/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
D&G Night&Day - Manglende sten
Fra : deja-vu
Vist : 891 gange
50 point
Dato : 30-07-07 23:21

Jeg har et Dolce Gabbana - Night And Day ur i sølv med rhinsten - eller det vil sige at der engang var alle rhinsten i. Der mangler en 6 stykker i selve urskiven, 1 i D'et og 2 i &'et.
Kan man få sådan nogle små sten et sted? Jeg har lige købt nogle "negledekorations-sten" på 1 mm i diameter, men jeg tvivler på de er små nok, og de er også flade i bunden - som de jo ikke skal være hvis de skal passe i mit ur.
Problemet er også, at stenene i urskiven måske er ca. 1 mm i dia, mens stenene i &'et er måske 0,5 eller 0,7 mm.

Er der nogle der ved om man kan få sådan nogle små sten der passer præcist i, hvis ja - hvor?

Hjaaaææælp :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 23:29

En urmager kan sikkert hjælpe dig......

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 30-07-07 23:31

Ja - for 500 kr, og det vil jeg ikke give min urmager ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 23:33

Hvis ikke du mener uret er det værd - sååååå

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 30-07-07 23:34

Jeg vil ikke smide 500 kr oveni de 2000 kr jeg har givet for det, derfor leder jeg efter en billigere løsning ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 23:36

Så må du finde en billigere urmager.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 30-07-07 23:38

Men - det var ikke det svar jeg ledte efter, det var om man kan finde så små sten andre steder :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 23:42

Det kan du ikke....

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 00:08

Hej med dig, som refi siger saa saetter prisen jo lidt begraensninger...

men se lidt her, maaske lidt swarovski crystal sten,,,
http://www.strass.com/index.php?warenkorb_nr=ca7f3ce773fe3a13b1116b7d0980cfdf&language=eng

eller hos
http://www.frits.dk/
soeg under sten og perler

http://www.anku-netbutik.dk/shop/default.asp

held og lykke med opgaven
hilsen
join

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 00:35

... der er forresten ogsaa...

http://www.ravstedhus.dk/SEEEMS/8959.asp
soeg under sten og perler

du har ogsaa mulighed for at google paa,, smykkefremstilling

det giver faktisk en del interessante hits

go jagt
join

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-07-07 00:37

Hvor gammelt er uret??

Er der stadig garanti på???

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 00:49

Måske vil en guldsmed hjælpe dig med at finde stenene.. så kan du jo selv putte dem i

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 31-07-07 10:51

Hvis man giver 2000kr for et ur, pga navnet så kan man vil også bruge 500kr på a få det lavet i stand????

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 12:44

Nej, der er ikke garanti på mere, har brugt det over 2 år nu..
Og tak for linkene, jeg vil lige prøve at se :)

Men er der nogle der kender målene på stenene, jeg synes det er meget svært at måle!

Jeg har brugt 2000 kr på uret pga design - men synes 25% af nyprisen for at få det repareret er i overkanten, når jeg også selv har slebet ridser væk fra det osv..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 12:54

Citat
Men er der nogle der kender målene på stenene, jeg synes det er meget svært at måle!

Det er DERFOR FAGMANDEN vil have 500 kr.....

Se på det på den måde at havde det været iorden havde det måske kostet 3000.-......

Så du SPARER 500.-

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 13:53

- Men det er ikke noget svar på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 31-07-07 20:11

Jammen så er det jo nok fordi der ikke sidder en fagmand bare os kanduer!!

Men igen har man råd til at give 2000kr og et D&G ur så har man også 500kr til en rep uanset prisen.

Jeg gav 600kr for min hun og hun har lige været hos dyrelægen og det kostede 900kr skal jeg så bare sige det vil jeg ikke betale for det er 150% over prisen hvad jeg gav for hunden????

Nogle ting koster meget andre gør ikke og vil du ha dit ud lavet med de rette mål, må du jo nok gå til FAGMANDEN så!

