/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Blomster-Hans
Fra : Rytterknaegten
Vist : 2135 gange
499 point
Dato : 29-07-07 10:30

Hej Derude.
Ja så har jeg brug for hjælp igen.
Jeg søger en mand der "gik" under navnet Blomster-Hans, han skulle vistnok have rejst rundtpå det sydlige Sjælland og Lolland-Falster og solgt hjemmelavede silkeblomster.
Han var vist født i eller omkring Næstved, 1937.
Er der nogen der kender til vedkommende mand hører jeg meget gerne fra jer.
Mvh
Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-07-07 10:46

Hej Rytterknægten.
I Aalborg havde vi også en Blomsterhans. Han døde for ca. 5 år siden som "midt i 60 erne", så fødselsåret passer meget godt. Han var ikke nordjyde, så måske er det ham du leder efter.
Han var natmenneske, startede "forretningen" sidst på eftermiddagen og solgte indtil den sidste natklub lukkede. Han boede på et loftværelse, med en minimal garderobe, men han var (næsten) altid soigneret og i rent tøj.
Overskud blev brugt promte, og startkapitalen til næste dags forretning, blev de fleste gange udlånt af ejeren af et af hans stamværtshuse. Han modtog ikke en krone fra det offentlige, men ernærede sig udelukkende af blomsterforretningen.
Vi er mange som savner ham i gadebilledet.
/PG

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 29-07-07 10:46

Har du set dette?? (det er måske oveni købet dig der har oprettet indlægget)

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=10&conference=123&posting=1008596

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 10:53

Kender du denne side???

http://www.tom-stryhn.com/lbf/news.php

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 29-07-07 11:25

Hej 9060.
Nej, det er ikke mig med "sporløs"
Hej Nordsted1.
Jeg er aktiv bruger hos Stryhn, og har lige skrevet en efterlysning der, før jeg prøvede kandu.dk
Hej Guild.
Det lyder interresant.
Har du adresse? hvor Hans boede, og eventuelt foto´s fra omtalte værtshuse, event. give mig adresser på stamværtshusene.
Mvh
Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-07 11:31

Nordjyske har skrevet om blomster hans ved flere lejligheder.
Deres netarkiv går tilbage til 2002

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-07 11:34

Forresten Aalborg fyren blev ikke kaldt for blomster-hans.
Husker ikke lige nu hvad det var.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-07-07 11:42

Hej igen Rytterknægten
Desværre ikke flere oplysninger. Hans var en mand af få ord .. og personlige spørgsmål: så var han lukket som en østers. Mener loftværelset var lige ved Banegården.
Nogle af stamværtshusene:
Cafe Victoria, Borgergade
West-End, Kastetvej
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-07-07 11:48

Hej Teil
Hvor har du dog ret ! Har lige i forbindelse med een af gutterne, som også kendte "Blomster Hans" .. Det rigtige navn er "Blomster Henning"

Til Rytterknægten
Sorry, men det var da noget med Blomster "H".
Håber andre kan hjælpe med at finde den rigtige person !
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-07-07 11:56

Hej igen
Her er siden med flere informationer om Blomster Henning:
http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page=2&action=sektionid%3D1&sender=348&target=348&data=page%3D3
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-07-07 12:00
Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 29-07-07 13:08

Hej "kanduvenner" I har været fantastiske til at hjælpe, jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, det kunne jo være det rigtige dukkede op!!
Jeg har spurgt om det før: mon det en dag kan lade sig gøre at fordele points til dem der har hjulpet én??
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 29-07-07 13:40

Det sidste link tyder jo på, at der ikke er tale om samme person. Blomster Henning fra Ålborg hed Henning Hartling Thøgersen og blev jf. Nordjyskes oplysninger født i Nibe i 1922...

Blomsterhans var angiveligt fra Næstved og født i 1935, Afstanden er ubetydelig, men en aldersforskel på 15 år er derimod betragtelig.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 29-07-07 13:59

Man kan stadig ikke dele points imellem svarene, men du kan oprette spørgsmål med vedkommendes nick i emnelinjen, der henviser til denne tråd, hvis du mener der har været flere gode besvarelser

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-07-07 10:14

Vel næppe ham her:
http://www.pers-verden.dk/Nye/Hans.html

Svend

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 249 point
Dato : 31-07-07 16:32

Hej igen Rytterknægten
Tak for dine pæne ord, men hvor ærgeligt at jeg huskede forkert. Pøj, pøj med at finde den rigtige person. Når seriøse spørgsmål gives, er tendensen også til seriøse svar. Alt for mange tråde ender i "hundeslagsmål". Du skal ikke tænke point til mig. Jeg gav jo ikke det rigtige svar, men hvor var det spændende så længe det stod på.
Tak for denne gang !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 31-07-07 18:28

Tak for svaret GuildDu var nu også ihærdig. Nu åbner jeg spørgsmålet igen, med en anden overskrift.
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 05-11-07 21:28

Hej igen!

Jeg har tidligere fortalt om vores "Perle" - som vi kaldte Hans i de sidste mange år. Hvis det er meget vigtigt for dig med Perle - Så er Næstved Egnsarkiv løsningen - de har tidligere haft artikler om nogle af byens Excentrikere også Perle så ring til dem 55885588 - de er flinke folk.

Iøvrigt spurgte jeg min gamle mor om Perle - hun mente han måtte være ca. 5-10 år yngre end hende - hun er født 1922 - så på den måde kan han jo udelukkes - hvis du er sikker på 1937 som fødselsår.

Men spændende er det - lad høre hvad sker.

Per