/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hash gør dig syg i hovedet
Fra : Klumme
Vist : 1028 gange
300 point
Dato : 28-07-07 03:16

Det er ikke noget at lege med??? http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article321901.ece

Er der stadig nogen som tror at, det er et harmløst rusmiddel på højde med alkohol??

Citat
Hash gør dig syg i hovedet

Ny britisk undersøgelse viser, at hashrygere har større risiko end andre for at udvikle skizofreni og andre psykiske lidelser

/ritzau/ - 03:51 - 27. jul. 2007

Hashrygning øger risikoen for at udvikle en alvorlig psykisk lidelse som skizofreni, viser en ny britisk undersøgelse.

Forskerne bag den fremlægger de hidtil stærkeste beviser for, at der er en sammenhæng mellem hash og psykisk sygdom.

Undersøgelsen viser, at hashrygere har 41 procent højere risiko for at udvikle en psykose end personer, der aldrig har rørt stoffet. Jo højere et hashforbrug man har, desto højere er risikoen for at udvikle en psykose.

Mange betragter hash som et rusmiddel på linje med alkohol eller tobak, men resultaterne viser, at der er en risiko ved hash, som mange undervurderer, siger en af forskerne bag undersøgelsen, psykiateren Stanley Zammit.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:28

VIL LIGE LÆGGE EN fuckER HER....
DU HAR ÅBENTBART IKKE selv prøvet dine link´S AF
b EE

Citat
Er der stadig nogen som tror at, det er et harmløst rusmiddel på højde med alkohol??

Værre emd at være AFFALD_ I MORGEN:

helt Ærligt_hvor **gammel** er DU IKKE

Jeg læser SOM andre /= SVAR og LÆS
Bagefter________ LOL // ftp //ss

Om du FATTER den, tag et BO og indvader/ eller flyt til ???
varme/ kolde lande__________.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:30

Kom til AT
Citat
UPS--____imdlæg fra KLATTEN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:31

Glemte
____________

By oppy

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:34

Det er ikke noget at lege med??? http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article321901.ece
Er der stadig nogen som tror at, det er et harmløst rusmiddel på højde med alkohol??

DU gør MIG SYG men FÅR desværre MEGEN omtale____

Håber jeg kører dig ned, er DU SKADET
siger du JA_ NAKKESKUD

Det tager for lang tid med en _________

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:35

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-07-07 03:38

GLEMTE
________

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-07-07 06:09

disken.
Tak fordi du lige kiggede forbi.

Dine som sædvanlig krystalklare 6 indlæg, er en glimrende illustration til dette: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article321901.ece

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-07-07 07:25

Alt overdrivelse er vel usundt, det er der da ikke noget nyt i.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-07-07 08:42

Ja overdreven brug af Hash kan have den bivirkning for nogle at der udvikles psykoser.

Overdreven brug af alkohol betyder for alle døden !

Hash er ikke harmløst overhovedet men misbrug har på den anden side ikke nær de samme skadevirkninger som alkohol misbrug.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-07-07 09:02

Hvor er det rart at se Disken bevise påstanden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-07 10:26

Underligt nok så dør vi også uden nogen form for misbrug.
Så hvorfor ikke ha det sjovere mens vi venter.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-07-07 12:27

Teil.. hop ud fra rundetårn.. det er skides sjovt..
Og når nu du er ved det, så tag lige Disken med..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-07-07 12:39

Og det er kun den sidste cm. der gør ondt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-07-07 12:42

Citat
Underligt nok så dør vi også uden nogen form for misbrug

Det kan der da være noget om, men så skal man ikke markedsføre hash som ufarligt

Citat
Hash er ikke harmløst overhovedet men misbrug har på den anden side ikke nær de samme skadevirkninger som alkohol misbrug

Hvor ved du det fra Thomas.Haugaard???

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 13:40

Det minder mig om manden, der faldt ned fra en skyskraber i New York.

