/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Log-fil: Jeg er nysgerrig
Fra : yearhouse
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 30-07-07 09:38

Jeg har, som mange andre, fået hjælp ved at lægge en bestemt logfil i détte forum. Jeg råber da osse al min beundring ud hér.

Nu er jeg bare lidt nysgerrig: Hvad kigger i "kloge hoveder" efter i sådan en log?

Herlig mandag til alle
TOM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-07 09:43
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-07 09:58

hårdt arbejde - træning og stædighed blandet med god viden - mere viden idag en før pga de nye farer der lurer

Blandt andet kan der søges via google og andre - og i sikkerhedsforum - laaaaaaang historie

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-07 11:31

øHHHHH.....

Der findes altså ikke sådan nogen egentlig "manual", hvis man selv vil "lege" lidt?

Børn skiller jo osse ting ad, uden at vide hvordan.........osv.

MEN MEN MEN: Børn skal jo osse svatte ned a´ trappen så de ved, hvor farlig den er....ik´?

TOM (52 år)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 11:36

Århus - det er da nemt.
Kig på alle de logfiler som har været her på Kandu og hvad der er slettet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-07 11:46

spørg stl_s

btw er der alt for mange der desværre tror de kan det hele og pludselig har fået lavet så meget ravage at det ikke står til at redde - og det er da surt.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-07 11:51

Jamen jamen.
Så kan.....VI..jo lære det

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-07 11:54

he he.

jeg syntes at fornemme en baggrundsstemme:

"-Tom. Hold fingerne væk"!?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-07 12:06

Det er sikkert rigtigt, det du hørte i baggrunden vi er flere som er nysgerrige, det at kunne analysere en HiJackThis log er en svær kunst og ikke noget du lære på kort tid, det er rigtig hvad der er skrevet, begynd at analysere de log, som er lagt frem, og lær af hjælpen der gives, et suplement er her, noget at blive klogere af: http://startup.networktechs.com/

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-07-07 12:11

Det tager lang tid at lære at analysere sådan en log. Men hvis du bare er interesseret i at vide lidt mere om hvad den indeholder. Så kan du da tage et kig på Merjin's(skaberen af HijackThis) forklaring her:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/htlogtutorial.php

Vh fluffy

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 13:01

En anden metode er jo blot at lave backup af hele harddiskpartitionen C: i krypteret udgave på en anden partition eller helst på et andet fysisk medie.
Så kan du nemt og elegant hente den friske udgave ind.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-07 13:47

Citat
"-Tom. Hold fingerne væk"!?

Det vil jeg ikke sige, for der er brug for nogle der gider.

Men men men, der ligger meget hårdt arbejde foran dig, hvis du vil til det. Der er rigtigt mange ting du skal sætte dig ind i, før du begynder at fjerne skidt.

Hvis du virkelig vil lære det, så syntes jeg at du skulle starte på en af de skoler der findes. En af de bedste, findes her her i bootcamp, på Spywareinfo http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=34&hl=bootcamp

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-07 16:46

Tak for svaret o.v.n..

Jeg tror liiiiiiiiiige jeg venter et par dag...eller år

OG så vil jeg fortsætte med at beundre dem, der KAN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-07 17:30

Ja jeg praktiserer heller ikke tak fordi at du kunne bruge mit indlæg

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-07 17:40

Er der virkeligt slet ikke nogen af jer, der har lyst til at gå i krig med det ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-07 17:57

JOW jeg skrev at jeg ikke praktiserer men det kræver mange studier, før jeg træder frem og skråsikker kan redde brugernes inficerede computere

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-07-07 18:01

@ stl_s

Jo da Er da selv startet op igen efter der er kommet mere ro på efter mit baneskift fra IT til fotobranchen (og sommerferie hjælper jo også på tiden)

Det kræver selvfølgelig et stort stykke arbejde, men det er nu ikke en umulig opgave...

Det kræver blot at man er god til engelsk, eller er ferm til at bruge sin engelsk/dansk ordbog

Bootcamp'en kan klart anbefales! De er supersøde, hjælpsomme og gode til at forklare derinde.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-07 18:01

Godt at høre o.v.n. . Du er altid velkommen til spørge.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-07-07 18:03

Fluffyclaus -> Okaaaay, nå du KOM ind på bootcamp. Godt at høre