/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
killersnails
Fra : creamygirl
Vist : 997 gange
100 point
Dato : 30-07-07 23:58

Nu har jeg hele sommeren gået og ækles over disse ekstremt grimme og ulækre sataner - og er endda nået dertil, at det er blevet fast rutine at starte dagen med at gå udendørs og fjerne ½ mill snegle fra vores kaniners foderskåle.

Nu er det slut - Jeg inviterer hermed til stor sommerparty - og så skal der guffes

http://jp.dk/udland/europa/article1015140.ece

Hvem kommer?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:03

Kom med nogle destignationer til findvej maskinen må jeg tage egen madpakke med

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:05

LOOOOL Hold da op. Så kan jeg invitere enormt mange mennesker. Inden jeg indledte kemisk krigsførelse rundede antallet af overhuggede snegle 500 pr runde (også selvom jeg gik på to og tre runder).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:05

Iøvrigt har jeg lige været i nabolaget!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:07

Jeg har aldrig, aldrig set en dræber snegl er de lige så slemme som deres rygte

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:09

De er værre end deres rygte o.v.n.

De er faktisk så slemme, at hvis jeg fik ordren: "Creamy, enten så spiser du denne dræbersnegl eller denne dåse Whiskas. Og hvis du nægter, så får du et skud mellem øjnene."

SÅ skulle du se mig guffe kattemad (og tilmed spinde)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:10

Har du været i mit nabolag 3773?! ....Hvorfor kiggede du ind til en SNEGL?!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:10

Whiskas er ikke andet end dårlig tunsalat

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:11

Nixen. Med de sneglestørrelser vi har her, er vi bange for de stjæler bilerne. GYYYS.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:12

Hvorfor sætter man ikke hjemmeværnet ind i kampen?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:14

Citat
(og tilmed spinde)
skal du ikke engang stryges med hårene for at spinde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:21

Skal man så ikke være DF'er?

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 31-07-07 00:23

Hm jeg hælder lidt øl op i syltetøjsglas, graver det lidt ned, og drikker resten af øllet mens de slås om at komme til det. Smil fra B&S

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:27

Er du bims brise, tænk hvor mange bajere der skal til med måske 1000 af de brune pr dag. Og sagkundskaben siger at lyse bajere ikke duer. Det er jo blasfemi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:28

Tror nu jeg vil prøve det der tip med jernvitriolen. Dte skulle ved samme lejlighed fikse mosset i græsplænen! MEN dårlig ide på fliser.................

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:29

Hvad bruger du til at blive dem kvit, 3773?! ...... Jeg har indtil nu skiftet lidt mellem metoderne, - nogle får salt, andre hugger jeg over med samme tang, som jeg piller dem ud af kaninens bur med.

Nogle af dem træder jeg på, eller sparker ad helvede til og andre får én på lampen med spaden, hvis jeg tilfældigvis har den i nærheden.....De dage, hvor jeg føler for det kan jeg endda komme i tanke om at klemme dem langsomt med den tangen. Og hvis ikke sønnike var så glad for kaninerne, så kunne jeg sagtens have fundet på, at fylde deres skåle op med jalapeños og chilli..

I morgen vil jeg prøve med hårlak - og lægger det ud som et tip, hvis det virker LOOOL

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-07 00:32

Killersnails er vist hårløse, hvordan vil sætte frisuren på dem

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:34

Citat
Killersnails er vist hårløse, hvordan vil sætte frisuren på dem

Din knold.. Jeg vil da ikke sætte hår på dem. Men det virker på edderkoper, og så tænkte jeg det måske også virker på snegle..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:36

Startede med salt, men det blev for omfattende. Gik over til deling af hver snegl i to, vha autoriseret spade og eller hakkejern (det har den fordel at de nemme at finde på anden og tredje runde, når de kommer for at æde ligene). Er nu overgået til foreløbig tredje kasse af de der blå korn, de omkommer af at æde. Har overvejet nematoder (så dør de angiveligt af at æde ligene fra dem der døde af nematoderne i første omgang osv). Men giver lige jernvitriolen som angivet i tippet en omgang, da jeg også har mos i plænen. Og duede det nu mod begge dele var det fint. Min gamle far sprayer dem med 2 dele vand + 1 del 3db salmiakspiritus. Det tilter de af siger han. Det har jeg nu ikke prøvet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:39

Du er altså kun på forsøgs stadiet men i krig og kærlighed gælder alle midler lad os høre hvordan det går, men hvad så når du skal have dem i gryden, skal lakken så skrælles af du kan jo ikke invitere på sneglehaveparty uden snegle