Hans første tanke var selvfølgelig:
"Gisp, det går sgu da galt det her!"

Men da han var nået halvvejs, tænkte han:
"Nå, indtil videre er det sgu da gået meget godt."

Og måske fungerer det på samme måde med hashrygning?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-07 14:35

Citat
Og måske fungerer det på samme måde med hashrygning

Ja, det er kun den sidste pind du dør af.
Alle de andre var jo ret sjove.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-07-07 14:56

Der har længe været videnskabelige undersøgelser, som påpeger sammenhængen mellem psykotiske reaktioner og hashrygning.

Hos disponerede, kan hash i visse tilfælde fremkalde akutte psykotiske reaktioner ( hashpsykose) som ingen hashrygere har villet høre tale om tidligere, og som kræver øjeblikkelig lægebehandling..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-07-07 14:58

Og øv, det var den sommerferie! ...Er lige "landet" herhjemme, og det er fandme sidste gang jeg rejser til Italien sammen med kæresten under TDF

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 15:06

Creamy > Ja, TDF og hash virker vist på nogenlunde samme måde.

Man lukker af for omverdenen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-07-07 15:07

Hva søren Rellom?! .....Hvor har du været?!

Lukket af for omverdenen kanske

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 15:10

Creamy > Ja, jeg har nok røget for meget hash.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-07-07 15:17

Det er sikkert også mindre skadeligt, end at se TDF!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 15:22

TDF har jeg godt nok ikke prøvet - så modig er jeg ikke.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-07-07 15:24

LOOOOOOOOOOOOL

Jeg sidder lige og læser mails, og har modtaget lidt blandede bolcher fra TDF tiderne med Mader og Leth.. Der er godt nok nogle KLASSE kommentarer ind imellem..

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 300 point
Dato : 28-07-07 15:27

BEDSTE:
Mader: »Virenque kører væk!...og Aldag bliver stående som et træ i Harzen.«

Mader om de mange styrt: »Det er snart lige så vigtigt at have en bandage på kroppen for rytterne, som det er at have en tatovering i en motorcykelklub.«

Mader om et landskab med mange buske: »Et landskab, som næsten har afrohår.«

Mader: »De falder af som krummer fra en kage!«

Mader: »En etape som et postkort...og lad os håbe den får et dansk frimærke.«

Mader: »Garcia Acosta med det store, hesteagtige hoved.«

Mader om da feltet bliver filmet på hovedet: »Godt, de har hjelm på!«

VÆRSTE:
Mader speaker et opløb: »...og Bettini, Bettini, Bettini og så kommer Hushovd...Hushovd, Hushovd, Hushovd, Hushovd, og der kommer Baden Cooke, Baden Cooke, Baden Cooke, Baden Cooke, og det bli’r... Pettachi!«

Mader: »...en tidsforskel på 1 min. og 22 min.«

Leth om en fæstning på ruten: »Uindtagelig... indtil den altså blev... indtaget.«

Mader: »Og her er så Nicolas Jalabert - med det dér stirrende blik.« (Nicolas Jalabert bar som de fleste andre helt mørke solbriller)

Mader konsekvent om rytteren Michael Rogers: »Og her Michael Douglas!«

Mader konsekvent om rytteren Boogerd: »Og her Bogart!«

Leth: »Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse.«

Mader: »Og her kører de to tyskere sammen opad« (Om kazakstaneren Vinokuorov og tyskeren Jaksche)

Mader: »Intet er sandsynligt«

Leth: »Det er næsten Pyramidalsk... husene er placeret næsten som en cirkel.«

BLANDEDE:
Leth om Kelme-holdet i 2000: »...et hold af vagabonder og billige folk fra Colombia...«

Mader om Indurain på en enkeltstart: »Den store, brune muskel, smaskende i sin tidsspisning!«

