/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
camping vogn
Fra : mercedesteam
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 28-07-07 10:51

hej har købt en gl camping vogn fra 74 en sprite musketer er der nogen der ved hvad de går efter til syn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-07 11:08

Rust i trækstang, vanger, ved hjulophæng, aksel.

Om bremserne virker, om affjedringen er i orden, om lyset er i orden, hvis der er gasvarme i skal der være en attest på at det er testet og godkendt. Om dækkene er i orden.

Om tilkoblingsanordningen er i orden...der må ikke være slup i den og den skal låse rigtigt.

mvh dova

Kommentar
Fra : mercedesteam

Dato : 28-07-07 11:11

ok tak der er ik gasvarme kun til koge plader er det så nødvendig med atest

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-07-07 11:11

Glemte lige: Om der er de reflekser der skl være på den.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-07-07 11:41

Reflekser, der må max være 2 meter mellem reflekser, forreste max 40cm fra forreste kant
Bagpå skal der være 2 røde trekantede reflekser med pilen opad
Foran skal der være to hvide reflekser max 15 cm fra yderste kant, hvis vognen er over 170cm bred skal det være hvide markerings lygter.
Hvis vognen er over 210cm bred skal der foran være to røde bagudrettede markerings lygter der vender bagud.

Alle lygter og reflekser skal være hele, rene og godkendte. Dvs, ingen revner

Nå ja, hvis der er monteret slingre bremse, skal den selvfælgelig også virke.

Hvis vognen har en total vægt over 750kg skal der være påløbsbremse, det kan der også være ved mindre vogne. Hvis der er en sådan skal den selvfølgelig virke. Der er en sikkerheds wire, hvis vognen skulle falde af, den må ikke have "lus", dvs ingen brud på plastik beskyttelse omkring wiren. Du skal kontrollere om dæmper fjederen virker, det gøres ved at bremse vognen og så om den kan skubbes sammen, evt ved at bakke med bilen. Selvfølgelig skal vognen jo være monteret på bilen for at gøre dette

Jaaa. husker da lidt fra trailer kortet

- Anden

P.S. Resten skal være som dova skriver, helt enig med ham