/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Opsætning af Linksys
Fra : Reichstein
Vist : 2186 gange
30 point
Dato : 30-07-07 18:16

Hej er der en der kan hjælpe mig med opsætning af min trådløse Linksys WRT54GC Router.
Jeg er selv forbundet med et netkabel, men min søn har fået en ny bærbar med trådløst netkort, og jeg kan ikke få ham på.
Hver gang jeg prøver at logge ham på, får jeg at vide, at det er et forkert password.

Er jeg nød til, at nulstille routeren?

Prøv at guide mig igennem en opsætning!!!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-07-07 18:19

hvad har du gjort, efter som du ikke vil nulstille den.

Det er altid lettest at starte fra nul. Så kan man begynde at ændre i routerens opsætning.

1) Nul stil routeren
2) Tjek at i begge kan komme på derefter
3) Vend tilbage, så hjælper jeg med Mac adresse spæring.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 30-07-07 18:35

Uhh lyder som noget jeg også godt kunne bruge, har ikke fået krypteret mit trådløse siden jeg kom til at slette den sidste og har tænkt på at lave mac spærring. Ved bare ikke hvordan mna gør

Det bliver nok først Onsdag jeg også kan være med, så hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af laver jeg bare mit eget indlæg, hvor du kan hjælpe mig

Hvis du altså gider

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 18:48

Og når routeren er nulstillet.
Skal den bærbare lige søge efter routeren - og tilslutte sig.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 30-07-07 18:59

Den er nu nulstillet, og den bærbare er logget ind.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-07-07 19:02

så går du ind og finder Mac adressen på net kortet. Du åbner en promt (gå i kør og skriv CMD)

Der skriver du ipconfig /all

Så kan du finde mac adressen, den ligger du ind i routeren, under wireless - security -mac

Burde være til at gå til

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 30-07-07 19:10

Er det den der hedder Ethernet NIC?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-07-07 19:19

nej

Du logger ind på din router med den ip adresse der står i manualen, og følger den sti jeg skrev

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 30-07-07 19:25

Du skriver: "så går du ind og finder Mac adressen på net kortet. Du åbner en promt (gå i kør og skriv CMD)

Der skriver du ipconfig /all

Så kan du finde mac adressen, den ligger du ind i routeren, under wireless - security -mac

Burde være til at gå til"

Men hvad er det for en der er MAC adressen?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-07 19:30

Mac adressen er en adresse på dit Net kort. Den hedder nok Fysisk adresse. Den består af en række tal delt op i 2 og 2

Den starter med 00

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 30-07-07 19:36

Hvordan gør man i Vista?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 30-07-07 19:55
Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 30-07-07 19:57

Jeg har nu lagt de adresser ind i routerens "MAC opsætning" os gemt settings.
Men når jeg søger netværk på den bærbare, står mit netværk som usikkert!!!???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 20:01

Routeren bør også krypteres.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 30-07-07 20:57

Tak for svaret troldenesdhb. Det var en god vejledning. Nu kører det.