/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
coyright
Fra : Dieter
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 28-07-07 17:59

Hvordan kan man bryde et symbol, hvor der er copyright på.

Ja, jeg ved godt det er unfair !!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 28-07-07 18:02

Det er ikke kun unfair, men også ulovligt og i sidste ende strafbart.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-07 18:17

Copyright eller ophavsretten, kan "brydes" ved at du kontakter ophavsrettens indehaver, og spørger om lov til at bruge materialet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-07 18:39

Symbolet er ingen hindring i sig.
Stjæl og du havner bag tremmer.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 28-07-07 18:40

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 18:45

Hvad i alverden mener du med bryde?

Er der ophavsret (= copyright) til et værk? ...så er der ophavsret til værket for den som har skabt det:

http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20010061829-REGL

Uanset om det er opgivet, at 'kunstneren' vil håndhæve denne ophavsret eller ej.

..så du holder bare snitterne væk fra mit design ...uden at spørge først

F.eks. : http://www.cssboxing.com/

..eller mine stylesheets ..det er ..bl.a: http://www.cssboxing.com/css/black_layout.css

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 18:47

Ja ja, sandheden er ilde hørt

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 28-07-07 18:50

Citat
Hvordan kan man bryde et symbol, hvor der er copyright på.

Ja, jeg ved godt det er unfair !!

Det var så spørgsmålet.

Her kommer så svaret, der blev accepteret

Citat
Copyright eller ophavsretten, kan "brydes" ved at du kontakter ophavsrettens indehaver, og spørger om lov til at bruge materialet

Men det koster kroner, du får ikke retten til at "bryde" Copyright gratis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-07-07 18:54

K1975, det er heldigvis ikke altid det koster penge, min datter har selv fået lov til at bryde ophavsrettighederne engang, ejeren ville bare gerne se resultatet før det blev offentligtgjort

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-07 18:54

k1975 -> Joeh... hos mig

Hvis du fortæller hvad du skal bruge det til og jeg accepterer, så må du benytte mit ophavsret beskyttede materiale helt vederlagsfrit.

Men jeg forbeholder mig ret til f.eks. nægte at se mit design blive brugt til visse formål.

Hjemmesider for børneporno til eksempel.

</MOLOKYLE>