/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi, drypper olie
Fra : Spotbot
Vist : 521 gange
59 point
Dato : 30-07-07 14:37

Min maxi drypper en del olie ud under bunden af cylinderen nede ved bundpakningen, er det simmeringene eller bundpakningen?

Hvordan kan jeg finde ud af hvad det er, og skal man skifte simmeringe hver gang man har cylinderen af?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 14:53

Hvis olien kommer ud i bunden af cylinderen er det jo bundpakningen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 14:54

Citat
og skal man skifte simmeringe hver gang man har cylinderen af?

Næh....

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 30-07-07 22:33

min Yamaha 4-gear smed også olien det var pakningen omgring tandhjulet, det har en maxi vel også...
det så ud som om det var fra bunden.. indtil jeg kiggede på tandhjulet og kæden, den var smort i motorolie.

kig på tandhjulet og så om det er mere smurt end sedvanlig...

ret mig hvis der er noget galt, har ikke så meget forstand på maxi

håber det kan bruges til noget og jeg ikke bare tåger rundt i det
//Gizmo

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 30-07-07 22:34

ps. Det kører ikke ligefrem med de smilies

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 30-07-07 22:57

Gizmo1226 har sandsynligvis ret - På trods af sine smilyer

- Anden

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 59 point
Dato : 31-07-07 21:08

Er du 100% på at det ikke er din udstødningspakning som er en lille smule utæt?
Så blæser den jo olie og sod ind på motoren.

Kommentar
Fra : NILVIS

Dato : 02-08-07 13:18

til spotbot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har du husket at spænde støtte boltene over kryds???
Cylinderen kan være utæt i bunden!!!!!!

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 02-08-07 20:07

Til NoShyGuy, jeg er næsten sikker, men det kunne jo egentlig godt tænkes, tjekker jeg lige.

Til Nilvis, JA JEG HAR SPÆNDT BOLTENE OVER KRYDS !!!

Og gismo der kommer ingen olie ud ved fortandhjulet, man kan se at det kommer ud under cylinderen et sted, men ellers tak

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-08-07 20:16

utæt bundpakning er meget sjældent at det sker.
Det er altid toppakningen der bliver utæt før bundpakningen.
Hvis man bruger pap pakning og ikke metal pakning.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 04-08-07 12:03

Tak for svaret NoShyGuy.