/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Science fiction
Fra : doomsdaywoman
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 30-07-07 11:26

I en samling noveller - som jeg tidligere har haft - var en historie om jordens undergang. Alle mennesker vidste hvornår, de gik ud for at se det sidste af jordens levetid. Så gik jorden under og på himlen stod "Tilt". Samlingen var på dansk.

Er der en eller anden, der kan fortælle mig, i hvilken samling denne meget korte novelle står. Evt. forfatter og titel. Dansk eller engelsk.

Det er ikke en danske forfatter - måske James Blish eller Robert Sheckley. Men jeg kan ikke finde historien.

På forhånd tak.

Rigi

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-07-07 11:48

Kunne det ikke være: Journey beyond tomorrow

link:http://www.amazon.com/Journey-beyond-tomorrow-Robert-Sheckley/dp/0575003510

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-07-07 13:13

- minder om Ray Bradbury...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-07 10:08

Der er en historie om UNIVERSETS undergang i "The Restaurant at the End of the Universe" fra samlingen: The Ultimate HITCHHIKERS GUIDE, som er alle Douglas Adams noveller samlet i een bog.

Ray Bradburry er dog et godt bud ...men jeg mindes ikke at have læst historien ud fra hvad du skriver, selvom jeg har læst det meste af Ray Bradburry.

Her en søgning på science fiction og TILT:

http://books.google.com/books?q=Science+Fiction+TILT&ots=JTmNQuFor5&sa=X&oi=print&ct=title

<MOLOKYLE>