/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Løbesko
Fra : Footprint
Vist : 2198 gange
50 point
Dato : 30-07-07 19:08

Hej

Hvad er det helt nøjagtig der gør nogle løbesko velegent til at løbe i skov eller på sti, hvor der ikke er hård belægning som asfalt, fliser el..

Eller med andre ord, hvad skal man kikke efter hvis man skal bruge sko til at løbe i skoven!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 19:58

Citat
Hvad er det helt nøjagtig der gør nogle løbesko velegent til at løbe i skov eller på sti

En større videnskab som menigmand næppe har brug for....

Så ganske alm. løbesko er udmærket.....

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 30-07-07 20:52

ahh, den køber jeg sq ikke den der, tror der er lidt mere i det end som så, blandt andet løbe komfort..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 20:56

Helt sikkert - og det er de garanteret behjælpelig med i den sportsforretning hvor du køber dem....

Jo hårdere underlag - jo blødere sko.....

Kommentar
Fra : occo

Dato : 30-07-07 21:13

Enig i, at du gør klogt i at indhente råd og vejledning i en sportsforretning. Nu skal jeg ikke gøre reklame, men find helst en løbeforretning, som decideret beskæftiger sig med løb. SØg evt. på Google under terrænløb eller eventuelt orienteringsløb.

Jeg selv er orienteringsløber, og hvis du oplever et fra deciderede orienteringssko, så er disse MEGET hårde (og umiddelbart ukomfortable . Årsager er, at de skal give STØTTE til såvel svang som fodled, når du løber i totalt uvejsomt terræn. Med dette i tankerne kan du så forestille dig, hvordes det vil være at løbe på en dejlig blød - men også ujævn og dermed ustabil - skovsti.

Du skal altså - alt andet lige - have en fast, stiv (og desværre hård) løbesko, når du kommer væk fra den sikre faste asfalt.

Men hele løbeoplevelsen er så så meget desto større, så kom nu ind til den rigtige vejleder i en kendt sportsforretning og find dig DINE sko. Gos fornøjelse i skoven.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-07 09:46

Rigtige løbesko tager højde for den enkelte persons løbestil, fx om der skal tages højde for overpronering eller andre fysiske konsekvenser af løb. Derfor har en god sportsforretning videoanalyse af løbestilen og et udvalg af sko der kan hjælpe netop den person. Dette er vejen til at undgå skader.
Løbesko har luft der tager stødet de rigtige steder, de leder fugten ud og i bedste fald mærker man slet ikke man har dem på. De skal også kunne holde til en ordentlig gang mudder, havde et godt greb uanset underlaget

Hvis man løber er rigtige sko den eneste investering man er nødt til at gøre (åh jo og BHén til kvinder), mens alt de andet er forfængelighed.

jeg købte mine for efterhånden mange år siden, de kostede det samme som 7 par bilkasko, men det er ubeskriveligt meget bedre at løbe i dem - det er ikke kun fødderne, men hele kroppen der har det bedre med et par korrekte sko.

Det var hos demherjeg købte - og jeg kan kun anbefale dig at læse siden og besøge dem hvis du bor i nærheden. Men nu bad du selvfølgelig ikke om vejledning i at købe sko - hvis du blot er nysgerrig kan du få mere viden aligevel her:
http://www.marathonsport.dk/default.asp

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 01-08-07 15:15

Køb adidas f50 sko ( ikke fodbold støvlerne - dem til grus. )
du kan selv skifte puder.
der er bl.a. bløde puder, hårde, hurtighed, og 1 mere jeg ikke kan huske ..
det er rent ud sagt de bedste sko jeg har haft i hele mit liv .

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 01-08-07 15:19
Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 01-08-07 15:20

hovsa, nederste link er forkert.
glem det

Godkendelse af svar
Fra : Footprint

Dato : 28-08-07 16:55

Tak for svaret jomfruane.