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 20:16

En hund er vist noget lidt andet end et ur. Desuden er dyrlægebesøget vist ikke bare for udseendet, jeg tvivler ihvertfald - det er mit jo, så det kan vist ikke liiiige sammenlignes!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 20:55

Citat
Desuden er dyrlægebesøget vist ikke bare for udseendet, jeg tvivler ihvertfald - det er mit jo

Netop derfor til urmageren.......

Du kan IKKE lave det selv.... Og slet ikke billigere.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 21:06

Jeg har lige prøvet de links jeg fik fra "join" og jo - jeg skal bare bruge stenenes mål, så er de nemme at lime i igen. Christs sake - det er under 10 små sten vi snakker om, der skal limes i nogle huller, det er ikke sværere end at lægge puslespil med ens brikker! :p

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 21:17

Jamen så held og lykke med det.....

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 21:21

Tak for det.

Jeg ville blive meget glad hvis nogle kendte mere præcise mål på stenene i D&G-uret - de må ligge mellem 0,7 og 1,5 mm :)

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 21:36

Hej igen

du skal jo bruge en skydelaere...
http://da.wikipedia.org/wiki/Skydel%C3%A6re
til at maale dine sten med.

Tag dit ur med ned i f.eks. Silvan og laan en som du maaler dit urs sten med..

go arbejdslyst

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 21:43

Citat
Jeg har brugt 2000 kr på uret pga design

Sikker på at det slet ikke betød noget at der stod D&G på det???

Ellers kunne du sikkert have fundet et lige så flot ur til 500kr, som måske ikke ville være gået i stykker, synes selv D&G har et problem med kvaliteten..

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 21:46
Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 22:00

Millister: Du kommer med en off-topic kommentar, jeg ikke kan bruge noget. Jeg har købt uret pga designet - men du er velkommen til selv at gå i genbrugsforrretninger hvis man ikke må vise hvilke mærker man går i!

Join: Tak, du er mig en stor hjælp :) Ellers kan det være jeg kender en som har et jeg kan låne :) Det skal jo bare være uhyre præcist :)

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 22:17

genbrugsforrretninger

Nu er det vist dig der dømmer ud fra dine fordomme, jeg snakkede om at købe et ur af kvalitet i stedet for af mærke..

Jeg har ikke sagt noget om at man ikke må vise hvilke mærker man går med. Synes bare det er mærkeligt at sige at man er ligeglad med mærket og så kun gå med mærkevare. (så fik jeg også brugt den for første gang )

Det kan selvfølgelig være at du lige faldt over det ur og bare måtte have og ikke ellers gider betale for dyre mærker.

Jeg går selv med mærkevare, men påstår ikke at jeg er ligeglad med det..

Citat
Du kommer med en off-topic kommentar, jeg ikke kan bruge noget

Okey, der kan mæske være noget om at du ikke kan bruge den til så meget, men er det ikke mere fordi bemærkningen irriterede dig? Gør det ellers så meget, at man kommer med en bemærkning som ikke er dybt relevant?

Kommentar
Fra : deja-vu

Dato : 31-07-07 22:22

Jeg er ikke ligeglad med mærket, men jeg har købt dette ur pga design.
Jeg har så vidt jeg kan se, aldrig påstået jeg var ligeglad med mærket heller?

Og ja, hvis bemærkningen bare er for at sige noget, så sæt den et andet sted, den hjælper jo ikke mig her ;) Jeg har ikke noget imod jokes - men at komme med en sidebemærkning for at "provokere" mig mht mærket er da tidsspilde - som det her!

Jeg mangler stadig bare svar på, hvad målene er, ellers må jeg selv prøve at se om jeg kan måle helt præcist.

Kommentar
Fra : join

Dato : 31-07-07 22:26
Kommentar
Fra : Millister

Dato : 31-07-07 22:30

Da jeg ikke kan måle stenene hjemme fra mig, må jeg nok hellere holde min mund så.. SELV, om jeg sagtens kunne diskuter videre...

Ellers er der stadig mit forslag med at få en guldsmed til hjælpe med at finde målene på stenene og så selv købe dem..