/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dissing Dissing Las & Dissing
Fra : Hoegh
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 28-07-07 21:40

Hey
Jeg har lige være til koncert med ovenstående og det var ret cool, blev virkelig positivt overrasket, især imponeret at Rasmus Dissing og Las.
Nå men jeg søger tab til Rasmus Dissing's Sagelige Søren og Havfruen.
Den kan høre på Rasmus' myspace.
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=166447487
Håber på nogle måske allerede har lyttet den af, eller er hurtig til det...mangler desværre selv den evne...
På forhånd tak

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 28-07-07 23:04

nogenlunde det her:

Intro: F

Sagelige... : F F Bb F
Med en kølig...: F Bb F F
Gled han ud i havnen... Dm Dm Dm Dm G G G G C C C C

Og så det samme

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 28-07-07 23:07

Tabs ku køre nogenlunde sådan her

E------------------
B------------------
G------1-------1--
D------2-------2--
A------3-------3--
E--1-------1------

Osv. efter de akkorder jeg har skrevet ovenover

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 28-07-07 23:09

Hov lige en fejl.. sådan her ska der stå:

E------------------
B------1-------1--
G------2-------2--
D------3-------3--
A------------------
E--1-------1------

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 08-08-07 10:03

Mange tak for hjælpen
Jeg har dog lidt problemer med at få accorder til at passe i 2. vers...?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 08-08-07 11:42

i 2. vers?

Tænker du på B-stykket?

Hmm du ska være nogenlunde rigtigt. Men du kan jo eventuelt prøve dig frem.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 08-08-07 17:56

Aarh sådan her:

Intro: F

Sagelige... : F F Bb F
Med en kølig...: F Bb F F
Gled han ud i havnen... Am Am Dm(D) Dm(D) G G C C

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 09-08-07 11:38

Det jeg har problemer med er at få accorderne til at stemme overens med:

Salige Søren savned...
så på sin vuggende havne...
straks sprang en pige..
og han sku lige ta' ....

Synes der er for meget tekst i forhold til accorder i dette vers?
Kan du spille det uden problemer? (så er det nok bare mig )

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-07 12:51

okay hehe.. Du kan høre på baggrundsmusiken at det kørere i samme tempo og melodi. Men måske det nok ikke er nemt at synge og spille samtidig. Men er da rimelig sikker på det sådan den skal spilles. B-stykket kan der dog være en smule bøvl med men det er ikke meget. Det er få detaljer det drejer sig om som man i øvrigt lige hurtigt kan lytte sig frem til..

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 24-08-07 21:04

Tak for svaret boibbo.