr. det koster i Folkeregistret.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 23-09-07 12:23

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-07 12:30

Hej spimmer tak

Fandt du ham?