/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mapper
Fra : nusnus
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 30-07-07 12:01

Jeg har gemt nogle mapper fra min gamle email, på et usb stik.
Hvordan skal jeg åbne dem?
Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 12:04

Glemte at skrive at min gamle mailprogram var outlook express og min nuværende er outlook 2003
Nusnus

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 30-07-07 12:05

det kommer an på, hvordan du har gemt den :)

og hvilket emailprogram vi snakker om.

(outlook express) Prøv med 'importer meddelelser i menuen filer'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 12:07

Citat
Jeg har gemt nogle mapper fra min gamle email

Mapperne som sådan kan du ikke bruge til noget

Så hvis du bare har kopieret mapperne over på et andet medie er de blot mappenavne uden indhold....

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 12:36

Jeg har gjort som nedenstående link viser:

http://support.microsoft.com/?kbid=287070

Nusnus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-07 12:39

Jeg læser dbx filerne fra OE med Totalcommander hvor jeg har hentet en dbx plugin, men du burde kunne læse dem med OE reader http://www.snapfiles.com/get/dbxviewer.html

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 12:59

Hej Bjarne
Jeg har lige prøvet dit link, men det virker ikke.
Nusnus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 13:03

Citat
min gamle mailprogram var outlook express

Citat
Jeg har gjort som nedenstående link viser:

http://support.microsoft.com/?kbid=287070

Det er jo ikke til Outlook Express - så det kan du ikke have gjort...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 13:06

Så hvordan har du kopieret disse mapper FRA outlook express til dit usb-stik.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-07-07 13:12

Linket virker fint for mig. Måske glemmer du at slå blokering fra??

Hvis du vil kopiere OE lagringsmapper til en ekstern enhed skal du have hele lagringsmappen med så vil den indeholde de oplysninger du har brug for.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 13:14

Jeg har "vist nok" taget en sikkerhedskopi, det er ved at være længe siden.....
Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 13:16

Bjarne
For mig lyder det ganske inviklet...
Nusnus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 13:21

Hvad heddet det der ligger på usb-stikket.... ????

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-07 13:21

Det er kun indviklet hvis man ikke følger anvisningerne.

Det er jo dette der omhandler dit problem og hazr du slet ikke gjort noget der ligner har du sikkert ikke fået gemt din mail lagringsmappe og kan derfor heller ikke læse, men det må du jo selv vide.

Citat
Trin 1: Kopier meddelelsesfilerne til en sikkerhedskopimappe
Trin A: Find lagringsmappen1. Start Outlook Express.
2. Klik på Funktioner, og klik derefter på Indstillinger.
3. Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
4. I dialogboksen Lagringsplacering skal du kopiere lagringsplaceringen. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:a. Placer musemarkøren i den ene ende af boksen under boksen Dit personlige meddelelseslager findes i følgende mappe.
b. Tryk på og hold venstre museknap nede, og træk derefter musemarkøren hen over boksen Dit personlige meddelelseslager findes i følgende mappe.
c. Tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.

5. Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
Trin B: Kopier indholdet i lagringsmappen1. Klik på Start, klik på Kør, tryk på CTRL+V, og klik derefter på OK.
2. Klik på Marker alt i menuen Rediger.
3. Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
Trin C: Opret en sikkerhedskopimappe1. Højreklik på et tomt område på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
2. Skriv E-mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
Trin D: Indsæt indholdet af lagringsmappen i sikkerhedskopimappen1. Dobbeltklik på mappen E-mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
2. Højreklik i mappevinduet E-mail-sikkerhedskopi, og klik derefter på Sæt ind.

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 30-07-07 22:55

Tak for svaret BjarneD.