/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med Win2000
Fra : kennybear
Vist : 481 gange
70 point
Dato : 28-01-03 17:48

Hej, jeg har en ven der har skrevet nedenstående til mig på ICQ

"Nej jeg mener.....når jeg er på nettet kan jeg ikke se hele billedet på min skærm
og på skrivebordet er skriften alt for stor...jeg har prøvet at gå ind og ændre skriftstørrelsen men den står allerede som det mindste"

Jeg har gået hende lidt på klingen og fundet frem til at det ikke handler om opløsning eller lign. men at der er en fejl et eller andet sted, det skal lige siges at hun kører Win2000. Så er det jeg ved at jeg engang har læst et svar på noget lign. her på kandu.dk, problemet er at jeg ikke kan finde det nogen steder. Samtidig må jeg sige at min ven absolut ingen forstand har på pc'er og OS'er, derfor skal svaret til hende være skåret alvorligt ud i pap. Er der nogen der har et bud på problemet og hvordan jeg svarer hende?

/Kenneth

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 17:54

start-kontrol panel-skærm-indstilliger
kan de ændres her ????

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 28-01-03 18:29

Nej, som skrevet først handler det ikke om at der er noget der står forkert i nogle indstillinger, og jeg vil nødigt prøve at guide hende igennem en reparation med Win2000 cd'en, da hun (min veninde) er meget "grøn" hvad computere angår.

/Kenneth

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 18:37

kan du guide hende igennem denne her,tror ikke selv på det.
ps selv fundet ud af så derfor måske...
når ja det kan man ikke få fat i da den er få lille(billedet)
men gå der ind alligevel i skærm-indstilliger-
1.brug tabstasten(helt til ventre 2 under esc ekker en over caps loac)tryk på
indstilliger menuen der kan ses.
2.tryk så på tab en gang og pil ned to gange OG LIGELEDES PIL TIL HÆJRE TO GANGE ,endtil indstilliger igen ses markeret.
3.FIND TASTEN DER LIGGER UNDER caps loac og over ctrl helt til ventre hold den nede samtidig med tab.
tryk 3 gange på tab og så skulle den gerne beder om at genstarte.
ps prøv på din egne selv først...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 18:40

undskyld misforstod det...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 18:42

når jeg prøver igen.
hvad sker der hvis hun trykker F11 når internet explorer er åbnen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-01-03 18:51
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-03 19:30

Denne computer>højreklik>vælg egenskaber>vælg Hardware>vælg enhedshåndtering> er der nogle gule spørgsmålstegn? og hvis ja - hvad strår der.
Hvis ingen gule tegn > marker + ud for skærm > - er det skærmens navn?
eller > marker + ud for skærmkort - hvad står der?
Lad os høre om det.
Emesen.

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 29-01-03 00:11

Hej kennybear
Det lyder som om det er noget med skærm-indstillinger. Noget som godt kan ske hvis hun har været inde i et spil eller andet der kører med en lavere opløsning end hun normalt gør.
Derfor kan det godt hjælpe at sætte opløsningen på skærmen ned til 640x480 og så tilbage igen til f.eks 800x600 eller hvad hun nu plejer at køre med.
Mvh. Jan E. Johansen

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 70 point
Dato : 29-01-03 11:05

* Hunhar vel haft genstartet computeren ???
* Hvad er det kommet af ???

Start ---> Indstillinger ---> kontrolpanel ---> skærm/display ---> fanebladet udseende/appearance ---> Ved Scheme vælges "windows classic"
Viola

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 00:21

kennybear, har hun fundet ud af det ??

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 31-01-03 10:09

ja det har hun, tak for hjælpen til alle sammen

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 31-01-03 14:00

Hvad var løsningen så kennybear?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 14:10

Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at trykke på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 02-02-03 19:00

Tja jeg er ikke helt klar over hvilken en af kommentarene hun brugte til at få det til at virke, og jeg har ikke snakket med hende i et par dage, men når jeg gør så skal jeg nok lukke tråden

/Kenneth

Godkendelse af svar
Fra : kennybear

Dato : 19-03-03 21:01

Tak for svaret Uffe29.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-03-03 21:05

Det var så lidt

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 19-03-03 21:11

Ikke for min veninde da kom sgu lige i tanke om det her hængeparti