/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp DSL-Netværk
Fra : rkl
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 28-01-03 14:12

Hvis nogen kan hjælpe mig med denne thread: http://www.kandu.dk/dk/spg/10689

Er der disse 100 point samt de 166 fra ovenstående - Er virkelig ved at være træt af at surfe med 87 kbps!!! :)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-01-03 14:33

Er det en switch du har og ikke en router? For på en nogle router kan du sætte hvor meget båndbredde hver port må tage, jeg ved ikke om det samme gælder på nogle switches.

Hvad hvis du bytter rundt på de 2 stik i switchen, ændre det noget?

Gandalf

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 28-01-03 14:53

Det er en switch og jeg har prøvet at bytte portene, men med samme resultat - 100 kbps på den sløve og 500 kbps på den anden med kortere kabel!?........

mvh rasmus

Kommentar
Fra : vnc

Dato : 28-01-03 15:55

Prøv at skifte kabel. Eller få fat i en kabeltester for at se om der er gennemgang gennem alle 8 ledninger på dit kabel.

VNC

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 28-01-03 16:01

Du kan også prøve at skifte switch. Jeg køre med en switch som køre med 4 maskiner og den ene af dem køre med en ledning på ca 40 meter til switchen, og det betyder intet for forbindelsen.

Du kan prøve at låne en anden switch at prøve med, eller som VNC skriver, prøv et andet kabel.

Gandalf

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 28-01-03 17:59

Hej Rasmus;

Du har fået mange kvalificerede råd både her og i dit andet spørgsmål. Jeg vil gerne komme med et bud; men jeg vil "frygtelig" gerne vide lidt om, hvilke OS du har installeret på de 2 maskiner.

Hvorfor nu det? Ikke alle versioner af OS er fra MicroSoft side optimeret til, at arbejde med xDSL forbindelser.
Dette giver sig netop udslag i, at du oplever en langsommere hastighed.
Det samme kan opstår, hvis du tidligere har haft f.eks. et K56 modem tilkoblet "den langsomme" PC - og samtidig har haft en down-load accelerator installeret. En down-load accelerator går netop ind og retter i dine indstillinger, så pakkestr., mv. er optimalt for et K56 modem - men med xDSL er det andre værdier.

Du kan også søge på http://google.com om optimering af xDSL hastighed. Der er sider, som kan teste og optimere dine indstillinger.

Håber dette hjalp dig lidt videre.

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-03 18:50

Hej ( Igen ) Rasmus;

Kom lige i tanke om, at du kan prøve http://www.pcpitstop.com

Ike alene har de et utal af fix til forskellige Windows versioner; men de har også mulighed for optimering af din ADSL forbindelse. Det går nemt og smertefrit - og er faktisk selvforklarende hele vejen.

Prøv den; og lad os vide, om det hjalp på problemet.

/MVH Smitty

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 07-02-03 12:42

Tak for svaret Smitty.