Mader om Riis: »Se, hvor roligt han sidder i sadlen, selv når han står op.«

Leth: ..»byen er berømt for sin produktion af hårnåle. Mader svarer: »dér må jeg hen!«

Leth om den legendariske rytter Fausto Coppi: »..Han kørte op på toppen ...stod af cyklen og sagde; »det her, det er mord,« og så kørte han ned ... og vandt.«

Mader om Jesper Skibby: »...Han hedder ikke Dan, han hedder Jesper!« - en fortørnet Mader opdager ikke (modsat stort set alle andre) at fransk TV præsenterer rytterne med et flag efterfulgt af landets tre første bogstaver.

Leth: »...der er for øvrigt en anekdote om stedet her. Der kom en nøgen kvinde ned fra bjergene ... de kaldte hende »tossen fra Pyrenæerne«, ... det eneste, hun sagde, var: »Ulvene ... Bjørnene er mine venner.« Så smed de hende i fængsel, hvor hun døde. Mader: »...ja, en barsk historie...«

Mader speaker et opløb: »Capelle, Capelle, den belgiske mester Capelle... og det bliver... Zabel!«

Mader om Zabel hustru: »...og vi skal hilse og sige, at hun er noget af en blondine...« Leth: »Jah... det må man sige.«

Og så var der også dengang Leth sagde, at »i denne by producerer de dukkehoveder af fajance,« hvorefter Mader, der har glemt at slukke mikrofonen svarer: »jeg smutter lige ned og skider.«

Jeg smutter lige ned og skider

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-07 15:28

1. klasse - eller børnehaveklasse?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-07-07 11:32

jeg har en kammerat som udnævner sig selv som værende den klogeste på jorden...

Han siger at med alle de hjerneceller som er røget pga hash, må han som udgangspunkt ha været den klogeste.. for helt dum er han ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 11:38

Sorry for fraværet. Har lige været på en anden kanal og opdrage lidt på Molo. Forsøger at lære ham, at han ikke må lyve

Velkommen tilbage Rellom. Var det så det sabbatår??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-08-07 11:46

Lyve og lyve, tror du ikke bare han har glemt??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-08-07 12:00

Min foregående kommentar er måske blevet lidt uforståelig, fordi der er kommet en anden kommentar ind imellem.

Men altså. Creamy skriver:

"Der er godt nok nogle KLASSE kommentarer ind imellem".

Og til det svarer jeg så:

"1. klasse - eller børnehaveklasse?"

Creamys efterfølgende indlæg ser jeg sgu først nu.

Så nej, Klumme, mit sabbatår er nok ikke helt slut, for jeg har vist ikke rigtig fået udhvilet endnu.

Men tak for velkomsten.

PS! Gider heller ikke lave citattegn - så den er helt gal.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 12:18

Så må du da bare fortsætte med sabbaten til du er udhvilet...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-08-07 12:48

Citat
Hash er en viiildt flot plante... som eehhh lisson svæver gennem universet og forener os alle i én stor kærlig valmue. VAUWWW, sé lige dé farver dér, er de ikke bare for vilde???. KÆFT , de smager bare for vildt fantastiske dé kager dér... ...nåhja, hash er bare det BEDSTE du kan putte i dine kager. De FORTJENER det virkeligt!!!

Vent! -jeg får en åbenbaring... ...jeg ser en bygning, den VILDESTE gule bygning i kan forestille jer.. ..ja, i skal sgu tjekke hash'ens historie på "Stenermuseet" - det er bare den VILDESTE optur!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 13:11

Er du sikker på, at det kun er hash du har indtaget??

Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-08-07 13:13

Citat
Er du sikker på, at det kun er hash du har indtaget??
- det er et citat jeg ærligt og redeligt har stjålet, men mener at forfatteren selv indrømmer at have røget crack !!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 15:13

hehehe Det er da fair nok

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 22-08-07 21:01

Tak for svaret creamygirl. Morsom læsning.... trængte vi til