/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ondt i fødder og knæ
Fra : jensviggo
Vist : 1675 gange
50 point
Dato : 29-07-07 08:49

Hej

Jeg har de sidste 6-7 år haft kraftige smerter i fødder og lige under knæskalde, det hæver og gør meget ondt, det kan komme med en til to dages varsel, så kan der gå en lille uge så er det væk igen.
Hvis det sidder i venstre fod, kan det pludselig brede sig til knæet på samme ben, men osse til det andet bens fod og knæled.
Der kan let gå måneder imellem det sker ja år.
Hvis der er nogen der genkender dette, vil jeg meget gerne høre om det.

MVH
jensviggo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-07-07 08:51

Din læge genkender sikkert symptomerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 09:23

Du skal gå til lægen og få det undersøgt.

Jeg syntes det lyder som om det er fødderne den er gal med, evt. fodtøjet. Når man går forkert, det kan evt. skyldes nedsunket forrodsben, går du ubevidst forkert for at skåne fødderne, det bevirker så at du overbelaster knæene.

Hvis det er fødderne/fodtøjet, så bliver du henvist til en ortopæd, som kan tage mål af dine fødder, så du kan få indlæg i skoene.

God bedring

Kommentar
Fra : MIo4o4MI

Dato : 29-07-07 11:45

Mio4o4Mi
Hvis du lidder af overvægt, er det belastende for fødder og knæ. Hvis ikke kan der være nget galt evt. med dine hjemmesko, hvid du bruger sko uden indlæg.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-07-07 12:05

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede    6
- Besvarede    17
- Annullerede    37
- Slettede    1
Ialt    61

Mon der er nogen der gider svare med sådan en statistik?

Kommentar
Fra : o0Cateye0o

Dato : 29-07-07 15:28

hej jeg har det samme problem bare med at min ankel hæver....

har ikke selv været til lægen med det da det forsvinder efter en lille uge... tror mit skyldes at jeg er hypermobil, så døjer med mine lede i fødder og andre steder. hvis jeg overanstrænger det eller måske laver en forkert drejning kan det ske, selvom jeg ikke bemærker det.. det er dog værst i fødderne, og er af den grund også platfodet... jeg kan da være glad for at jeg aldrig har brækket noget pga mine bløde led... måske har du det samme?? håber det har været en lille hjælp...

Hilsen Jeanette