/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
blanding
Fra : mettecool
Vist : 488 gange
40 point
Dato : 29-07-07 13:53

Hej
Jeg har lige købt en lille hundehvalp.
Vi vidste at hvalpens mor er en Dansk svensk gårdhund, men far er ukendt.
Vi har nu efterfølgende fundet frem til af far kun kan være er yorkshire terrier.
og nu kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaring fra sådan blanding.
Bare for ren nysgerrighed.
for min hund er bare total nuser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 14:02

Jeg tror du får MEGET svært ved at finde blandingshvalpe af den "kaliber", men hold da helt fast hvor lyder den kær, kan du ikke lægge et billede ind af hvalpen her på siden, du kan gøre det ved hjælp af denne side

http://www.peecee.dk/

Stort tillykke med vovsen

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-07 14:08

Tillykke med din hvalp, det lyder som en udmærket blanding. Både i størrelse og temperament.

Husk bare på, at en Yorkshire terri skal trimmes, så det bliver måske nødvendigt for din hund.

Jeg vil foreslå dig og læse om begge racer, så du er nogenlunde forberedt på hvad de begge indenholder og så du ved hvad du evt. kan forvente dig.

Lykke til med den, jeg vil da også meget gerne se et billed af det lille pus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 14:19

knh15... En york skal IKKE trimmes, tværtimod er det meningen at den skal være langhåret
det eneste sted den skal klippes er poterne og lidt i ørene, at min bliver klippet er kun fordi jeg syntes han ser fræk ud med den korte pels, nærmest en hvalp

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-07-07 14:25

Oki man kan vælge og lade hårne vokse, men man kan også som du vælge og få den klippet/trimmet. alt efter behov.

En Yorkshire har jo hår og ikke pels, så vidt jeg husker.. har jeg ret???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 14:29

knh15.... Kald det liiiige hva du vil jeg kalder det nu pels, men kan da godt være du har ret, men en stor fordel ved en Yorkie, er at den ikke fælder, jeg er meget meget glad for min hund, men gider altså ikke have "hund" over hele paracellen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-07-07 14:44

Nej det jeg mener er, at York går under det der kaldes allergivenlige hunde og det er hunde som Pudel, Kinesisk hårløs osv. altså hunde der har hår, lige som mennesker, og ikke pels.

De fleste hunde med pels skal jo ikke trimmes eller klippes, kun på poter og ører, som du nævner.

Nå pyt også med det, det var bare lige en oplysning jeg ville give mettecool.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 29-07-07 15:06

Yorkshire Terrier den bedste hunderace der findes

IPM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 15:10

IPM..... Nemlig ja

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-07-07 15:30

om de er de bedste ??????????? ved jeg ikke. Men kære er de

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 29-07-07 20:27

Ja - send et billede hvis det er muligt. Jeg har selv haft en foxterrier som 18,5 år blev aflivet d 18 juni - SUK !!!!!!
men det er jo næsten det samme som gårdhund og det er altså en SKØN hund.
Jeg har nu fået en blanding mellem Pomeranie og pekingeser og den er nu 4 mdr og enormt dejlig og lidt fræk.( jeg kan ikke finde ud af at sende billeder)

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 29-07-07 20:31

øøøøøøøø måske ku jeg aligevel vha Noordsteds link

http://peecee.dk/?id=60100

håber det er rigtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 20:49

Annala.... Nøj hvor er den sød og dejlig stort tillykke med den

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-07-07 07:38

Hvor er den bare kær Annela.

Den har samme farve som gulvet, så pas på med støvsugeren.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 30-07-07 16:17

ja - det med støvsugeren har vi også selv lavet meget sjov med - den hedder Volvo, for så er der da noget stort ved hunden!

Kommentar
Fra : mettecool

Dato : 02-08-07 14:48

Halløj Alle interesserede

God ide med peecee
Har forsøgt mig og håber det virker...

http://peecee.dk/?id=60693

dejlig dame ikke ????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 14:56

Mettecool....Det virker

Og det er da helt bestemt en meget dejlig dame, og det kan nu godt se ud som om der lige har været en yorkie indblandet

Så hvis far'ens gener skinner igennem, kan du forvente en meget lærernem, udholdnede, kælen, opmærksom, hengiven og hvad jeg nu ellers kan finde på af "roser" ven de næste mange år, stort tillykke med hende

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-08-07 16:09

Sigurd blev helt forelsket, da han så hende. Hvor er hun dejlig og sikke øjne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 16:22

knh15....hov hov hov, jeg tror Sigurd er for stor, så jeg syntes altså "damen" og Nikki passer bedre sammen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-08-07 16:27

oki. Sigurd er heller ikke til noget mere, han er kastereret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 16:39

HA HA, det er Nikki også, men det er ikke altid han husker det

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-08-07 16:42

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 02-08-07 16:47

åååååååååh ja hvor ser den dejlig ud - hvad hedder hun?

Kommentar
Fra : mettecool

Dato : 02-08-07 21:22

NALA

Lige som Simbas kæreste i løvernes konge..

Det er mine 3 børn der har valgt det...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 21:30

Det er da et godt valg af navn, og så passer det sammen med Nikki

Godkendelse af svar
Fra : mettecool

Dato : 05-08-07 18:52

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-08-07 06:28

Jeg er glad for, at du kan bruge det.

Lykke til jeres hundeliv.

Carpe diem