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:41

Citat
du kan jo ikke invitere på sneglehaveparty uden snegle

Har jeg ikke nok, så kan 3773 måske levere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:44

Masser, bare kom og hent. Der er lidt færre i tiden pga de blå korn. Dem tåler de ikke så godt (er på bud i Bilka iøvrigt).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:46

Har tænkt på at skaffe mig et par moskusænder (de æææælsker at æde snegle også dræbere), men Mikkel Ræv bor lige om hjørnet, såehhhh......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:47

Så kunne vi æde and istedet (det vil jeg hellere, end æde snegle)....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:49

Sjovt med det tip om jernvitrol. e.c. bekymrer sig om de evt. lider. Jeg har det nærmest sådan "who cares" - glasskår, landminer, bare det virker - men jeg er også ond

De der blå korn, hedder det ferramol?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:49

Jaaaaaaa and, smager godt. Men det er synd at slagte dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:51

Anden smager sikkert af snegl når den ikke har fået anden føde og det er sikkert heller ikke sund for raptus hvis sneglene har fået de omtalte korn

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 00:51

Yes, Ferramol. Fandt ud af det var absolut billigst i Bilka. Inetrnetbutikkerne var grusomt dyrere. Men det er minus yderligere 50% i tyskland (men det er forbudt at importere gift, så vidt jeg ved).

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:52

Alt andet lige, så tror jeg sneglene let glider net. De er i hvert fald næppe tørre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 00:52

De der dræbersnegle kaldes også for Iberisk skovsnegl, men jeg læste i avisen for en uges tid siden at man ikke vidste, hvor den kom fra, så det kan ikke være en Iberisk skovsnegl.

Men hvorfor spiser den/de uanset navn ikke ikke ukrudt. Hvis den/de gjorde det, så ville den være velkommen i min have

Hvis du creamy ikke har nok snegle, så kan jeg da godt sende nogle.

Her er den også på menukortet

http://www.bt.dk/article/20020710/NYHEDER/107100406&SearchID=7328883243306

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 00:57

Det er vist en and med de slimede bæster på menu kortet, jeg så forsøg på tilberedning i TV-A der var intet spiselig på sådan en sær snegl

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 00:57

Tricket med øllet bruger min far. Han har gravet en masse mindre skåle ned i hele haven, og fylder dem hver dag med en sjat øl. Det virker ikke godt nok. Når jeg står i deres køkkenhave, kan jeg høre dem smaske!

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 01:00

3773, hvis du har lagt de blå korn ud ved jeg ikke om det er en god ide at spise dem

Jeg synes om idéen med at sætte hjemmeværnet ind, de har jo alligevel ikke noget at lave

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 01:01

ikke spise de blå korn, men snejlene

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 01:03

Njaaaa Millister. Ferromolen afliver kun sneglene. For alle andre, herunder mennesker, pindsvin, fugle mv skulle skidtet være uskadeligt. Desuden kravler de "hjem" når de har ædt skidtet og holder op med at æde, og dør derefter. Derfor flyder det ikke med døde snegle når du har brugt ferromol.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:03

Jeg mener da at have læst, at disse korn skulle være uskadelige for andre smådyr, som evt. kunne tænkes at æde de døde snegle, grundet dette produkt. Mon ikke vi så også overlever?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:05

Ikke at jeg har tænkt mig at prøve, altså

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 01:06

Måske tager radikale skade!?!?!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 01:07

LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 01:08

Citat
Jeg synes om idéen med at sætte hjemmeværnet ind, de har jo alligevel ikke noget at lave

Hjemmeværnet skulle være livreddere.

De arbejdsledige skulle fange snegle LOOOOL, så passer tempoet LOOOOL

Det er det jeg har hørt i nyhederne.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:09

Citat
De arbejdsledige skulle fange snegle LOOOOL, så passer tempoet

Og efter en gang hårlak bliver de ekstra sløve altså sneglene LOOOL

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 01:10

Jeg villle nu ikke være særlig glad for at spise snejle der har ædt gift

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 01:11

Citat
De arbejdsledige skulle fange snegle
tror du de kan løbe dem op

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:11

Men du vil godt, hvis de ikke har indtaget gift

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 01:12

Så kommer det hele til at passe, hvis de ledige kan finde sneglene, og hjemmeværnet kan redde liv.

Men jeg hørte at hjemmeværnet ikke var villige til det job

De skal sikkert først på et livredderkursus.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:16

Citat
De skal sikkert først på et livredderkursus.

