/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Føre samtale (som telefon) over nettet v~
Fra : Jens_Jensen
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 28-01-03 19:59

Hvad skal der til for at samtale over nettet (2 personer) - med hovedtelefon med microfon (og evt. web-cam)?

Hvad kalder man det at kunne tale sammen over nettet ?

Hvilket hardware skal bruges ?
Hvilken software, kan du anbefale - skriv WEB-adresse hvor den kan downloades ?
Kan MSN bruges i denne sammenhæng (+web-cam ?) - hvad hedder denne samtalefunktion ?
Hvilken hovedtelefon kan du anbefale ?

Der er tale om en CyberCity ADSL-forbindelse med Hacker Smacker.

På forhånd tak for svar.

Hilsen

J J

Kommentar
Fra : Jens_Jensen

Dato : 28-01-03 20:09

VIGTIGT

FRA SPØRGSMÅLSSTILLEREN

Skriv evt. lidt om opsætning af software i forbindelse med denne "samtale pr. internet"-løsning.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 22:09

Hej !
Jeg har adsl hos tiscali og har talt med en der havde adsl fra cybercity.lyden var dog ikke

særlig go ,men på et tidpunkt lykkes det at få en nopgenlunde go kvalitet igennem.jeg tror

at det var en lidt dårlig mocrofon der var årsagen.

det gode og det dårlige ved programmet er:

det dårlige først:man skal vente ca 1sek før lyden er kommet igennem.

det gode er:der er gradis.download det her:http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=108

Accepteret svar
Fra : Bofh

Modtaget 20 point
Dato : 29-01-03 02:00

Brug microsoft netmeeting, det kører sammen med msn, er gratis at bruge og nemt at sætte op.

http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/download/nm301x86.asp

Det kan overføre video+tale over en isdn i rimelig kvalitet, så der skulle ikke være noget problem i det.

/Thomas

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-01-03 08:16

en nyere program fra microsoft er messiger.her kan osse bruges webcam.
der sigers:
Op til 2 timers GRATIS opkaldstid til større europæiske steder! Eller
Et GRATIS headset (til en værdi af £15) til internetopkald!
pris i Danmark :
Danmark 47 øre/min.
Danmark (mobil) 1.16 kr./min.
eller til:
Australien 35 øre/min.
Australien (mobil) 1.97 kr./min.
der er næmlig billigt at ringe via internet til hele verden,og formoder jeg go kvalitet.håber >>bofh svar virker endnu.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 29-01-03 08:52

Hej jens jensen

du kan få et meget simplet lille program der hedder picophone. det er kun til lyd. vi har testede det fra dk til thailand på et 56k modem der var ca 1 sek forsinkelse.

Send mig en mail så sender jeg programmet

Olefahnoe@hotmail.com