Ja det tror jeg. Livredderkurser hører ikke under åndssvagforsorgens faste program

Og så så jeg lige, at vi har fået en meget forvirret smiley

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 01:38

Ja den forvirrede også mig de andre smileys var rykket, lå ikke hvor de plejede det er kettedk som står bag kreationen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 01:41

Man kan sige den gjorde det rette indtryk fra start. For den omvendte rækkefølge da jeg åbnede for smleyboksen gjorde mig MEGET forvirret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 01:59

Ikke mere forvirring nu god jagt i morgen, med din hakke - din skovl og din spade ram nu ikke kaninerne sov godt

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 31-07-07 11:10

Citat
Er du bims brise, tænk hvor mange bajere der skal til med måske 1000 af de brune pr dag. Og sagkundskaben siger at lyse bajere ikke duer. Det er jo blasfemi.
Indsæt din tekst her

Jamen det er jo lidt af ideen med det, de får en halv øl og jeg får en halv og halv og .... det kaldes gravøl og jeg synger glad, det hjælper også, lyden altså, nogen flygter i rædel over til naboen, hum-hum- hav en god dag B&S

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-07-07 11:14

LOOOL. Bare min store græsplæne er på en tdl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-07 13:02

Strø lidt kaffegrums, og sneglene flygter over til naboen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-07-07 13:03

Jeg læste i en tråd herinde, at en bruger plejede at bruge strøm for at få regnormene til at søge op, så han kunne indsamle dem til sit fiskeri.

Jeg mener han skrev fordi det, denne gang, ikke var lykkedes at få ormene til at gå på græs og søgte så råd om dét.

MEN - et sted i tråden skriver han så, bare som en henkastet bemærkning, at hans dræbersnegle ikke kunne lide strømmen - 'de sætter turbo på' skrev han, jeg bed mærke i det fordi jeg kom til at grine højt af hans måde at skrive det på...
MEN igen - måske man kunne bruge denne lille henkastede bemærkning? Jeg mener..hvis man nu satte strøm ned, så sneglene 'satte turbo på' og man så lige fik dem dirgeret over mod naboen eller måske mod en papkasse eller et basin med Tuborg??....

nej...jeg må sgu nok hellere køre ud og få handlet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-07 13:09

Vi har ansat et hold vinbjergsnegle, de æder dræbernes æg til morgenmad.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 13:11

Citat
nej...jeg må sgu nok hellere køre ud og få handlet
husk at købe en el-ledning

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-07 16:43

Citat
os høre hvordan det går

Forsøget med hårlakken gik ikke!

Jeg havde desværre så lidt tilbage, at jeg fristes til at sige, at den lille mængde godt nok fik bæstet til at stoppe op, i et kort øjeblik, nærmest som blev den momentær paf

hvorefter den tøffede ufortrødendt videre!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 17:33

Hold os orinteret om dit valg af våben det er rart at være forberedt hvis bæsterne skulle krybe helt til det nordvest jyske ang. hårlakken: Ramte du, eller var det et skræmmeskud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-07 17:34
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-07 21:43

600 snegle på én dag, samlet i min have.
Hvem slår det?
2,5 tdr land

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 22:02

Det med at sætte strøm i jorden, er måske ikke den bedste ide, da det lyder som om at regnormene også "satte turbo på" da de jo søgte op af jorden.

Hvis alle regnormene og andre insekter flygter ind til naboen eller dør af strømmen, tilsidst, skal ens have nok være en stor græsplæne for ikke at tage skade..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-07 00:55

Jeg har hørt, at man ikke på træde på eller masse dem, da æggene udklækkes alligevel....

Moster med "have" uden snegle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-07 21:28

Kaffegrums virker på den måde at sneglene smutter over til naboen.

Så nu strides vi om hvem der smider mest kaffegrums ud.
Vi holder kaffeslabberas hele dagen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-08-07 23:49

hmm....hvis man har en 'bred' rive, altså en af de store gamle, så kan man splatte 5-6 ud af GANGEN

Jahuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-07 09:41

Citat
Af jord er du kommet.
Til jord skal du blive.
Af jorden skal du igen opstå.

De skal graves ned og blive til god muldjord.
Amen.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 02-08-07 12:27

Tak for svaret o.v.n.. Du har ret - de har ingen hår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-07 12:47

Tak tak det vidste jeg da godt, indlægget var kun for at holde vågen
Citat
Jeg inviterer hermed til stor sommerparty
HVORNÅR